vindeltrappe
Fra : Kjeld E Jørgensen

Dato : 12-11-03 21:02

Hvordan tegner man en vindeltrappe i Acad 2000? (3d)
Kjeldhestesko.

Fra : Max[DK]

Dato : 13-11-03 08:08

> Hvordan tegner man en vindeltrappe i Acad 2000? (3d)
> Kjeldhestesko.

Hvad med at skrive lidt om din baggrund i ACad?

/Max

Fra : Kjeld E Jørgensen

Dato : 13-11-03 22:03

Jeg bruger som regel grå baggrund.
Kjeld.

Fra : Kapper

Dato : 14-11-03 08:14

"Kjeld E Jørgensen" <kjeldhestesko@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger som regel grå baggrund.
> Kjeld.
> "Max[DK]" <maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse

))))))))))))))

Fra : Max[DK]

Dato : 14-11-03 10:59

> Jeg bruger som regel grå baggrund.

Heldigt nok, god fornøjelse.

/Max

Fra : Jumsko

Dato : 16-11-03 10:52

"Kjeld E Jørgensen" <kjeldhestesko@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger som regel grå baggrund.
> Kjeld.
> "Max[DK]" <maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvis du så vælger liniefarve til alt andet end grå, kan du begynde at tegne

Fra : Michael

Dato : 15-11-03 11:59

Hej Kjeld !

Først og fremmest skal du bruge trappeformlen:
2 stigning + 1 grund = 630 mm

Grund er forkant tili forkant i vandret plan

Hvis du vil vide lidt om hvordan jeg bruger AutoCad, så klik ind her:
www.mn.michulla.dk/page4.html

God fornøjelse

Hilsen fra
Michael

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-11-03 16:16

"Michael" skrev
> [...]
>
> Grund er forkant tili forkant i vandret plan
>
> Hvis du vil vide lidt om hvordan jeg bruger AutoCad, så klik ind her:

Husk at formlen skal bruges på ganglinjen (midt på trappen).
Trappeformlen er kun vejledende, med mindre trappen er til et 2/flere
familie hus.
I huse til kun en familie, er der ingen krav til grund og stigning.
Du skriver at du vil tegne en vindeltrappe, det er den med buet for-vange
(en spindeltrappe er med et rør som for-vange)
Start med at lave en work-axis i trappens centrum.
Lav en 3D helical path rundt om din work-axis.
Der efter laver du en sketch med profilen af dine vanger, og laver en sweep.
Lav nu et workplane i den højde hvor du har første trin.
Lav en sketch af trinet, og lav en extrusion med trinets tykkelse.
Nu kan du lave et axial pattern af dit trin.
Lav håndliste og balustrene på samme måde.

--
Brian
eks tømre

Fra : Kjeld E Jørgensen

Dato : 16-11-03 19:24

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Brian
> eks tømre
>
>Tak for rådene, men er det ikke MDT du tegner i her ?
Kjeld
ps.Jeg er nogenlunde med på formlerne, men kan bare ikke få A-cad til at
tegne det.

Fra : Brian Lænø

Dato : 16-11-03 20:13

"Kjeld E Jørgensen" skrev
> Kjeld
> ps.Jeg er nogenlunde med på formlerne, men kan bare ikke få A-cad til at
> tegne det.

Jo, det er sådan jeg vil lave det i MDT.

--
Brian

Fra : N. Stoffer

Dato : 17-11-03 17:30

Hej Kjeld

Det kunne være at du skulle kikke efter et andet program til at degne
trapper i 3D med.

Hvad med programmet Architectural Desktop 2004, her har du mange muligheder
for at tegne og reiger din trappe, da det er et objekt.

mvh

N. Stoffer