Ideer til D&D
Fra : Michael Christensen

Dato : 13-10-03 22:45

Jeg skal til at starte et D&D hold i TRoA i Aalborg, men inden at jeg går i
gang med holdet, vil jeg lige høre om i har nogle ideer til hvad man kan
smide ind i kampagnen af ting og sager, små ideer med humor til at lave de
helt store slag.... Alt har interesse...

Og så kommer vi lidt mere i gang med gruppen..

Fra : Wrathchild

Dato : 14-10-03 07:15

Det kunne være rart at høre lidt om hvad I godt kan lide.

Noget om hvor I synes balancen mellem rollespil/mere eller mindre systemløs
interaktion, rullespil/kamp og f.eks. opgave/problemløsning/gåder skal
ligge?

--
Wrath
------------------------------------

Fra : Michael Christensen

Dato : 14-10-03 10:46

Nogle ideer:(måske ikke 100 efter reglerne, men hvad, det er sjovt..!)

-En blond lækker necromancer som i virkligheden er ond, og som har en
konstant "alignment hider". + Diverse nemtgenkendelige henchmen...!
-En invasion fra rummet ala den som er i det nye "dragon magazine"
-Terrasquen lider af søvnløshed og kan ikke komme til at sove, hvorfor ?
Måske en led spellcaster som har lavet en wicked spell til det?!?
-Noget vi kalder mælken er væltet: altså noget er sket i byen og PC'erne får
skylden, hvordan roder de sig ud af det... Ja, det hele startede med at de
havde taget noget mælk som ikke var deres

Hmmm... Lige hvad jeg havde nu....

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 15-10-03 18:21

Hvad med en Dungeon?

Ærketroldmanden Necrochanezzer ville bygge en gigantisk borg til sig selv.
Derfor påkaldte han 13 udøde håndværkerteams (udøde kan arbejde dag og nat,
skal ikke have mad og løn, og melder sig ikke ind i fagforeninger). Desværre
nåede Necrochanezzer ikke andet end at sige "Start med at bygge en kælder,
med fælder og skjulte skatkamre og shit... av min arm... det gør ondt!...
arggggg" og så døde han af et hjerteslag.

I 50 år har de udøde håndværkere nu arbejdet på kælderen. De underminere
landsbyer. De kommer om natten og river kirker ned for at snuppe murstenene
til deres projekt. Og kælderen er efterhånden fyldt med monstre og
røverbander.

Your mission if you choose to accept it: opsøg og ødelæg de 13 teams. De
befinder sig ifølge sagens natur i bunden af Le Dungeon Gigante.

Hilsen Mads

Fra : Stefan D. Jønsson

Dato : 15-10-03 21:02

Fed nok ide der Mads til et gigantisk dungeon crawl..

MV.
Stefan.

Fra : morten lund

Dato : 16-10-03 08:59

efter hvad jeg har læst af dungeon litteratur (ikke at det er ret meget); så
er det der sgu en ganske udemærket ide; den er også en bedre forklaring på
*hvorfor* dungeonen er der i det hele taget :)

/Morten

Fra : Jesper Makholm

Dato : 19-10-03 20:04

en ide jeg har brugt er at imens spillerene er på kongeslotet (af en
eller anden grund...) hører de en masse larm fra tronsalen, da de
kommer derned/derher/etellerandet er der Kongen og Dronningen væk,
deres eneste søn hænger i lysekronen og hele adelen er død... da de
leder i tronsalen finder de nogle hvide hår... "sortelver hår" ... men
er det sortelverne der var gjordt det?? eller er hårene "plantet"

On Mon, 13 Oct 2003 23:44:33 +0200, "Michael Christensen"
<MesterMc@hotmail.com> wrote:

> [...]
>helt store slag.... Alt har interesse...
>
>Og så kommer vi lidt mere i gang med gruppen..

Oldgames.nu -- Verdens største side med gamle spil

Oldgamers.dk -- Verdens største forum om gamle spil

Fra : LegionX

Dato : 20-10-03 18:18

Jesper Makholm wrote:
> [...]
> er død... da de leder i tronsalen finder de nogle hvide
> hår... "sortelver hår" ... men er det sortelverne der var

Eller en tjenestepige som lige når at sige et par ord inden
hun dør af de 4 giftpile hun er blevet ramt af.

Jeg ville selfølgeligt (i bedste warhammer-stil) lave det om
til jarlen af en eller anden udørk (for at sænke
epic-niveauet lidt) som selvfølgelig vil betale for at blive
reddet. Jeg ville også kaste nogle lidt flere mutilerede lig
ind (ud over sønnen, hvis hjerte selvfølgelig er blevet
rituelt fjernet.. demonologist?) og så er der selvfølgelig
et mystisk stormvejr udenfor.. Det er jo den årlige
Hexennacht (derfor spillerene var inviteret, der var maskebal)

:)