Gammel PMCalc efterlyses
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-03 23:35

Efter at have smadret en harddisk mangler jeg et lille, praktisk
program, som jeg ikke kan finde på nettet. Nogen som har det liggende?

Det drejer sig om lommeregneren PMCalc i en gammel version. Der findes
flere PMCalc'er, det er den, hvor man kan se alle de tal, man indtaster,
også efter at have trykket på for eksempel "+". Den findes på nettet i
version 3 og 4, men jeg vil hellere have den gamle, simple udgave -
version 1.0 eller 1.1.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 08-11-03 07:38

Kim Ludvigsen wrote:

[....]
> version 1.0 eller 1.1.

Version 1.0 kan du hente her:

ftp://ftp.ddibbsystem.dk/os2net/utils/pmcalc10.zip

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-03 15:02

Elmo Jensen wrote:

> Version 1.0 kan du hente her:
>
> ftp://ftp.ddibbsystem.dk/os2net/utils/pmcalc10.zip

Tak! Jeg kan næsten ikke vente til serveren er oppe...

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 08-11-03 16:50

Kim Ludvigsen wrote:

> Tak! Jeg kan næsten ikke vente til serveren er oppe...

Er det min server du mener?

For den skulle da gerne være oppe hele tiden

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-03 18:45

Elmo Jensen wrote:

> Er det min server du mener?
>
> For den skulle da gerne være oppe hele tiden

Så ved jeg ikke, hvad der går galt. Jeg kan ikke få fat i den. Jeg har
prøvet både det direkte link til filen og at gå ind i roden, men uden
held.

Hvis du gider, må du meget gerne smide filen til mig i en mail. Hvis det
er din opsætning, der driller, og du gerne vil have testet den, skal du
bare sige til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 08-11-03 19:07

Kim Ludvigsen wrote:

> Så ved jeg ikke, hvad der går galt. Jeg kan ikke få fat i den. Jeg har
> prøvet både det direkte link til filen og at gå ind i roden, men uden
> held.

Det er godt nok underligt. Jeg har lige fået en af mine venner til at
teste FTP på mit system, og han kan heller ikke komme ind. Der har
ellers aldrig været noget galt med FTP hos mig.

> Hvis du gider, må du meget gerne smide filen til mig i en mail. Hvis det
> er din opsætning, der driller, og du gerne vil have testet den, skal du
> bare sige til.

Jeg smider den på en mail til dig og du må da meget gerne lige prøve om
du kan teste dig frem til hvad der kan være galt.

Evt. skriv til mig på elmo[snabela]ddibbsystem[dot]dk (ret selv lige til
det korrekte).

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Knud

Dato : 09-11-03 13:24

Hej

Ikke for at ville blande mig men jeg kan heller ikke via Mozilla men via
en ftp.exe kan jeg (anonymous + emailadresse).
Ser ud om som din FTP server er lidt uenige med mozilla.

Mvh.

Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-11-03 18:07

Knud wrote:

> Ikke for at ville blande mig men jeg kan heller ikke via Mozilla men via
> en ftp.exe kan jeg (anonymous + emailadresse).
> Ser ud om som din FTP server er lidt uenige med mozilla.

Næh jeg har også selv lige prøvet med Firebird og den viser godt nok
nogle af filerne, men desværre ikke dem alle, og hvorfor den så ikke gør
det, se det kunne jeg godt lide at vide

Hvis jeg i Firebirds URL-linie skriver:

ftp://ftp.ddibbsystem.dk/os2net/utils/pmcalc10.zip

og trykker <enter>, så begynder den at downloade filen med det samme
uden at spørge efter bruger eller password.

Det er da noget tricky noget

Mvh. Elmo.
--
Email: elmo(snabela)ddibbsystem(punktum)dk
Web: www.ddibbsystem.dk

Fra : Allan

Dato : 09-11-03 21:58

On Sat, 8 Nov 2003 18:06:35 UTC, Elmo Jensen <elmo@domain.invalid> wrote:

> Det er godt nok underligt. Jeg har lige fået en af mine venner til at
> teste FTP på mit system, og han kan heller ikke komme ind. Der har
> ellers aldrig været noget galt med FTP hos mig.

Jeg har lige prøvet den. Den virker godt nok med aktiv FTP; men
PASSIV FTP virker ikke.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-11-03 23:15

Allan wrote:

> Jeg har lige prøvet den. Den virker godt nok med aktiv FTP; men
> PASSIV FTP virker ikke.

Nej det har jeg lige konstateret i doc til serveren:

---citat start---
"When users connect to your FTP Server via browser using
ftp://your-server, the browser sends "anonymous" as the username. The
default user configuration allows this user read-only access to all
files in the Documents Directory."
---citat slut---

og den handling klarer IE udmærket, og da det er den jeg primært bruger
under Windows, som mine servere kører under, så har jeg ikke lagt mærke
til, at der skulle være problemer.

Hvordan med Netscape? Er det lige så tosset når man bruger den?

Nå men bare man ved hvad der sker, så går det jo nok osse

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Allan

Dato : 11-11-03 05:05

On Sun, 9 Nov 2003 22:15:25 UTC, Elmo Jensen <elmo@domain.invalid> wrote:

> [...]
> ftp://your-server, the browser sends "anonymous" as the username. The
> default user configuration allows this user read-only access to all

Øh, det citat siger at passiv ftp burde virke, da alle browsere anvender passiv ftp.

> og den handling klarer IE udmærket, og da det er den jeg primært bruger
> under Windows, som mine servere kører under, så har jeg ikke lagt mærke
> til, at der skulle være problemer.

Når man ser denne slags problemer er det oftest firewallen der ikke fungerer ordentligt.
Har du testet "udefra" - eller prøver du kun fra indersiden ?
Mit bedste bud er, at hvis din server supporter det, så er det din firewall/NAT-klient
der ikke gør det.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 11-11-03 16:09

Allan wrote:

> Øh, det citat siger at passiv ftp burde virke, da alle browsere anvender passiv ftp.

Det var mig der formulerede mig lidt kringlet.

Jeg mente, at iflg. doc skulle Sambar FTP server være i stand til at
køre passiv FTP, men når jeg prøver med f.eks. Mozilla under OS/2, har
jeg problemer med at komme ind. Deraf vendingen "Nej det har jeg lige
konstateret". Efterfølgende gør jeg så opmærksom på, at IE ikke har
problemer med handlingen, og da jeg primært bruger IE, har jeg ikke
observeret at _andre_ browsere kunne have problemer med Sambar FTP,
hvilket tilsyneladende er tilfældet.

Håber jeg fik formuleret den lidt bedre denne gang.

> Når man ser denne slags problemer er det oftest firewallen der ikke fungerer ordentligt.

Det er ikke Firewallen, for der sker det samme under OS/2 med Mozilla,
selv om jeg slår Firewallen fra.

> Har du testet "udefra" - eller prøver du kun fra indersiden ?

Jeg har testet "udefra" via opkobling til Get2net med modem på en
maskine uden netværksforbindelse til den øvrige del af mit LAN.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 13-11-03 05:03

Allan wrote:

> Øh, det citat siger at passiv ftp burde virke, da alle browsere anvender
> passiv ftp.

IE bruger standard FTP som standard så vidt jeg husker - men du kan så
vælge passiv FTP i opsætningen.

Netscape 2-4 bruger passiv FTP - og det gør Mozilla sikkert også.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen