Ferie: weekendtur til London med en minicr~
Fra : Peter Skov Jørgensen

Dato : 12-10-03 22:46

Hej med jer ...

Min kone og jeg fik en "lille skilling" i bryllupsgave, som gerne skulle
omsættes til lidt "hygge" - og ovenpå et hektisk efterår kunne vi godt tænke
os at juleshoppe lidt på Bondstreet.

MEN ... hvordan lader det sig praktiks gøre? Hvordan får vi en minicrosser
med os (i fly?) til London.
Hvordan kommer man rundt (med en minicrosser) i London?

Hvis nogle har erfainger, so let me know!

--
Med venlige hilsner
Peter Skov Jørgensen

http://www.bjergkobing.dk
http://www.helldesk.dk
http://www.hif-fodboldfans.dk
http://www.mash4077.dk
http://www.spejderportal.dk

Fra : Leonard

Dato : 13-10-03 09:23

"Peter Skov Jørgensen" <skov@bjergkobing.dk> wrote:

>MEN ... hvordan lader det sig praktiks gøre? Hvordan får vi en minicrosser
>med os (i fly?) til London.
>Hvordan kommer man rundt (med en minicrosser) i London?

Skal det være en minicrosser?
- med en manuel kørestol er det nemt at komme rundt i London da mange
af deres taxier har plads til at man bare kan køre ind i bilen, altså
blive siddende i kørestolen.

Men ellers er det normalt ikke noget problem at få en kørestol med
flyveren, heller ikke en minicrosser, og minicrosseren kan vel køre
rundt i London selv.
Vær opmærksom på at der er stor forskel på et dansk og et engelsk
handicaptoilet/bad, hvor englænderne altid har badekar og sjældent en
brusekabine.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Kim

Dato : 13-10-03 22:05

Samtidig er det en god idé at sikre sig at det er Sonnenschein batterier,
som er monteret
i MiniCrosseren, da disse batterier er nogle af de eneste som kan
dokumentere en flygodkendelse.
Ellers risikere du at skulle skifte batterier meget snart.

Kim..

Fra : cybs

Dato : 14-10-03 14:11

> [...]
> - med en manuel kørestol er det nemt at komme rundt i London da mange
> af deres taxier har plads til at man bare kan køre ind i bilen, altså

Desuden mener jeg at have set, at man i England har
nogle steder hvor man som gangbesværet kan henvende
sig og på dagsbasis låne små ellerter til shopping-brug -
det hedder "shop"-etellerandet.. En kombination af dette
og en manuel kørestol kunne måske være en løsning for
dig?

Du kan garanteret få mere at vide på

MVH - og god tur!

susanne

(x=1 for email)

Fra : cybs

Dato : 14-10-03 14:16

PS:

Om "shopmobility" og andet godt i london:

http://www.visitlondon.com/html/index.php?pgd=59&rcd=466

MVH

susanne

(x=1 for email)