Novell Netware 3.12
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-03 23:05

Hej

Jeg har fået fat på en gammel Novell Netware 3.12 (eller rettere en
opgradering til version 3.12 fra 2.2). Jeg lader til at have alle
disketter der skal til at installere det.

Vil der i det hele taget være driver-understøttelse for nyere netkort og
i så tilfælde hvor kan jeg finde nærmere info hvis netkort-producenten
ikke har lavet en specifik driver til Netware!

Men nu vil jeg lige høre aller Jer (forhåbenligt kloge) mennesker om der
er noget ved en gammel Netware 3.12, for er vi ikke oppe i version 5 i
dag. Ligner det gamle "lort" noget af nutiden?

Jeg har hørt meget godt om Novell og at deres efterhånden 10 år gamle
software først lige nu skulle være blevet overhalet af Windows.

Btw. så vil jeg gerne have lidt info om IPX/SPX-protokollen. Er der nogen
som vil give mig en kort forklaring om rammetyper, nodes og hvad der
ellers er at vide om denne protokol?

Vil der være noget ved at implementere IPX i lokalnettet fremfor en
TCP/IP?

Idag lyder spørgsmålet også efterhånden? Hvorfor i det hele taget
Novell. Nu har jeg taget den beslutning at jeg vil prøve det, men hvorfor
burde man køre Novell fremfor f.eks. en Linux/BSD/UNIX-server?
Der ligger jo uanede store muligheder i Linux og alt er gratis - ingen
begrænsninger på bruger-antal mv. Hvorfor så Novell Netware?

Nu håber jeg ikke I tror jeg er en kæmpe-spade, men jeg har bare ALDRIG
"leget" med Netware. I min alder var det kun moderne dengang jeg hverken
forstod eller kunne engelsk :(
Og efterhånden er folk jo flyttet videre i livet og gået over til noget
der promoverer sig kraftigere på markedet - jep M$.

Håber I kan hjælpe?

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!