IBM: Tiden er inde til Linux på kontor-pc'~
Fra : Allan

Dato : 11-11-03 05:09

Det er vist tydeligt, at IBM gerne vil slukke og lukke for OS/2:

IBM: Tiden er inde til Linux på kontor-pc'er
Open source styresystemet Linux er klart til at komme ud på kontor-pc'er
verden over. Det mener IBM, der ellers har koncentreret sig om Linux til
servere.
Læs hele artiklen her
<http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=21429>

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-11-03 18:45

On 11 Nov 2003 05:09:08 +0100, "Allan"
<allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote:

>Det er vist tydeligt, at IBM gerne vil slukke og lukke for OS/2:

Det vil jeg nu mene at IBM har gjort for meget længe siden,
og at de nu satser på Linux har vist ikke noget med det at
gøre.

IBM har kun en hellig ko, og det er farven på tallene på
bundlinien af deres regnskab. Det ses også af artiklen at
Linux kun er et skuffeprodukt for de kunder der beder om
det. Det er en forretningsmæssig fornuftig strategi for
tiden hvor OpenSource er nøgleordet men hvor tendensen
stadig ikke er helt klar. Vi har set større offentlige
administrationer - f.eks. i Tyskland (var det ikke Bremen?)
som raslede stærkt med sabelen og faktisk have besluttet at
skifte til Linux lige indtil da Microsoft alligevel kunne
give et godt tilbud. Microsoft kan endda have haft et tab på
det tilbud men rent præstigemæssigt ville dette betyde
enormt for for det vindende system. Eller rettere Linux
ville have vundet enorm præstige hvis det var kommet ind
der, hvorimod præstigetabet for Microsoft ved ikke at komme
ind nok ville være blevet for stort...

/Knud

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-11-03 19:03

I dk.edb.os2, skrev Knud Berggreen:
> [...]
> ville have vundet enorm præstige hvis det var kommet ind
> der, hvorimod præstigetabet for Microsoft ved ikke at komme

Det var München og selvom Microsoft gik _meget_ ned i pris så valgte de
Linux alligevel... ( Linux var faktisk det dyreste i det valg ).

http://www.usatoday.com/tech/news/2003-05-29-linux-munich-choose_x.htm

Steve Ballmer afbrød endda sin ferie for at give et "eksklusivt"
tilbud...

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-12-03 18:52

Allan wrote:

> Det er vist tydeligt, at IBM gerne vil slukke og lukke for OS/2:

Det har de villet siden 1998 - desværre hænger de stadig på direktiv nummer
to, som en stribe milliardbanker udnytter til at udskyde en ny
milliardinvestering.

--
Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-12-03 22:20

Hvad er det for et direktive?

/Knud