Min kones kærlighed/forelskelse
Fra : Bo Inglev

Dato : 05-11-03 13:08

Kære Gruppe.
For nogle uger siden fandt jeg ud af, at min kone havde fået sig en "god
ven" som jeg ikke kendte til! Det var et stort chock for mig at vide, at min
dejlige kone, som jeg har været gift med i 19 år, nu havde forelsket sig i
en anden.
Vi har talt en masse med hinanden, vi har grædt, vi har grinet og så har vi
grædt igen. Men min sorg æder mig op indvendig fra og glæden har svært ved
at finde frem i mit sind.
Hun kommer ikke sammen med sin "ven" mere, men ser ham i forbindelse med et
foreningsarbejde - dog ikke så tit, men alligevel martrer det mig, at hun
har denne forbindelse - en forbindelse, jeg ved hun nødig vil undvære.
Hvordan skal jeg mon forholde mig til det, at jeg inderst inde ved, at min
kone gerne vil se ham (dog kun som en ven og ikke som en elsker)? Jeg pines
ved tanken og har mest lyst til at forbyde hende at have noget som helst med
hele den organisation at gøre, hvor de begge hører til.

Den ulykkelige mand

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 05-11-03 14:41

"Bo Inglev" <bo@inglev.dk> wrote in

> [...]
> Jeg pines ved tanken og har mest lyst til at forbyde hende
> at have noget som helst med hele den organisation at gøre, hvor de

Min første tanke var. OK det er ikke en elsker men en ven.
Lad hende have sin ven i fred. Hun mangler måske noget?
Dig som ven måske???
Elsker du pigen må du give hende fri.
Jeg ved det er svært, men jeg tror du får meget mere kærlighed tilbage på
denne måde fremfor at forbyde hende noget. Forbud kan kun ende negativt....

Men du er nødt til at lade hende det vide.
At du ved det og at du accepterer det, men også at du er ked af det.
Hun har helt sikkert dårlig samvittig, så far forsigtigt frem.
Måske i så får en god positiv snak om det.
Ender det godt, så få mødt manden, så i alle kender hinanden.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-11-03 23:34

Bo Inglev wrote:
> [...]
> ved tanken og har mest lyst til at forbyde hende at have noget som helst med
> hele den organisation at gøre, hvor de begge hører til.

Du bliver nødt til at overveje hvilke ting der går dig på, og fortælle
det til hende, så hun er klar over at du _fortsat_ har det dårligt med
de ting som du beskriver (det fremgår ikke af dit indlæg om du allerede
har gjort det). Det er ikke nogen god idé at være sammen hvis hun
fortsat gør ting som dybest set gør ondt på dig. Derfor er det vigtigt
at snakke sammen.

Det kan godt være at det er bedst hvis hun dropper foreningsarbejdet og
finder på noget som I måske kan lave sammen indtil videre, når du
skriver at det er ubehageligt. Omvendt bør det være en fælles
beslutning. Det nytter ikke meget hvis din kone siger ja uden at forstå
hvorfor. Hvis hun insisterer på at fortsætte med at gøre ting som sårer
dig, bliver du nødt til at overveje om det er det værd.

Endelig mener jeg ikke at du skal lade dig påvirke af "hvad andre gør"
eller "hvad der er rimeligt", hvis du er krænket og har det svært med
situationen, så er det ikke godt uanset hvor "rimeligt" det måtte være.

M.

Fra : Bo Inglev

Dato : 06-11-03 20:43

Tak for jeres indlæg!
Det er rart at vide, at "derude" er der mennesker, der både føler og tænker!
Jo, tiden er svær, men herhjemme taler vi meget sammen om problemet. Det er
"kun" de tunge følelser, der er svære at håntere.
Min kone er stadig forelsket i sin ven, men siger, at hun godt kan håndtere
det, så der ikke igen opstår noget "forkert". Jeg er af den hældning, at når
hun mødes med ham - uanset i hvilket forum - så vil der altid blive båret
brænde til bålet!
Mon tiden dog læger disse sår? Og lykken atter giver sig tilkende i et glad
smil og et glædens latter?
Bo

Fra : Frank Pedersen

Dato : 10-11-03 15:59

Hej Bo, så dit indlæg
Jeg kan ikke hitte ud af om "god ven" betyder "elsker" eller hvad. Det
er osse ligemeget for jeg kan se at det gjort dig meget ked af det. Din
kone har helt sikkert ikke ment at ville misbruge din tillid, det er
sikkert bare sket uden omtanke for dig og et ubevidst "ønske" om et
lille eventyr. Vi lever jo alle med drømme og anser os selv for åndelige.

Selvfølgelig er det det værd! det er det altid. Især efter så mange år.

Man skal sku kæmpe for det man holder af og ikke sådan give op!

Når parhorhold på den ene eller anden måde brister eller går forbi, så
handler det altid om manglende indlevelse og forståelse af sin partners
verden. Vi er tilbøjelige til at tro eller glemme at verden ikke kun ses
med vores øjne. I den forstand kan man godt sige at vi render rundt med
skyklapper.

Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at tænke over de ting ved dig selv
som din kone forelskede sig i da I mødes og undervejs. Hvis det fx. var
under en bestemt rejse eller oplevelse som var med til det, så kunne du
måske prøve at føre det ud i livet igen. Måske ikke lige det samme men
noget som du kunne forestille dig lige ville sige "jackpot" hos hende.
Det er tit overraskelses momentet som gir pote

Du kan jo naturligvis ikke afgøre om hun vil kunne føle det samme igen,
men det er da et førsøg værd. Og så har du da det og tænke på og
følelsen af at gøre en indsats. Husk at gøre det med et lille håb og
ikke af forventning, og gør det fordi du osse selv ville have det godt
med det.

Det hele handler jo i sidste ende om at være tro for sig selv og dem man
elsker. Har du først fået bugt med alt tvivlen derom så skal du se så
kommer selvtiliden og den del af dig selv til at stå tydligere for både
din kone, dig og din omvivelser. Det er faktum.

Hvilke ting faldt din kone for hos hendes "ven" ? og hvorfor, du har
sikkert en mil. spørsmål som du gerne ville vide med sikkerhed.

Det kan godt være at det lyder lidt banalt for nogen, men hvorfor ikke
prøve at tale med en parpsykolog!? Formålet med parterapi er jo at få
bedre kommunikation med hinanden og derved opnå en støre forståelse. Og
det er jo noget I gør "sammen." Psykologen har nogle redskaber som I
osse kan bruge i hverdagen.

Det er bedre at gøre den slags ting nu og her istedet for en dag måske
sidde og ærge sig om at man aldrig fik det gjort.

Hvis din kone ikke synes om partearpi, og du selv går og er bange og
måske ligefrem har angst over tingene og ikke kan se i perspektiv, så
vil jeg anbefale dig at selv snakke med en psykolog. Og det vil være et
plus hvis det er en som behandler med kognitiv terapi. De folk har
nemmelig redskaberne som kan hjælpe en til at se tingene på en mere
afklaret og postiv måde.

Dette var lige mine tanker herom, men jeg kender jo ikke dig og jeg
rammer måske helt ved siden af, men det er ihverfald ment i bedste
mening.

Anyway, hvis du lytter til dig selv så er jeg sikker på at du ved hvad
er det rigtige for dig/jer.

Alt held til jer!

mvh
Frank

------------------

default signature

__________________
|Frank Pedersen |
|Odinsvej 42c |
|3000 Helsingør |
|+45 28109638 |
|http://omerta.info|
|http://omerta.dk |
`------------------´

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 13-11-03 04:21

Kender godt selv til det med at ens kone/kæreste ser en anden. Jeg har været
i lignende situation, hvor jeg og min daværende var gået fra hinanden hvor
hun pluselig fandt lyst til at være sammen med ham. Jeg mener ikke bare til
en kop kaffe ;).
Efter vi fandt sammen igen, så hun ham stadig og jeg véd at jeg på det punkt
kunne stole på hende, og derfor accepteret det sociale aspekt i deres
forhold at de mødtes til en kop kaffe i ny og næ.
Ikke at jeg havde det godt med det, men jeg har også min del af kvindlige
venner, og derfor må jeg også accpeteret at hun så ham.

Det hele handler om tidlid og hvis den er der så er der plads til det. hvis
ikke sååå. ??!?

Thomas K
AfterHoursDesign / Mind-XPansion