Fortæl venligst om dine uddannelsesvalg/ar~
Fra : M

Dato : 24-11-03 14:33

Jeg er et menneske af hankøn i midten af 20'erne som er nået til et punkt i
livet hvor jeg er i tvivl om hvad jeg vil, med hensyn til uddannelse og
arbejde.
Jeg har ikke megen uddannelse bag mig (student + uafsluttet
multimedidesesigner).

Jeg interesserer mig for for det meste indenfor computer, og har bred viden
indenfor det.
Programmering er mit svage punkt, og har heller ikke engang b-niveau i
matematik.
Animation, tegning og 3d, har min store interesse, men jeg er ikke trænet
nok til at jeg kan få arbejde i det sådan uden videre.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i hver i sær har gennemgået (eller er
i gang med) af uddannelse/kursus og arbejde i jeres karriere, - eneste
"krav" er at det kredser om noget inden for IT og/eller det mere kreative.
Simpelthen for at jeg (eller andre) kan blive inspireret eller få gode ideer
til hvordan jeg kan sætte en uddannelses-plan sammen.

På forhånd tak!

Morten

-----følgende er lidt flyvske, lettere forvirrede tanker (læs det kun hvis
du keder dig gevaldigt, desuden er det vigtigere du bruger tiden på at
besvare ovenstående )---

Det er er mit indtryk at nærmest alle edb-udd. i danmark giver dårlige
jobmuligheder, med mindre man vælger noget på universitetsniveau.
Synes det virker surt at skulle slide 2½ år som datamatiker for at komme ud
til en meget usikker jobsitation.
Snakker vi de mere kreative/design-orienterede uddannelser - så så står det
ENDNU dårligere til! - her tænker jeg på udd. så som multimediedesigner, og
et par andre lign. udd. som jeg p.t. har glemt navnene på.
Kan man så komme ind på Danmarks designskole eller den grafiske højskole, så
skulle man vist tilgengæld være god nok til at få job bagefter, men
problemet er så lige at man skal være mere end heldig/god for at komme ind
de steder (meget få bliver optaget).
Skulle man mon tage direkte til kontakt til div. reklame-burea'er i stedet?
De for mig, rigtig interessante områder animation og 3d, som bliver dækket
af kurser så som Truemax og animationsskolen i Viborg - ja der er problemet
så at
det koster en mindre formue at gennemgå et sådant forløb.
Og hvordan er mon job-mulighederne efter det? (ville det være en dårlig
investering at låne et par hundrede tusinder til det?).

Fra : Peter Thomsen

Dato : 24-11-03 22:17

"M" <mmmmn77NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Jeg er et menneske af hankøn i midten af 20'erne som er nået til et punkt
> livet hvor jeg er i tvivl om hvad jeg vil, med hensyn til uddannelse og
> arbejde.

Sådan er der mange der har det. Derfor er der folk der lever af at guide
folk som dig.

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=cv&btnG=Google-s%F8gning&lr=lang_da

http://www.google.com/search?hl=da&lr=lang_da&ie=ISO-8859-1&q=cv&as_q=it

> Simpelthen for at jeg (eller andre) kan blive inspireret eller få gode
ideer
> til hvordan jeg kan sætte en uddannelses-plan sammen.

Held og lykke ...

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-11-03 05:20

"M" <mmmmn77NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> posting:

Prøv at se på http://pub.uvm.dk/2001/it/4.htm