Modstandsmoment vrid el. torsion i konstru~
Fra : Mouritzen

Dato : 12-11-03 16:16

Hej.

""Jeg spørger lige her da jeg ved at mange af dem der tegner og konstruere
også beregner konstruktioner.""

Er der en som ved hvordan man finder modstandsmomentet for "torsion" i en
konstruktion nå det er i et snit hvor der indgår flere dele.(Ikke kun et
profilrør)??????

Jeg har hørt at man kan tage inertimomentet over x og y akslen og lægge
sammen og så dividere med største afstend fra center.. Men jeg kan ikke find
noget om det nogen steder.. I Teknisk Ståbi er Wv også med, og der passer
det nemlig ikke.

Det er til at beregne en undervogn hvor der både er overklipning, moment, og
torsion i. Og modstandsmomentet til moment beregningen er ikke et problem.

Jesper Mouritzen.

Fra : fisherprice

Dato : 14-12-03 15:39

Der en bog der hedder "stålkonstruktioner efter DS412" Af Bent Bonnerup.
Der i kan du se hvordan man beregner vridningsinertimomentet og
hvælvingsinertimomentet. Det er som du selv har konstateret ikke blot
summen af inertimomenterne delt med en afsatnd. Det er lidt mere
kompliceret og umulig at forklare på denne side!!

http://www.kandu.dk/

Fra : fisherprice

Dato : 18-02-04 17:28

Hvis du har fået svar, så luk spørgsmålet

http://www.kandu.dk/