|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Wheelie? Fra : Henrik
 | 
 Dato :  16-11-03 12:06
 | 
 |  | Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på baghjulet.
 nogle forslag?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Janner (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janner
 | 
 Dato :  16-11-03 12:09
 | 
 |  | 
 "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> wrote in message
 news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
 baghjulet.
 > nogle forslag?
 >
 Fra vores lille side http://www.gugmc.dk/  :
 Vi kender det alle sammen, man står et eller andet sted og snakker om hvor
 meget éns maskine kan og hvor mange penge man har tænkt sig at bruge på
 tuningsstumper næste år.
 Så kommer der pludselig en eller anden narrøv der tilfældigvis ved, hvordan
 man skal køre på baghjulet. Straks udbryder man.- Blærerøv, fjols, han så
 slet ikke de små unger der går derhenne. Straks er man pisse harm. Man har
 måske bare lige glemt, at for 10 minutter siden, da man selv ankom, var det
 nødvendigt at køre 200 km/t, for at få opmærksomhed ( måske derfor at der
 ikke var nogle unger på gaden ) Selvom det er en hovedgade i en lille
 provinsby. Venner det hele handler jo om, at man er hamrende misundelig på
 ham der kan køre på baghjul- ikk'.
 Her fortæller vi hvordan du gør.
 Allerførst finder du et stykke lige vej, helst uden alt for mange strissere
 i nærheden. Strissere hader folk der har det sjovt på motorcykel.- Så pas
 på. Den lokale hovedgade er jo ellers det foretrukne sted, men dit kørekort
 vil være i fare, hvis du da har sådanne et tilbage. Der er 2 måder at få
 næsen i vejret på. Enten ved at have en rigtigt kraftig maskine, der selv
 kan trække sig op, eller ved hjælp af koblingen. Korte, lette og kraftige
 cykler kaster ofte næsen i vejret ved bare at ramme ca. 6000 omdr/min-
 slippe gassen.- For så at vride øret helt om. Til sidst vil en kombination
 af vægtfordeling og træk på baghjulet, gøre at den kommer op. Alle andre
 dødelige, er som regel nødt til at voldtage sin kobling. - Her fortæller vi
 hvordan.
 Sæt dyret i første, kør stille og roligt til du når omkring 6-7000
 omdr./min. Her begynder de fleste cykler at have mere power. Bøj armene ind
 til en sådanne stilling at du kan gi' et ordentligt ryk i maskinen. Nu
 kommer så det svære.- Med omdrejninger omkring de 6000 trækker du din
 kobling.- Brug 2 fingre, for at have bedst muligt fat i maskinen.- Vrid
 øret, slip med de 2 fingre og riv tilbage i styret. VIGTIGT ! Gør det hele
 som én konstant bevægelse og den vil sende næsen i vejret.
 Hvis dit forhjul ikke kom op, er det enten fordi den ikke fik nok gas imens
 koblingen var trukket, eller også slap du ikke koblingen hurtigt nok.
 Chancerne for at kippe helt bagover er meget små, så bare bliv ved at øve
 dig til du bliver rigtigt airborne.
 Efterhånden som du bliver vandt til at køre rundt med næsen i vejret, så
 prøv at brug gassen, til at holde den oppe. Mere fart, jo nemmere føles det.
 Nå, men det er først, når du lærer at få den i anden gear, at de rigtigt
 lange wheelies kommer. De er faktisk også mere sikre end 1.gears wheelies,
 fordi cyklen finder ind til et balance punkt og cyklens power ligger bedre
 fordelt.
 For at få den i anden gear på den rigtige måde, skal du skifte gear imens
 cyklen er på vej op. Brug endelig ikke koblingen, men sørg for, at skifte
 til 2.gear, når hjulet er oppe i hoved højde. Cyklen vil falde lidt imens du
 skifter, men så skal du kontrollere den med gas håndtaget.
 Hvis du har fået den i 2. gear er du rigtigt godt i gang. Nu skal du så bare
 have den helt om til balance punktet. Der findes helt sikkert, en hel del
 beregninger for, hvilken vinkel dette er. Disse har vi ikke, men en grund
 regel kan man da altid bruge.- Det er fandens langt oppe, og du ved det når
 du er der. Cyklen begynder at føles lidt svævende og let. Desuden er det
 ikke en kæmpe kamp for at holde den der oppe. Bare sørg for at modulere
 gassen, så du holder cyklen i en vinkel, hvor du ikke bliver skræmt.
 Husk! Hvis du bare klør på vil du nå det 2.gear, og så er der selvfølgelig
 altid 3.gear, 4.gear.
 Held og lykke
            
             |  |  | 
  Henrik (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik
 | 
 Dato :  16-11-03 12:17
 | 
 |  | 
 "Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
 news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> wrote in message
 > news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
 > baghjulet.
 > > nogle forslag?
 > >
 >
 >
 > Fra vores lille side http://www.gugmc.dk/  :
 >
 > Vi kender det alle sammen, man står et eller andet sted og snakker om hvor
 > meget éns maskine kan og hvor mange penge man har tænkt sig at bruge på
 > tuningsstumper næste år.
 >
 > Så kommer der pludselig en eller anden narrøv der tilfældigvis ved,
 hvordan
 > man skal køre på baghjulet. Straks udbryder man.- Blærerøv, fjols, han så
 > slet ikke de små unger der går derhenne. Straks er man pisse harm. Man har
 > måske bare lige glemt, at for 10 minutter siden, da man selv ankom, var
 det
 > nødvendigt at køre 200 km/t, for at få opmærksomhed ( måske derfor at der
 > ikke var nogle unger på gaden ) Selvom det er en hovedgade i en lille
 > provinsby. Venner det hele handler jo om, at man er hamrende misundelig på
 > ham der kan køre på baghjul- ikk'.
 >
 > Her fortæller vi hvordan du gør.
 >
 > Allerførst finder du et stykke lige vej, helst uden alt for mange
 strissere
 > i nærheden. Strissere hader folk der har det sjovt på motorcykel.- Så pas
 > på. Den lokale hovedgade er jo ellers det foretrukne sted, men dit
 kørekort
 > vil være i fare, hvis du da har sådanne et tilbage. Der er 2 måder at få
 > næsen i vejret på. Enten ved at have en rigtigt kraftig maskine, der selv
 > kan trække sig op, eller ved hjælp af koblingen. Korte, lette og kraftige
 > cykler kaster ofte næsen i vejret ved bare at ramme ca. 6000 omdr/min-
 > slippe gassen.- For så at vride øret helt om. Til sidst vil en kombination
 > af vægtfordeling og træk på baghjulet, gøre at den kommer op. Alle andre
 > dødelige, er som regel nødt til at voldtage sin kobling. - Her fortæller
 vi
 > hvordan.
 >
 > Sæt dyret i første, kør stille og roligt til du når omkring 6-7000
 > omdr./min. Her begynder de fleste cykler at have mere power. Bøj armene
 ind
 > til en sådanne stilling at du kan gi' et ordentligt ryk i maskinen. Nu
 > kommer så det svære.- Med omdrejninger omkring de 6000 trækker du din
 > kobling.- Brug 2 fingre, for at have bedst muligt fat i maskinen.- Vrid
 > øret, slip med de 2 fingre og riv tilbage i styret. VIGTIGT ! Gør det hele
 > som én konstant bevægelse og den vil sende næsen i vejret.
 >
 > Hvis dit forhjul ikke kom op, er det enten fordi den ikke fik nok gas
 imens
 > koblingen var trukket, eller også slap du ikke koblingen hurtigt nok.
 > Chancerne for at kippe helt bagover er meget små, så bare bliv ved at øve
 > dig til du bliver rigtigt airborne.
 >
 > Efterhånden som du bliver vandt til at køre rundt med næsen i vejret, så
 > prøv at brug gassen, til at holde den oppe. Mere fart, jo nemmere føles
 det.
 > Nå, men det er først, når du lærer at få den i anden gear, at de rigtigt
 > lange wheelies kommer. De er faktisk også mere sikre end 1.gears wheelies,
 > fordi cyklen finder ind til et balance punkt og cyklens power ligger bedre
 > fordelt.
 >
 > For at få den i anden gear på den rigtige måde, skal du skifte gear imens
 > cyklen er på vej op. Brug endelig ikke koblingen, men sørg for, at skifte
 > til 2.gear, når hjulet er oppe i hoved højde. Cyklen vil falde lidt imens
 du
 > skifter, men så skal du kontrollere den med gas håndtaget.
 >
 > Hvis du har fået den i 2. gear er du rigtigt godt i gang. Nu skal du så
 bare
 > have den helt om til balance punktet. Der findes helt sikkert, en hel del
 > beregninger for, hvilken vinkel dette er. Disse har vi ikke, men en grund
 > regel kan man da altid bruge.- Det er fandens langt oppe, og du ved det
 når
 > du er der. Cyklen begynder at føles lidt svævende og let. Desuden er det
 > ikke en kæmpe kamp for at holde den der oppe. Bare sørg for at modulere
 > gassen, så du holder cyklen i en vinkel, hvor du ikke bliver skræmt.
 >
 > Husk! Hvis du bare klør på vil du nå det 2.gear, og så er der selvfølgelig
 > altid 3.gear, 4.gear.
 >
 > Held og lykke
 >
  Takker...jeg prøver. Ehrm...til næste år,når det er blevet lidt vamere.
            
             |  |  | 
   Armand (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-11-03 19:43
 | 
 |  | 
 "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fb75caf$0$69943$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 >  Takker...jeg prøver. Ehrm...til næste år,når det er blevet lidt vamere.
 
 God ide!
 Det kan være fandens koldt at skulle ligge stille på frostkold asfalt i det
 kvarters tid det tager for en ambulance at troppe op efter et solidt tilt
 :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-11-03 19:48
 | 
 |  | 
 "Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
 news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > ...........til du når omkring 6-7000 omdr./min. Her begynder de fleste
 > cykler at have mere power. ..........Med omdrejninger omkring de 6000
 > trækker du din.................
 
 Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse rpm-opgivelser?
 Enkelte motorcykler kan hænde slet ikke at kunne trække så højt som
 7.000rpm, og f.eks for min ZXR400's vedkommende sker det absolut intet ved
 så lave(!) omdrejninger som 7.000 :-|
 
 Det vil til enhver tid være omdrejningerne lige omkring pågældende motors
 max. drejningsmoment at man skal focusere på!!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Janner (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janner
 | 
 Dato :  16-11-03 20:47
 | 
 |  | 
 > Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse rpm-opgivelser?
 > Enkelte motorcykler kan hænde slet ikke at kunne trække så højt som
 > 7.000rpm, og f.eks for min ZXR400's vedkommende sker det absolut intet ved
 > så lave(!) omdrejninger som 7.000 :-|
 Som sagt så skrevet artiklen er sakset fra www.gugmc.dk   ...... Så om vi
 taler kyndighed eller det er et fact vi kun har maskiner af lidt størrer
 kaliber derude må jeg lade være usagt ...... he he
 Go Hjul
 Hygge
 Jan
            
             |  |  | 
   -V- (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  16-11-03 21:06
 | 
 |  | Armand wrote:
 > "Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
 > news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >>
 >> ...........til du når omkring 6-7000 omdr./min. Her begynder de
 >> fleste cykler at have mere power. ..........Med omdrejninger omkring
 >> de 6000 trækker du din.................
 >
 > Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse
 > rpm-opgivelser?
 
 Måske fordi det er en direkte kopi af et gammelt Bike?
 Oversættelsen fra dansk til engelsk halter vist også en smule visse steder.
 
 
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
    Gert Bo thorgersen (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen
 | 
 Dato :  17-11-03 00:52
 | 
 |  | 
 "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
 news:3fb7d937$0$9765$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Armand wrote:
 > > "Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
 > > news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > >>
 > >> ...........til du når omkring 6-7000 omdr./min. Her begynder de
 > >> fleste cykler at have mere power. ..........Med omdrejninger omkring
 > >> de 6000 trækker du din.................
 > >
 > > Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse
 > > rpm-opgivelser?
 >
 > Måske fordi det er en direkte kopi af et gammelt Bike?
 > Oversættelsen fra dansk til engelsk halter vist også en smule visse
 steder.
 >
 >
 Om man ryger på baghjulet er bestemt af total vægt, tyngdepunktet,
 moment/gearing (Hk/moment), inertimoment i motoren og om måden man bruger
 koblingen på/omdrejninger man slipper koblingen ved. Og normalt jo større
 volumen en motor har des større tilbøjelighed er der til at den ryger på
 baghjulet.Og ved hvilket omdrejningstallet er jo vidt forskelligt, igen
 bestemt af de fleste ovenfor nævnte ting; selv en traktor kan jo ryge på
 baghjulet og den har jo lille omdrejningstal.
 
 Den knast jeg havde i min BMW R100 før Als Cylinderservice lavede arbejde
 der resulterede i eksploderet motor - ved brug af forkerte bolte (med tanke
 på Amands forkerte påstande om bolte og møtrikker) - resulterede ofte at jeg
 uventet røg på baghjulet når jeg startede ved lave omdrejninger (2.500 rpm).
 Den knast jeg bagefter fik - 336 - med 4 grader længere åbningstid og lidt
 tidligere start på knastkurven betyder derimod at jeg rigtig skal give gas
 under accelerationen fra stilstand for at ryge på baghjulet. Og samtidig røg
 benzinforbruget fra 18 km/lit ned til 13 km/lit. ved ændring fra den
 tidligere knast, som jeg ikke mere kunne købe, til den anden.
 
 Så der er mange ting der spiller ind på det med at  ryge på baghjulet. Med
 min Honda CB750, som jeg havde fra 1974 - 79 og tunede meget, kunne jeg ryge
 på baghjulet, uden at benytte koblingen, under kørsel op til 120 - 130
 (rigtige) km/tim.
 
 Mvh.  Gert
 
 
 
 
 |  |  | 
     Armand (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-11-03 14:07
 | 
 |  | 
 "Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
 news:bp93cc$4tb$1@news.loxinfo.co.th...
 >
 > > >
 > > > Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse
 > > > rpm-opgivelser? [Wheelie = moment]
 > >
 > Om man ryger på baghjulet er bestemt af total vægt, tyngdepunktet,
 > moment/gearing (Hk/moment), inertimoment i motoren og om måden man
 > bruger koblingen på/omdrejninger man slipper koblingen ved.
 > ...selv en traktor kan jo ryge på baghjulet og den har jo lille
 > omdrejningstal.
 
 En af fiduserne omkring drejningsmoment er at det kan øges igennem en
 (ned)gearing!
 Citroen 2CV havde trods sin lavtydende motor (400/600ccm boxer) en unik evne
 til at klatre op af stejle ramper - dette netop p.g.a. et uhyre lavt 1.gear!
 
 > Den knast jeg havde i min BMW R100 ......resulterede ofte at jeg
 > uventet røg på baghjulet når jeg startede ved lave omdrejninger (2.500
 > rpm).
 
 "startede ved 2.500" antyder en indkoblings-effekt til suplement af motoren
 regulære drejningsmoment :-/
 
 En wheelie indtræder når det effektive drejningsmoment på baghjulet er
 tilstrækkelig højt til at modsvare vægten og længden af køretøjet!
 Ved en tilstrækkelig kort motorcykel med kraftig motor kan dette sagtens
 hænde at indtræffe længe inden toppen af drejningsmomentet, men på den anden
 side set. hvor mange % af max drejningsmoment lagde den R100 mon for dagen
 ved 2.500?
 
 Når det bedst anbefales at focusere på max drejningsmoment er det fordi at
 der dér er størst kraftoverskud til at lege sig frem til et resultat :-|
 
 --
 Armand.
 (der hér argumenterer for et emne, som ellers ligger ham meget lidt på
 sinde)
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Moller (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  17-11-03 14:51
 | 
 |  | > Armand.
 > (der hér argumenterer for et emne, som ellers ligger ham meget lidt på
 > sinde)
 
 *LOL* ja det er jo ikke rygtet Mr. Wheelie der går på de lokale egne :)
 hæhæ
 
 VH
 Lars Molnit
 Alt kan lave wheelie, det er kun et spørgsmål om føren, og hvor meget af
 hjernen der kan lukkes fra :)
 
 
 
 
 |  |  | 
       Armand (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-11-03 15:37
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:3fb8d1a0$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
 > > Armand.
 > > (der hér argumenterer for et emne, som ellers ligger ham meget lidt på
 > > sinde)
 >
 >     *LOL* ja det er jo ikke rygtet Mr. Wheelie der går på de lokale egne
 :)
 > hæhæ
 Jup!
 Sjovt nok, for på min barndoms minicykel var jeg klassens ekvilibrist udi
 øvelsen, og på ungdommens Puch var tricket med at koblings-rejse køretøjet
 og efterfølgende lade sig halvt slæbe bagefter (som støttehjul) heller ikke
 fremmedt; men på motorcykel har det aldrig sagt mig noget - Heller ikke som
 tilskuer.
 Jeg kan lige benytte lejligheden til at fremkomme med min filosofi omkring
 emnet:
 Kawa-Kaj, der hver weekend ynder at blamere sig på baghjulet ned ad Algade
 og forbi stamdiskoteket, har sikkert sine tilhængere (á drømmende
 scooterhjerner - (måske at han engang også var én af dem?)?) de første par
 gange han fører sig frem, men de fleste vil nok indtage en lidt
 hovedrystende indstilling, og med tiden vil mange måske ligefrem føle hans
 tilstedeværelse i nattelivets trafik for belastende.
 Således vil han ikke udødeliggøre sig i folks bevidsthed ligesom formålet
 måtte være(?)!  Men vælter han blot én enkelt gang, vil han blive husket for
 tiltet i evigheder    Summa summarum: Så lidt at vinde, men så meget at tabe!
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
     Ukendt (18-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-11-03 00:06
 | 
 |  | 
 
            >
 > Den knast jeg havde i min BMW R100 før Als Cylinderservice lavede
 arbejde
 > der resulterede i eksploderet motor - ved brug af forkerte bolte (med
 tanke
 > på Amands forkerte påstande om bolte og møtrikker) - resulterede ofte
 at jeg
 > uventet røg på baghjulet når jeg startede ved lave omdrejninger (2.500
 rpm).
 > Den knast jeg bagefter fik - 336 - med 4 grader længere åbningstid og
 lidt
 > tidligere start på knastkurven betyder derimod at jeg rigtig skal give
 gas
 > under accelerationen fra stilstand for at ryge på baghjulet. Og
 samtidig røg
 > benzinforbruget fra 18 km/lit ned til 13 km/lit. ved ændring fra den
 > tidligere knast, som jeg ikke mere kunne købe, til den anden.
 >
 > Så der er mange ting der spiller ind på det med at  ryge på baghjulet.
 Med
 > min Honda CB750, som jeg havde fra 1974 - 79 og tunede meget, kunne
 jeg ryge
 > på baghjulet, uden at benytte koblingen, under kørsel op til 120 - 130
 > (rigtige) km/tim.
 >
 > Mvh.  Gert
 >
 Til Gert:
 Nu har jeg jo selv haft en CB750F ('84) engang, med det tyngdepunkt og
 den vægt den slæber rundt med skal der sq alligevel en hel del heste til
 at få den til at lave powerwheelie ved 120-130 km/t. Jeg vover at påstå
 din hukommelse har spillet dig et (optimistisk) puds.
 Til Henrik:
 Hvis du absolut vil lave wheelies (..jeg bliver nødt til at starte
 sådan, da der er en vis risiko forbundet derved    synes jeg du skal
 prøve følgende.
 1. Start med at køre 30-40 km/t i 1.gear, tag kobling, giv gas, hold
 gassen og slip derefter kobling bagefter ca 1/4-1/2 sek efter (lige så
 der når at komme lidt snoninger). Start med let gasgivning, så dit hjul
 kun lige løfter sig fra vejbanen. Gør dig fortrolig med teknikken, så du
 med absolut sikkerhed lige kan løfte hjulet 20-30 cm, og ned igen. Så
 kan du stille og roligt arbejde erfaringen op.
 2. På et tidspunkt kommer hjulet så højt at du kan holde det i luften
 ved kraftig gasgivning, gør dig fortrolig med det punkt, her starter de
 første balanceringsøvelser. Husk, hellere lave 200 små wheelies en éen R
 IGTIG stor (læs:crash) med det samme, det skal nok komme, patience
 skywalker    3. Ja, vi skal jo til det. På et tidspunkt kommer hjulet så meget i
 luften at du, med meget let gasgivning, og næsten ingen acceleration,
 kan holde den oppe. Vær forberedt på at du næsten skider i bukserne
 første gang, og (ganske selvfølgeligt) hamrer cyklen ned i den
 ultimative forgaffelprøve. Derefter er det sq skægt (og farligt), både
 rigtig fedt og lidt ulækkert på samme tid, ja, det lyder lidt åndsvagt,
 det skal nok bare prøves, tror jeg (..igen kun hvis man er villig til at
 risikere MC, liv og lemmer, for lidt fornøjelses skyld).
 Væn dig til altid at have en fod på bagbremsen!! ..og hvis du kan, vent
 til det bliver varmere i vejret.
 whee!! http://www.krumling.dk/ks.jpg mvh
 Kenneth S
 R1
            
             |  |  | 
      Bjørn S (18-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  18-11-03 21:37
 | 
 |  | 
 "Kenneth Sørensen"
 > første gang, og (ganske selvfølgeligt) hamrer cyklen ned i den
 > ultimative forgaffelprøve. Derefter er det sq skægt (og farligt), både
 > rigtig fedt og lidt ulækkert på samme tid, ja, det lyder lidt åndsvagt,
 > det skal nok bare prøves, tror jeg (..igen kun hvis man er villig til at
 > risikere MC, liv og lemmer, for lidt fornøjelses skyld).
 Og så er der jo altids : http://www.stuntreviews.com/video/JD2Promo.wmv - som inspiration eller advarsel    Ser nu ikke helt sort på det, men man skal da også være klar over at det er
 noget alvorligt  noget man har gang i hvis det kikser !
 --
 /Bjørn
            
             |  |  | 
       Armand (18-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  18-11-03 23:05
 | 
 |  | 
 "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:_pvub.37383$jf4.1947475@news000.worldonline.dk...
 >
 > ...........man skal da også være klar over at det er noget alvorligt
 > noget man har gang i hvis det kikser !
 
 Når(!) det kikser :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-11-03 11:06
 | 
 |  | > >
 > > ...........man skal da også være klar over at det er noget alvorligt
 > > noget man har gang i hvis det kikser !
 >
 > Når(!) det kikser :-|
 >
 > --
 > Armand.
 >
 
 Jae, ligesom det kan være ganske alvorligt NÅR man vælter på sin mc i
 trafikken, men man kører jo mc fordi den er sjovere at køre end en
 madkasse. Det er lidt samme situation med wheelies, bortset fra at ved
 wheelies er du 110% selv skyld i at du vælter, så man er på en måde mere
 herre over om det skal gå galt eller ej. Jeg har 7-9-13 ikke været nede
 pga. wheelies........  endnu.
 
 mvh
 Kenneth S
 
 
 
 
 |  |  | 
         Zemich (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Zemich
 | 
 Dato :  19-11-03 20:56
 | 
 |  | 
 Kenneth Sørensen wrote in a message:
 > Jae, ligesom det kan være ganske alvorligt NÅR man vælter på sin mc i
 > trafikken, men man kører jo mc fordi den er sjovere at køre end en
 > madkasse. Det er lidt samme situation med wheelies, bortset fra at ved
 > wheelies er du 110% selv skyld i at du vælter, så man er på en måde mere
 > herre over om det skal gå galt eller ej. Jeg har 7-9-13 ikke været nede
 > pga. wheelies........  endnu.
 >
 > mvh
 > Kenneth S
 Desværre siger man at det sker på et eller andet tidspunkt. :-/
 Har selv lavet en del wheelies på min scooter og er da væltet en ret slem
 gang.    Lærte så af det og lavede så ikke noget som helst wheelie i et halvt år. Så
 begyndte trangen igen.    Mvh Tommy
            
             |  |  | 
       Hekto (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  19-11-03 10:34
 | 
 |  | 
 
            In article <_pvub.37383$jf4.1947475@news000.worldonline.dk>, 
 bjosko@REmoVEyahoo.com says...
 > Og så er der jo altids : http://www.stuntreviews.com/video/JD2Promo.wmv > - som inspiration eller advarsel    > 
 Den viser jo kun den 'sjove' del af kikserne! Ikke de hvide knogler og 
 skrigene!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
        Bjørn S (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  19-11-03 15:39
 | 
 |  | 
 "Hekto"  skrev
 > >
 > Den viser jo kun den 'sjove' del af kikserne! Ikke de hvide knogler og
 > skrigene!!
 Det syntes jeg egentlig den selv lægger op til hvis man tænker sig en smule
 om, der er et par avs-tilfælder, og mon ikke en totalsmadret cykel vil virke
 mere afskrækkende på nogle hoveder her inde ?    --
 /Bjørn
            
             |  |  | 
         Hekto (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  19-11-03 15:45
 | 
 |  | 
 
            In article <_fLub.37610$jf4.1982350@news000.worldonline.dk>, 
 bjosko@REmoVEyahoo.com says...
 > Det syntes jeg egentlig den selv lægger op til hvis man tænker sig en smule
 > om, der er et par avs-tilfælder, og mon ikke en totalsmadret cykel vil virke
 > mere afskrækkende på nogle hoveder her inde ?    > 
 Det ene klip, er kun en bid af fornøjelsen. Den oprindelige video er 
 noget længere, og bruger rigtig meget tid på delikventens bare arme og 
 ben, samt hvordan han vrider sig. Umiddelbart ser hen slet ikke ud til 
 at interessere sig det mindste for cyklen bagefter.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
          Bjørn S (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  19-11-03 15:51
 | 
 |  | 
 "Hekto"
 > Det ene klip, er kun en bid af fornøjelsen. Den oprindelige video er
 > noget længere, og bruger rigtig meget tid på delikventens bare arme og
 > ben, samt hvordan han vrider sig. Umiddelbart ser hen slet ikke ud til
 > at interessere sig det mindste for cyklen bagefter.
 
 Nej, men sådan er det jo i virkeligheten !
 Det indser man nok hvis man har prøvet det :-/
 
 --
 /Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
          Armand (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  19-11-03 22:04
 | 
 |  | 
 "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
 news:MPG.1a25a04b83542d34989a7a@news.cybercity.dk...
 >  >
 > ..............og bruger rigtig meget tid på delikventens bare arme og
 > ben, samt hvordan han vrider sig.
 Ahh! Fint sprødt ord.
 Håber blot ikke at det er min modvilje mod stunt's, der nu gør det
 forbryderisk!     --
 Armand.
            
             |  |  | 
           Hekto (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  19-11-03 22:49
 | 
 |  | 
 
            In article <bpgn4f$2qjo$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
 > Ahh! Fint sprødt ord.
 > Håber blot ikke at det er min modvilje mod stunt's, der nu gør det
 > forbryderisk!     > 
 Stunts er såmen gode nok, på rette tid og sted.
 Desværre ses det ofte forherliget på offentlig vej, og i let 
 sommerbeklædning.
 Sidst men ikke mindst, fatter jeg ikke at nogen, ud over liv lemmer og 
 førelighed, vil satse en dansk brandbeskattet MC, med de odds der er 
 for havari! ..... ????
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
            Bjørn S (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  19-11-03 23:03
 | 
 |  | 
 "Hekto" skrev
 > Sidst men ikke mindst, fatter jeg ikke at nogen, ud over liv lemmer og
 > førelighed, vil satse en dansk brandbeskattet MC, med de odds der er
 > for havari! ..... ????
 
 Det var det jeg mente med mit svar tidligere i tråden. Materiel skade og
 fare for at pappet ryger tror jeg virker mere afskrækkende end at man får
 ondt i nakken eller det som værre er..... Indtil (for de fleste) man når en
 viss alder.
 
 --
 /Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
             Hekto (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  19-11-03 23:19
 | 
 |  | 
 
            In article <0MRub.39059$jf4.2013675@news000.worldonline.dk>, Bjørn S 
 says...
 > Det var det jeg mente med mit svar tidligere i tråden. Materiel skade og
 > fare for at pappet ryger tror jeg virker mere afskrækkende end at man får
 > ondt i nakken eller det som værre er..... Indtil (for de fleste) man når en
 > viss alder.
 > 
 Nu har jeg selv fået skadet skulderen, med små 20 km/t. De færreste 
 indser hvor lidt der skal til, før det er sket. Imodsætning til hvad de 
 fleste tror om lægevidenskaben, er der en del de ikke kan, og ikke vil 
 gøre noget som helst ved.
 'Den ser efter omstændighederne fin ud'' Den er der ingen grund til at 
 gøre noget ved'
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
        Thomas Hjort (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  19-11-03 18:21
 | 
 |  | 
 "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
 news:MPG.1a255763f4cedccc989a79@news.cybercity.dk...
 > In article <_pvub.37383$jf4.1947475@news000.worldonline.dk>,
 > bjosko@REmoVEyahoo.com says...
 > > Og så er der jo altids : http://www.stuntreviews.com/video/JD2Promo.wmv > > - som inspiration eller advarsel    Har du link til preview for 1'eren også? Hvem er det der spiller i
 "forgrunden" :)
 Mvh Thomas
            
             |  |  | 
         MKS - 74 (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  19-11-03 19:27
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 19 Nov 2003 18:21:01 +0100, "Thomas Hjort"
 <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:
 >Har du link til preview for 1'eren også?
http://www.teamx-treem.net/Video/jdpromo.rm > Hvem er det der spiller i "forgrunden" :)
 Hvis du tænker på lydsiden så er det Saliva : Click Click Boom
 -- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/ (opdateret 17-10-2003)
            
             |  |  | 
          Thomas Hjort (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  20-11-03 02:55
 | 
 |  | 
 "MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:l8dnrvk4cav0nnr5tkbkms1pgca3eld5up@4ax.com...
 > On Wed, 19 Nov 2003 18:21:01 +0100, "Thomas Hjort"
 > <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:
 >
 >
 > >Har du link til preview for 1'eren også?
 >
 > http://www.teamx-treem.net/Video/jdpromo.rm Gad vide om der findes et link som ikke er Realplayer ??
 >
 > > Hvem er det der spiller i "forgrunden" :)
 >
 > Hvis du tænker på lydsiden så er det Saliva : Click Click Boom
 OK Tak for det.
 Mvh Thomas
            
             |  |  | 
  k (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : k
 | 
 Dato :  16-11-03 12:39
 | 
 |  | 
 "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
 .....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et spørgsmål
 om føling ) herved skulle du gerne få bæstet op på baghjulet, glem alt om at
 få den op ved at køre afsted på normal vis for derefter at give gas, det er
 der bare ikke nok overskud til. Det er også et spørgsmål om hvordan du
 forholder dig med din krop, du skal have køretøjet langt op for at holde den
 oppe, det kan godt føles ubehageligt ( som om køretøjet ryger på halen ) men
 det er noget du skal øve dig på, det kommer ikke forærende ....jeg vil gå så
 vidt at sige at hvis det er en lyst du har og hvis det er noget du vil
 praktisere i fremtiden, så findes der bedre maskiner at udføre det på ...til
 eksempel er der SV650'eren som det nærmest er en leg at få op på baghjul i
 forhold til Bandit'en ....dette skyldes at motorene er vidt forskellige mht.
 omdr. og moment, ydermere er en V2'er lettere at få op i omdrejninger end en
 R4'er.
 Alternativt ...spørg Bandit-Rune, han kan garanteret give dig en 100 % guide
 til det    V.H K ...tidligere GSX600F ejer
            
             |  |  | 
  Henrik (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik
 | 
 Dato :  16-11-03 12:44
 | 
 |  | 
 "k" <potz@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fb761be$0$7881$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 >
 > "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 >
 > Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
 > ....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et
 spørgsmål
 > om føling ) herved skulle du gerne få bæstet op på baghjulet, glem alt om
 at
 > få den op ved at køre afsted på normal vis for derefter at give gas, det
 er
 > der bare ikke nok overskud til. Det er også et spørgsmål om hvordan du
 > forholder dig med din krop, du skal have køretøjet langt op for at holde
 den
 > oppe, det kan godt føles ubehageligt ( som om køretøjet ryger på halen )
 men
 > det er noget du skal øve dig på, det kommer ikke forærende ....jeg vil gå
 så
 > vidt at sige at hvis det er en lyst du har og hvis det er noget du vil
 > praktisere i fremtiden, så findes der bedre maskiner at udføre det på
 ....til
 > eksempel er der SV650'eren som det nærmest er en leg at få op på baghjul i
 > forhold til Bandit'en ....dette skyldes at motorene er vidt forskellige
 mht.
 > omdr. og moment, ydermere er en V2'er lettere at få op i omdrejninger end
 en
 > R4'er.
 >
 > Alternativt ...spørg Bandit-Rune, han kan garanteret give dig en 100 %
 guide
 > til det    >
 >
 > V.H K ...tidligere GSX600F ejer
 >
 >
   Takker. Nu har jeg jo ikke lige kapital til at købe en SV650, men mon ikke
 min elskede cykel kan klare opgaven...    |  |  | 
   k (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : k
 | 
 Dato :  16-11-03 13:33
 | 
 |  | 
 "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 >   Takker. Nu har jeg jo ikke lige kapital til at købe en SV650, men mon
 ikke
 > min elskede cykel kan klare opgaven...    Helt klart kan din Bandit klare opgaven, men grunden til at jeg nævner
 SV'eren er for at synliggøre for dig at der er nogle MC'ere der er bedre til
 det end andre ( SV'eren er bare et eks. blandt mange MC'ere )
 Hjulafstand og vægtfordeling har en vigtig indflydelse, der er faktisk flere
 faktorer at skulle forholde sig til, hvis det drejede sig om at finde en
 ideel MC til at lave wheelies på, men i dit tilfælde er det så ikke sådan !
 V.H K ...som tydeligt husker hvor svært det var at lave Wheelie på en DT175
 og hvor let det var på en XT350.
            
             |  |  | 
  Ole Sørensen (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Sørensen
 | 
 Dato :  19-11-03 11:16
 | 
 |  | > Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
 > ....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et
 spørgsmål
 
 Det var en farlig opskrift....jeg er ret sikker på, at jeg ville komme slemt
 til skade hvis jeg fulgte den.....måske du burde tilføje, at det ikke er
 alle maskiner der bør have 3/4 -1/1 håndtag....gulp.
 
 Mvh /Ole
 YZF-R6 ´02
 
 
 
 
 |  |  | 
   Moller (19-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  19-11-03 22:24
 | 
 |  | 
 "Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> wrote in message
 news:3fbb42fb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
 > > ....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et
 > spørgsmål
 >
 > Det var en farlig opskrift....jeg er ret sikker på, at jeg ville komme
 slemt
 > til skade hvis jeg fulgte den.....måske du burde tilføje, at det ikke er
 > alle maskiner der bør have 3/4 -1/1 håndtag....gulp.
 
 Ja, nogen af os skal knap bruge 1/4 gas *GGG*
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi
 Suzuki GSF 1200 S
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jens Jacob Bager Jen~ (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  20-11-03 08:24
 | 
 |  | >> tilføje, at det ikke er alle maskiner der bør have 3/4 -1/1
 >> håndtag....gulp.
 >
 >     Ja, nogen af os skal knap bruge 1/4 gas *GGG*
 >
 >     Lars Molnit
 >     MZ ETZ 251 CDi
 >     Suzuki GSF 1200 S+
 
 Jeps. Sådan en MZ er nemlig vild!
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
     Hans Paulin (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  20-11-03 08:59
 | 
 |  | 
 
            Jens Jacob Bager Jensen skrev:
 >>> tilføje, at det ikke er alle maskiner der bør have 3/4 -1/1
 >>> håndtag....gulp.
 >>
 >>     Ja, nogen af os skal knap bruge 1/4 gas *GGG*
 >>
 >>     Lars Molnit
 >>     MZ ETZ 251 CDi
 >>     Suzuki GSF 1200 S+
 >
 > Jeps. Sådan en MZ er nemlig vild!
 ....mon ikke Moller tænker på sin Suzuki, da det af en gammel tråd med al
 ønskelig tydelighed fremgår, at MZ-chaufførers organ er væsentlig større
 end almindelige dødeliges, således, at der formentlig skal større kraft
 til at bringe byrden op i vertikal stilling?
 -- 
                Med venlig hilsen
                          Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286 |  |  | 
      Bjørn S (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  20-11-03 16:12
 | 
 |  | 
 
            "Hans Paulin"  skrev
 > ...mon ikke Moller tænker på sin Suzuki, da det af en gammel tråd med al
 > ønskelig tydelighed fremgår, at MZ-chaufførers organ er væsentlig større
 > end almindelige dødeliges, således, at der formentlig skal større kraft
 > til at bringe byrden op i vertikal stilling?
 I vore dage findes der jo som kendt Viagra, det kan sikkert hjælpe med at
 flytte tyngdepunktet hvis det virker som reklamen siger    --
 /Bjørn
            
             |  |  | 
       Moller (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  20-11-03 16:23
 | 
 |  | 
 
            > I vore dage findes der jo som kendt Viagra, det kan sikkert hjælpe med at
 > flytte tyngdepunktet hvis det virker som reklamen siger        hmmmm, hvor smider du pillen ind ??? i indsugningen, eller benzinen ???
     VH
     Lars Molnit
            
             |  |  | 
        Bjørn S (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  20-11-03 16:49
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:3fbcdbae$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
 > > I vore dage findes der jo som kendt Viagra, det kan sikkert hjælpe med
 at
 > > flytte tyngdepunktet hvis det virker som reklamen siger    >
 >     hmmmm, hvor smider du pillen ind ??? i indsugningen, eller benzinen
 ???
 Læs Hans Paulin's indlæg.... du spiser den så klart    --
 /Bjørn
            
             |  |  | 
         MKS - 74 (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  20-11-03 17:21
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 20 Nov 2003 16:49:06 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
 wrote:
 >>     hmmmm, hvor smider du pillen ind ??? i indsugningen, eller benzinen
 >???
 >
 >Læs Hans Paulin's indlæg.... du spiser den så klart    Jeg har indtryk af at det for hans vedkommende er ensbetydende med
 indsugningen    -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
          Moller (20-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  20-11-03 21:57
 | 
 |  | 
 
            > >Læs Hans Paulin's indlæg.... du spiser den så klart        Ja, nogen fru'er kræver mere end hva naturen kan klare...
 > Jeg har indtryk af at det for hans vedkommende er ensbetydende med
 > indsugningen       hæhæ :)
     VH
     Lars Molnit
     MZ ETZ 251 CDi
     Suzuki GSF 1200 S
            
             |  |  | 
  Knud Dam (16-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Knud Dam
 | 
 Dato :  16-11-03 19:22
 | 
 |  | ----- Original Message -----
 From: Henrik
 Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
 Sent: Sunday, November 16, 2003 12:06 PM
 Subject: Wheelie?
 
 
 Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på baghjulet.
 nogle forslag?
 
 
 Hej Henrik.
 
 Din Bandit er let af få på baghjulet.
 
 Du kører med ca. halv gas i 1. gear. Ved ca. 6.000 omdr./min slipper du
 gassen helt, hvorved forgaflen trykkes sammen, så giver du fuld gas og
 forhjulet løfter sig.
 
 Jeg synes den metode er lettere at styre frem for at bruge koblingen.
 
 ; - )
 
 KD Bandit 600 S (der bare VIL på baghjul ...)
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Soren Lindholt (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Soren Lindholt
 | 
 Dato :  17-11-03 11:09
 | 
 |  | 
 
 Henrik <Henrik30@nielsen.mail.dk> wrote in article
 <3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
 > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
 baghjulet.
 > nogle forslag?
 
 Lad være
 
 Det var da et forslag
 
 S.
 
 
 |  |  | 
  vmx (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : vmx
 | 
 Dato :  17-11-03 19:32
 | 
 |  | 
 
            "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
 baghjulet.
 > nogle forslag?
 >
 >
 Læs denne:
http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3cbaea1c%240 %2478801%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dinsubj
 ect:SV650S%2Binsubject:wheelie.%2Binsubject:Hvordan%253F%26hl%3Dda%26lr%3D%2
 6ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D3cbaea1c%25240%252478801%2524edfadb0f%2540
 dspool01.news.tele.dk%26rnum%3D1
 R    |  |  | 
  Thomas Hjort (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  17-11-03 20:01
 | 
 |  | 
 "vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:bpb4co$21sg$1@news.cybercity.dk...
 > "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
 > baghjulet.
 > > nogle forslag?
 > >
 > >
 >
 > Læs denne:
 >
http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3cbaea1c%240 >
 %2478801%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dinsubj
 >
 ect:SV650S%2Binsubject:wheelie.%2Binsubject:Hvordan%253F%26hl%3Dda%26lr%3D%2
 >
 6ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D3cbaea1c%25240%252478801%2524edfadb0f%2540
 > dspool01.news.tele.dk%26rnum%3D1
 >
 > R    Ak ja. Aldrig har jeg haft så mange løftede pegefingre i fjæset før på en
 gang *sigh*, men der var også mange gode svar! Jeg lærte ihvertfald at
 wheelie og jeg er ikke død endnu.
 Det var iøvrigt mit sidste lange indlæg på NG'en, jeg holder mig som regel
 til neutrale småspørgsmål nu da jeg ikke gider at kaste med mudder.
 Mvh Thomas
            
             |  |  | 
   vmx (17-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : vmx
 | 
 Dato :  17-11-03 20:10
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bpb5ts$24ca$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:bpb4co$21sg$1@news.cybercity.dk...
 > > "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
 > > baghjulet.
 > > > nogle forslag?
 > > >
 >
 >
 > Ak ja. Aldrig har jeg haft så mange løftede pegefingre i fjæset før på en
 > gang *sigh*, men der var også mange gode svar! Jeg lærte ihvertfald at
 > wheelie og jeg er ikke død endnu.
 ak ja.....  man *kan* faktisk også lave en wheelie på en vmax,
 både frivilligt og ufrivilligt, og med tungen absolut lige i munden.
 Men ikke et ord om det her    Robert   http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194 |  |  | 
  Megas (23-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Megas
 | 
 Dato :  23-11-03 03:24
 | 
 |  | 
 
            Henrik wrote:
 > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
 > baghjulet. nogle forslag?
 Gå til vægtløftning.??  :D
 -- 
 Megas
 2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
 & alkohol/vand-injection købes
 bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404 |  |  | 
 |  |