|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Data Kawasaki ZXR750L - 93 Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  21-10-03 20:16
 | 
 |  | Er der nogen herinde der kan hjælpe med ovenstående?
 
 Mange hilsner
 
 Dannie
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (21-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  21-10-03 20:29
 | 
 |  | 
 "DJ" <vm6632[a]get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f9585fb$0$45317$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Er der nogen herinde der kan hjælpe med ovenstående?
 >
 > Mange hilsner
 >
 > Dannie
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anders Houmark (21-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Houmark
 | 
 Dato :  21-10-03 20:40
 | 
 |  | 
 
            DJ wrote:
 > Er der nogen herinde der kan hjælpe med ovenstående?
 >
 > Mange hilsner
 >
 > Dannie
 Jeg fandt en, den hedder dog ikke L men mon ikke det er noget nær det samme?
www.andersh.dk/ZXR750.jpg -- 
 Anders Houmark
www.AndersH.dk |  |  | 
  Ukendt (21-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  21-10-03 20:42
 | 
 |  | 
 
            > Jeg fandt en, den hedder dog ikke L men mon ikke det er noget nær det
 samme?
 >
 > www.andersh.dk/ZXR750.jpg >
 > -- 
 > Anders Houmark
 > www.AndersH.dk Det er lige nøjagtig den takker, L´et er en betegnelse for årgange hvor L1
 er lig 93, og L2 er lig 94.
 Mange Tak
 Dannie
            
             |  |  | 
   Armand (21-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  21-10-03 20:49
 | 
 |  | 
 DJ <vm6632[a]get2net.dk> skrev i en
 news:3f958bf0$0$45367$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > Det er lige nøjagtig den takker, L´et er en betegnelse for årgange hvor L1
 > er lig 93, og L2 er lig 94.
 
 Jup!
 Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Mikkel Christensen (22-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  22-10-03 07:27
 | 
 |  | "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
 
 > DJ <vm6632[a]get2net.dk> skrev i en
 > news:3f958bf0$0$45367$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > >
 > > Det er lige nøjagtig den takker, L´et er en betegnelse for årgange hvor L1
 > > er lig 93, og L2 er lig 94.
 >
 > Jup!
 > Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!
 
 Og den er bare lækker!
 Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.
 
 --
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.
 |  That is why God made fast motorcycles ..."
 |  -Hunter S. Thompson
 
 
 |  |  | 
     MKS - 74 (22-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  22-10-03 12:34
 | 
 |  | 
 
            > Og den er bare lækker!
 > Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.
 *Host*....jeg fik lige en frø (tudse) galt i halsen    -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
      Mikkel Christensen (22-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  22-10-03 13:07
 | 
 |  | 
 
            priller@tiscali.dk (MKS - 74) writes:
 > > Og den er bare lækker!
 > > Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.
 > 
 > *Host*....jeg fik lige en frø (tudse) galt i halsen    Frøer kan være en plage...
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
     Jes Vestervang (27-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  27-10-03 17:59
 | 
 |  | 
 
            Mikkel Christensen wrote:
 > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
 > 
 >> Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!
 > 
 > Og den er bare lækker!
 > Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.
 Sådan en var jeg og min storebror også ude at købe i fredags    - desværre
 var den ikke til mig    -- 
 mvh Jes Vestervang - der alligevel godt ved at en Fazer er maarrjet bedre
   |  |  | 
      Ukendt (27-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-10-03 19:11
 | 
 |  | 
 
            > Sådan en var jeg og min storebror også ude at købe i fredags    -
 desværre
 > var den ikke til mig    > -- 
 > mvh Jes Vestervang - der alligevel godt ved at en Fazer er maarrjet bedre
 >    Tillykke til den heldige nye ejer, er det en H eller en L model, kan kendes
 på om den har slangerne ned i tanken eller ej?
 Grunden til at jeg forespurgte på den i det oprindelige indlæg er, at en
 kammy har byttet sin gamle Triumph til sådan en fætter dog uden afgift, jeg
 trillede lige en tur på den på prøveplader dagen efter vi havde hentet den
 og det er godt nok noget der rykker    Dannie
 GPX600
            
             |  |  | 
       Jes Vestervang (28-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  28-10-03 23:47
 | 
 |  | 
 
            "DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:
 >> Sådan en var jeg og min storebror også ude at købe i fredags    -
 > desværre
 >> var den ikke til mig    >>  
 > Tillykke til den heldige nye ejer
 Det skal jeg viderebringe    >, er det en H eller en L model, kan
 > kendes på om den har slangerne ned i tanken eller ej?
 Det er den med støvsugeren i tanken    > Grunden til at jeg forespurgte på den i det oprindelige indlæg er, at en
 > kammy har byttet sin gamle Triumph til sådan en fætter dog uden afgift,
 > jeg trillede lige en tur på den på prøveplader dagen efter vi havde hentet
 > den og det er godt nok noget der rykker    Jow, den trækker udmærket, men naturligvis ingenting ifht. min Fazer 600    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
        Ukendt (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-10-03 20:15
 | 
 |  | 
 "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
 news:p78371-aml.ln1@svedig-gnu.fake...
  er godt nok noget der rykker    >
 > Jow, den trækker udmærket, men naturligvis ingenting ifht. min Fazer 600
     De senere ZXR´er(93-95) står til 0-100 ca. 2,7 sek., og 265 på toppen,
 så jeg vil da godt tage en dyst på den mod Din Fazer.
 Venlig hilsen
 Dannie
            
             |  |  | 
         Jes Vestervang (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  29-10-03 22:35
 | 
 |  | 
 
            "DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:
 > 
 > "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >  er godt nok noget der rykker    >>
 >> Jow, den trækker udmærket, men naturligvis ingenting ifht. min Fazer 600
 >>    > 
 >    De senere ZXR´er(93-95) står til 0-100 ca. 2,7 sek., og 265 på toppen,
 Jaja, det er vist målt med FFFH-standarden (Frit Fald Fra Helikopter)    > så jeg vil da godt tage en dyst på den mod Din Fazer.
 Øhmm.. ja...    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
      Mikkel Christensen (28-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  28-10-03 10:36
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
 > Mikkel Christensen wrote:
 > 
 > > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
 > > 
 > >> Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!
 > > 
 > > Og den er bare lækker!
 > > Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.
 > 
 > Sådan en var jeg og min storebror også ude at købe i fredags    - 
 > desværre var den ikke til mig    Aah ja. Et sikkert tegn på god smag - er det din bror der skal krediteres
 for det fremragende valg?
 Er det en med 'hoover pipes'?
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
       Jes Vestervang (28-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  28-10-03 23:45
 | 
 |  | 
 
            Mikkel Christensen wrote:
 > Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
 > 
 >> Mikkel Christensen wrote:
 >> 
 >> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
 >> > 
 >> >> Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!
 >> ...
 >> Sådan en var jeg og min storebror også ude at købe i fredags    -
 >> desværre var den ikke til mig    > 
 > Aah ja. Et sikkert tegn på god smag - er det din bror der skal krediteres
 > for det fremragende valg?
 Jaeh, han ville jo helst have en FZR600, men Kawa'en var jo så billig    55kkr - det er ikke slemt. Nymalet (smukt, men efter et 15km/t styrt) og
 slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt - diagnosen omkring
 karburatorerne var stillet af Rydberg, og skulle angiveligt skyldes et
 tidligere monteret Jetkit.
 > Er det en med 'hoover pipes'?
 Jepper, sådan en pigecykel skal jo kunne klare rengøringen    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
        Jes Vestervang (28-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  28-10-03 23:48
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang wrote:
 > Jaeh, han ville jo helst have en FZR600, men Kawa'en var jo så billig    > 55kkr - det er ikke slemt. Nymalet (smukt, men efter et 15km/t styrt) og
 > slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt - diagnosen omkring
 > karburatorerne var stillet af Rydberg, og skulle angiveligt skyldes et
 > tidligere monteret Jetkit.
 Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
 -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
         Jens Jacob Bager Jen~ (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  29-10-03 07:58
 | 
 |  | >> Slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt -
 > Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
 
 Gik den for fedt? Med slidte karbs mener du så slidte strålerør? Factory
 laver vidst nogle gode nye i titanium eller sådan noget. Jeg har hørt om
 flere kawaer med slidte nålerør, men det plejer at være 9'ere.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
          Jes Vestervang (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  29-10-03 21:27
 | 
 |  | 
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >>> Slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt -
 >> Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
 > 
 > Gik den for fedt?
 Det ved jeg ikke helt, hvordan mærkes det præcist? Den trak egentlig
 rimeligt rent op gennem omdrejningerne, men når man rullede gassen på efter
 lidt motorbremsen, havde den det med at hakke lidt i det til at starte med.
 > Med slidte karbs mener du så slidte strålerør?
 Jeg ved det ikke, slidte karbs er hvad jeg har fået at vide    Men mon ikke
 det er strålerørene?
 > Factory laver vidst nogle gode nye i titanium eller sådan noget. Jeg har
 > hørt om flere kawaer med slidte nålerør, men det plejer at være 9'ere.
 Nålerør = strålerør?
 Det lyder da godt, hvis problemet kan løses (billigt) uden at skifte
 karburatorerne    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
         Mikkel Christensen (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  29-10-03 08:01
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
 > Jes Vestervang wrote:
 > 
 > > Jaeh, han ville jo helst have en FZR600, men Kawa'en var jo så billig    ....and a superior choice.
 > > 55kkr - det er ikke slemt. Nymalet (smukt, men efter et 15km/t styrt) og
 > > slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt - diagnosen omkring
 > > karburatorerne var stillet af Rydberg, og skulle angiveligt skyldes et
 > > tidligere monteret Jetkit.
 Næh, prisen fejler da ikke noget. Skal der nye karbs på eller kan de
 nuværende repareres? Hvis der skal nye på og pengene brænder lidt i 
 lommen kan jeg da varmt anbefale et sæt Keihin flatslides. De er rigtig 
 lækre    > Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
 Det er måske lige i underkanten, men mon ikke det kommer med nogle
 i orden karburatorer?
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
          Jes Vestervang (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  29-10-03 21:22
 | 
 |  | 
 
            Mikkel Christensen wrote:
 > Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
 > 
 >> Jes Vestervang wrote:
 >> 
 >> > Jaeh, han ville jo helst have en FZR600, men Kawa'en var jo så billig
 >> >    > 
 > ...and a superior choice.
 Det ville det være, hvis det var en Yamaha    >> > 55kkr - det er ikke slemt. ...og slidte karburatorer, men kører trods
 det rimeligt
 > Næh, prisen fejler da ikke noget. Skal der nye karbs på eller kan de
 > nuværende repareres?
 Sælger snakkede om at man kunne få nogle nye brugte i tyskland til omkring
 800,- for et sæt. Jeg synes nu det lyder lidt for billigt, men det er jo
 selvfølgelig også en aldrende cykel. Men planen, hvis en sådan kan siges at
 eksistere, er at skifte de eksisterende ud med nogle tyske.
 > Hvis der skal nye på og pengene brænder lidt i lommen kan jeg da varmt
 > anbefale et sæt Keihin flatslides. De er rigtig lækre    Min storebor plejer at være god til at holde sine penge for sig selv    >> Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
 > 
 > Det er måske lige i underkanten, men mon ikke det kommer med nogle
 > i orden karburatorer?
 Det tror jeg. Rydberg gav ihvertfald dem skylden :-|
 -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
         christian knudsen (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : christian knudsen
 | 
 Dato :  29-10-03 08:54
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang wrote:
 > Jes Vestervang wrote:
 > > Jaeh, han ville jo helst have en FZR600, men Kawa'en var jo så billig    > > 55kkr - det er ikke slemt. Nymalet (smukt, men efter et 15km/t styrt) og
 > > slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt - diagnosen omkring
 > > karburatorerne var stillet af Rydberg, og skulle angiveligt skyldes et
 > > tidligere monteret Jetkit.
 > Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
 Hej Jes
 Det var ikke meget. jeg har fået min FZRR målt til 90,5 og 96 to
 forskellige steder. Det var før og efter inddysning. 96 er i overkanten.
 Jeg tror den har 92-93 hk på baghjulet.
 Der er noget i vejen med ZXR'en. Den har 18 hk mere som standard !
 Den bør da ligge 105 hk på baghjulet vil jeg mene.
 mvmch
 christian
            
             |  |  | 
          Jens Jacob Bager Jen~ (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  29-10-03 09:02
 | 
 |  | > Jeg tror den har 92-93 hk på baghjulet.
 
 Jeg overbevist om den på et hvert givent tidspunkt lægger 2HK mindre end en
 CBR 600 af samme årgang.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
           Christian Knudsen (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  29-10-03 18:11
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 meddelelse news:NuKnb.714$aT3.41@news.get2net.dk...
 > > Jeg tror den har 92-93 hk på baghjulet.
 >
 > Jeg overbevist om den på et hvert givent tidspunkt lægger 2HK mindre end
 en
 > CBR 600 af samme årgang.
 >
 
 Hmmm - vi kan jo bænke vores på samme bænk på et tidspunkt lige efter
 hinanden. Taberen giver shawarma. Hvad siger du ?!?
 
 mvmch
 christian
 
 
 
 
 |  |  | 
            Jens Jacob Bager Jen~ (30-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  30-10-03 09:45
 | 
 |  | > Hmmm - vi kan jo bænke vores på samme bænk på et tidspunkt lige efter
 > hinanden. Taberen giver shawarma. Hvad siger du ?!?
 
 Ikke lige nu. Jeg er ikke sulten.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
             Christian Knudsen (30-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  30-10-03 14:39
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 meddelelse news:%g4ob.1133$fV1.312@news.get2net.dk...
 >
 > Jeg er ikke sulten.
 >
 Det er sgu første gang jeg har hørt det    *LOL*
 mvmch
 christian, hvis FZRR æder din CBR til enhver tid
            
             |  |  | 
           Jes Vestervang (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  29-10-03 21:15
 | 
 |  | 
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >> Jeg tror den har 92-93 hk på baghjulet.
 > 
 > Jeg overbevist om den på et hvert givent tidspunkt lægger 2HK mindre end
 > en CBR 600 af samme årgang.
 ....og da Fazeren har 1 hest mere end din på TpT-feltet må min have 95-96 hk
 - på baghjulet    ....selvom det (rigeligt) realistiske TpT-felt 'kun' viste 84,58 hk (med
 verdens smukkeste effektforløb) for Fazeren    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
            Christian Knudsen (30-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  30-10-03 14:36
 | 
 |  | 
 "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
 news:knj571-er.ln1@svedig-gnu.fake...
 > Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >
 > >> Jeg tror den har 92-93 hk på baghjulet.
 > >
 > > Jeg overbevist om den på et hvert givent tidspunkt lægger 2HK mindre end
 > > en CBR 600 af samme årgang.
 >
 > ...og da Fazeren har 1 hest mere end din på TpT-feltet må min have 95-96
 hk
 > - på baghjulet    >
 >
 > ...selvom det (rigeligt) realistiske TpT-felt 'kun' viste 84,58 hk (med
 > verdens smukkeste effektforløb) for Fazeren    > -- 
 > mvh Jes Vestervang
 Tja, min FZRR lagde jo 90,5 hk på baghjulet på TpT's bænk, og det var inden
 den blev dysset til, så jeg glæder mig til at hvad den kan næste år.
 Jeg gav 52K for min....
 mvmch
 christian
            
             |  |  | 
             Jes Vestervang (01-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  01-11-03 11:30
 | 
 |  | 
 
            Christian Knudsen wrote:
 > 
 > "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >> ...selvom det (rigeligt) realistiske TpT-felt 'kun' viste 84,58 hk (med
 >> verdens smukkeste effektforløb) for Fazeren    > 
 > Tja, min FZRR lagde jo 90,5 hk på baghjulet på TpT's bænk, og det var
 > inden den blev dysset til, så jeg glæder mig til at hvad den kan næste år.
 Mmmh.
 > Jeg gav 52K for min....
 Hvilken årgang er det egentlig? Jeg har et indtryk at af man får rimeligt
 meget cykel for pengene ved at købe en fzrr fra starten af '90'erne.
 Hondaerne er for dyre :-|
 -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
              Christian Knudsen (01-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  01-11-03 15:21
 | 
 |  | 
 "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
 news:nhec71-8l5.ln1@svedig-gnu.fake...
 > Christian Knudsen wrote:
 > >
 > > "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >
 > >> ...selvom det (rigeligt) realistiske TpT-felt 'kun' viste 84,58 hk (med
 > >> verdens smukkeste effektforløb) for Fazeren    > >
 > > Tja, min FZRR lagde jo 90,5 hk på baghjulet på TpT's bænk, og det var
 > > inden den blev dysset til, så jeg glæder mig til at hvad den kan næste
 år.
 >
 > Mmmh.
 >
 > > Jeg gav 52K for min....
 >
 > Hvilken årgang er det egentlig?
 Det er en 94'er.
 >Jeg har et indtryk at af man får rimeligt meget cykel for pengene ved at
 købe en fzrr fra starten af '90'erne.
 > Hondaerne er for dyre :-|
 Hvis man er heldig at finde en cykel ligesom min, der skulle have nye
 bremseskiver, rep'et lidt kåbe, synes, lavet stort service og andre småting,
 og man kan finde den billigt (som jeg gjorde), så kan man få noget for
 pengene.
 At motoren går rigtig godt, er jo kun et plus. Et STORT et.
 Det kostede mig ca 5000 at få den lavet klar, synet, indregistreret og
 tanket op første gang. At den så er mere værd nu, end jeg egentlig har
 givet, skyldes kun, at jeg har lavet det hele selv, og fandt to brugte
 bremseskiver i tyskland etc.
 Efterfølgende er der blevet monteret scottoiler, råwejern og andre dæk.
 mvmch
 christian
            
             |  |  | 
               Jes Vestervang (03-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  03-11-03 00:00
 | 
 |  | 
 
            Christian Knudsen wrote:
 > "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >> Christian Knudsen wrote:
 >> >
 >> > Jeg gav 52K for min....
 > 
 > Det er en 94'er.
 Ikke slemt    > >Jeg har et indtryk at af man får rimeligt meget cykel for pengene ved at
 > > købe en fzrr fra starten af '90'erne. Hondaerne er for dyre :-|
 > 
 > Hvis man er heldig at finde en cykel ligesom min, der skulle have nye
 > bremseskiver, rep'et lidt kåbe, synes, lavet stort service og andre
 > småting, og man kan finde den billigt (som jeg gjorde), så kan man få
 > noget for pengene.
 Ja. Men der skal jo alligevel ofres en del penge, når så mange ting skal
 ordnes. Til gengæld ved man selvfølgelig at tingene er i orden bagefter, og
 det er jo også meget værd.
 > At motoren går rigtig godt, er jo kun et plus. Et STORT et.
 Ellers kan det blive dyrt :-/
 > Det kostede mig ca 5000 at få den lavet klar, synet, indregistreret og
 > tanket op første gang.
 Nå, det var da egentlig ikke så slemt.
 > At den så er mere værd nu, end jeg egentlig har
 > givet, skyldes kun, at jeg har lavet det hele selv,
 Det er altid godt, når man kan lave 'sort arbejde' for sig selv    > og fandt to brugte bremseskiver i tyskland etc.
 Der sparede du sikkert mange penge    > Efterfølgende er der blevet monteret scottoiler, råwejern og andre dæk.
 Ikke ringe. Men råwejernet er noget pjat    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
                Christian Knudsen (03-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  03-11-03 08:49
 | 
 |  | 
 "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
 news:sseg71-roa.ln1@svedig-gnu.fake...
 > > >Jeg har et indtryk at af man får rimeligt meget cykel for pengene ved
 at
 > > > købe en fzrr fra starten af '90'erne. Hondaerne er for dyre :-|
 > >
 > > Hvis man er heldig at finde en cykel ligesom min, der skulle have nye
 > > bremseskiver, rep'et lidt kåbe, synes, lavet stort service og andre
 > > småting, og man kan finde den billigt (som jeg gjorde), så kan man få
 > > noget for pengene.
 >
 > Ja. Men der skal jo alligevel ofres en del penge, når så mange ting skal
 > ordnes. Til gengæld ved man selvfølgelig at tingene er i orden bagefter,
 og
 > det er jo også meget værd.
 Jeps. Det er lige sådan jeg har det. Jeg har ikke noget imod at ofre penge
 på noget godt, hvis det holder det det lover. Jeg er efterhånden blevet af
 den overbevisning, at jeg hellere vil lave tingene selv, end sende den på
 værksted, da jeg så ved, at tingene bliver gjort, og til en billigere pris.
 > > At motoren går rigtig godt, er jo kun et plus. Et STORT et.
 >
 > Ellers kan det blive dyrt :-/
 En god motor er essentielt når man køber brugt. Går motoren og gearkassen
 godt, og er stellet ikke bukket, kan resten laves uden de store problemer.
 > > Det kostede mig ca 5000 at få den lavet klar, synet, indregistreret og
 > > tanket op første gang.
 >
 > Nå, det var da egentlig ikke så slemt.
 Nope. Jeg har sparet ca 11.000 i forhold til hvis jeg skulle have sendt den
 på værksted. Plus, jeg så nu har lavet en masse ting, der ikke normalt vil
 blive lavet på værksted.
 > > og fandt to brugte bremseskiver i tyskland etc.
 >
 > Der sparede du sikkert mange penge    Har sparede jeg de første 2500 kr
 > > Efterfølgende er der blevet monteret scottoiler, råwejern og andre dæk.
 >
 > Ikke ringe. Men råwejernet er noget pjat    Ikke når det har givet så flot et resultat. Jeg regner med at den smider 92
 hk på TpT næste år, hvis det vel og mærke er samme bænk, med samme
 indstilling. Det synes jeg ikke selv er helt dårligt, når den er 10 år
 gammel, og har 100hk på krumtappen.
 mvmch
 christian
            
             |  |  | 
          Jes Vestervang (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  29-10-03 21:18
 | 
 |  | 
 
            christian knudsen wrote:
 > Jes Vestervang wrote:
 > 
 >> Jes Vestervang wrote:
 > 
 >> > Jaeh, han ville jo helst have en FZR600, men Kawa'en var jo så billig
 >> >    55kkr - det er ikke slemt. Nymalet (smukt, men efter et 15km/t
 >> > styrt) og slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt - diagnosen
 >> > omkring karburatorerne var stillet af Rydberg, og skulle angiveligt
 >> > skyldes et tidligere monteret Jetkit.
 > 
 >> Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
 >
 > Det var ikke meget. jeg har fået min FZRR målt til 90,5...
 > Der er noget i vejen med ZXR'en.
 Det er jo det jeg siger    > Den har 18 hk mere som standard !
 Mnjaeh, opgivet til 118, så den burde da at have 100 på baghjulet. Jeg tror
 den havde et par og halvfems... Ikke 100%, men heller ikke verdens
 undergang, især når nu cyklen kun kostede 55k kr.
 > Den bør da ligge 105 hk på baghjulet vil jeg mene.
 Mjaeh, på nogle rullefelter, ja    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
    Ukendt (22-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  22-10-03 17:09
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bn46e0$2u39$1@news.cybercity.dk...
 > Jup!
 > Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!
 L´eren er nu også med to runde forlygter, det er først fra ZX7R´eren at de
 blev firkantet, skal nok lægge et billede på www.dkfritidmotorcykel.dk  af
 den, selv om det ikke er min, men en kammerat der købte den i søndags.
 Dannie
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (29-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  29-10-03 23:30
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
 >>    De senere ZXR´er(93-95) står til 0-100 ca. 2,7 sek., og 265 på toppen,
 >
 > Jaja, det er vist målt med FFFH-standarden (Frit Fald Fra Helikopter)    Det er faktisk ikke helt galt. Hvis vi negligerer luftmodstanden, og
 antager at sådan en Kawa er uendelig sej i en vindtunnel (vist lidt af
 en tilsnigelse, er det ikke den med støvsugerslanger og alt mulig), så
 får vi:
 a = g = 9,82 m/s², v = a*t <=> t = v / a => t = v / g
 Og altså:
 t = (100 km/t / 3,6 (km/t)/(m/s)) / 9,82 m/s² = 2,83 s
 .... men OK, det kan være at chaufføren ikke var så hurtig på koblingen
 da han blev smidt ud af helikopteren. Det forklarer den sidste 1/10
 sekund    -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
 |  |