Spiller søges til Gurps
Fra : Gartok

Dato : 08-11-03 20:47

Vi søger en spiller til en velfungerende gruppe. Vi er i alderen 30-35 år.

Vi spiller i forgotten realms (fantasy setting).

Hveranden mandag i Kbh.

Giv et praj på mailen, hvis du vil høre nærmere.

vh Simon

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-11-03 13:11

Og I vil stadig ikke afsløre om I lægger vægt på realisme eller cinamatic,
high fantasy eller gritty sword and sorcery; kamp, efterforskning,
udforskning eller intriger; om I spiller op af canon eller tager settingen
mere løst, om I følger GURPS reglerne nøje eller fudger muntert, om I lægger
så meget vægt på at være "in character" at I nærmest er immensionister eller
om I spiller jeres figurer som brikker; om I er narrativister,
simulationister eller gamister, om I spiller uden tøj på, om I har en
million husregler, om jeres kampagne har et fast tema, om I har en bødekasse
for at komme 5 minutter for sent eller bande, om I beskæftiger jer med "
vovede" emner som sex og vold, eller om I insistere på at alle er med hver
gang?

Jeg spørger blot af nysgerrighed.

Hilsen Mads

Fra : Wrathchild

Dato : 09-11-03 16:21

Mads, har du tænkt på, at disse sætninger:

"Send mig en mail på [snip] hvis du er interesseret" og

"Giv et praj på mailen, hvis du vil høre nærmere"

betyder, at det du efterspørger skal man vise en basal interesse for at få
at vide?

Det er en metode. De kunne også bruge din. De vælger at gøre noget andet.

Hvis du er oprigtig nysgerrig, ku' det være du skulle benytte den valgte
metode ...

--
Wrath
--------------------

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-11-03 18:49

Jeg er ikke selv interesseret i en GURPS Forgotten Realms kampagne.

Hvad jeg er interesseret i er, at der findes et miljø hvor man kan tale om
rollespil, og at der findes et sprog at gøre det på.

Så hvis jeg f.eks. søger spillere til noget, så kan jeg definere hvad det er
jeg tilbyder. Og hvis jeg ønsker at spille med i noget kan jeg få at vide
hvad jeg går ind til.

Du, Wraithchild, synes at sige, at gruppen bag denne kontaktannonce rent
faktisk kan definere hvad der er deres spillestil i klart sprog, hvis man
mailer privat til dem. Det er jeg nu ikke sikker på. Og hvis de har en
knivskarp karakteristik af deres metoder i baghånden, så synes jeg da de
skulle putte den i deres annonce. Det ville nok give et bedre resultat.

Gartok & Co. er naturligvis i deres gode ret til at blæse mine ønsker om
klar kommunikation og tænkning et langt stykke. "Vi spiller bare" er en helt
legitim rollespils metode. Men det er en metode der kan skabe vanskeligheder
(for alle parter) når man vil hverve en helt ny spiller.

Hvilket jeg gjorde opmærksom på med min post.

Hilsen Mads

Fra : christian

Dato : 13-11-03 01:36

Til Mads Jakobsen,

Hvad nu hvis de spiller forskellligt, det er nemlig det som jeg elsker ved
rollespil. Der er ikke 2 gamemaster som er ens, nogle går meget om i regler,
andre går efter hack n slash, og så videre, du nemte det selv. Så derfor kan
det vel være vidt forskelligt hvordan de spiller - så det betyder ikke
noget. Hvis du eller andre ikke har interesse så er det ok.

Valget af spillet er vel det vigtigest og bagefter spillerne

Måde derfor kan man vel så snakkes om - ligesom hvordan spiller nu ønsker
det......

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 13-11-03 19:43

Christian, jeg har læst din post 3 gange, og er stadig ikke sikker på om vi
er uenige om noget.

Hilsen Mads

Fra : christian

Dato : 14-11-03 02:53

øhh sejt,

men det er vel ikke noget problem så......

christian

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 17-11-03 16:24

"christian" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Til Mads Jakobsen,

Tja, nu hedder jeg ikke Mads, men derfor kan jeg vel godt kommentere dit
indlæg.

> Valget af spillet er vel det vigtigest og bagefter spillerne

Er det nu også det? Lad os sige at du vælger at spille D&D og jeg også
vælger at spille D&D. Er det ensbetydende med at vi får den samme oplevelse?

Uden at lægge nogen af os noget ondt i sinde, så antaget vi at mit D&D er en
Hack'n'Slash kampagne, hvor det stort set kun går ud på at banke så mange
monstre som muligt. Kampagnen går mest af alt ud på at rydde et større
område, så det kan kultiveres af menneskene.

Dit D&D er en social interaktion der foregår i en metropol, hvor det primære
er mødet mellem forskellige mennesker, og nogle få ikke-menneskelige racer.

Hvilken af disse to kampagner vil du helst spille i?

Vil du stadig påstår at valget af spillet (i dette tilfælde D&D) er det
vigtigste?

Lars