Krystal Salt
Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 12-10-03 15:38

Krystalsalt fra Himalaya
Den ædleste form for natursalt er krystalsalt. Mineralerne og
sporelementerne i krystalsalt står til rådighed i kollodial form, i
modsætning til stensalt og havsalt.

Naturlige krystalsalt fra bjergmassivet Himalaya er opstået for over 250
millioner år siden efter udtørring af et urhav. Den solenergi, som blev
brugt hertil, er indbygget i hver atomare saltgitterbyggesten som
biophotoner (lysenergie). Den atomare opbygning af krystalsalt er ikke
molekylær, men elektrisk. Gennem tilsætning af vand bliver gitterkræfterne
af krystalsaltet overvundet, og den indholdene energi bliver derved
frigjort. Elementerne bliver ioniseret og står følgelig direkte til rådighed
som grundlag for cellernes stofskifte.

Himalaya krystalsalt indeholder alle 84 grundstoffer, som kroppen og jorden
er bygget af. Den er ikke tvangsjoderet.

Køkken- eller kogesalt har igennem en raffineringsproces med kemiske
behandling mistet alle sporelementerne og vigtige mineraler og består kun af
skadelige natriumklorid og tilsætningsstoffer.

Kroppen identificerer natriumklorid som aggressive cellegift, som helst skal
udskilles så hurtigt som muligt. Nyrerne bliver herved permanent
overbelastet, fordi de fleste mennesker indtager mere salt end de kan
udskille. Kroppen forsøger at uskadeliggøre den overskydende kogesalt. Den
isolerer natriumklorid ved at omslutte den med vandmolekyler. Herved bliver
de ioniseret i natrium og klorid og er dermed neutraliseret. Den nødvendige
vand til denne proces stammer fra vores celler. Kroppen ofre sit kostbare
cellevand for at neutralisere natriumklorid. De afvandede celler dør, da
deres livsgrundlag bliver berøvet.

Resultatet er ødemer, overskud af syre, som forvandles til urinsyre, som så
kan blive aflejret i knogler og led. Følgerne kan være sygdomme som gigt,
slidgigt, nyresten, gallesten. Disse aflejringer er kroppens nødløsning for
at beskytte den for forgiftning på grund af en ufornuftig næringsoptagelse.
Over længere tid er aflejringer selv forgiftende, fordi de skadelige
substanser kan ikke blive udskilt.

Kunstig tilførte jod og fluor gør kogesalt endnu mere aggressiv i kroppen og
kan ikke blive omsat med kroppens stofskifte.

Kvaliteten af havsalt er blevet mindre på grund af de mange miljøskader som
forekommer hvert år i havene. Dertil kommer, at over 70% af alle
havsaltproducenter raffinere deres salt, hvorved igen masser af kostbare
mineraler og sporelementer går tabt.

Mineralerne i stensalt er for store at de kan optages af cellerne. Biokemisk
står dette salt altså heller ikke til rådighed for kroppen. Det er kun den
ional-kolloidalle form af mineralerne, som kan sikre anvendeligheden for
kroppen.

Himalaya krystalsalt derimod indeholder mineraler i så små størrelser, at de
nemt kan optages af kroppen.
Det er trykforholdene ved opbygning af saltet for millioner af år siden, som
er årsag til den værdifulde krystallinske struktur af Himalaya saltet.

Anvendelse af Himalaya krystalsalt som levneds- og næringsmiddel fører til
udrensning af overflødige eller giftige affaldsstoffer. For at kroppen på
lang sigt kan udskille alle unyttige, ophobede og belastende stoffer, er det
vigtigt at drikke rigelig naturligt kildevand.

Den helende virkning af Himalaya krystalsalt er også grundet i dens bestemte
svingningsmønstre, som er i stand til at udligne energideficiter i kroppen.

Naturlige krystalsalt er ret sjældent. Den mest undersøgte krystalsalt for
tiden stammer fra Himalaya.
Siden undersøgelser med krystalsalt og dens positive virkninger er blevet
aktuel, findes der også kommercielle interessenter på markedet, som tilbyder
krystalsalt af mindre værdi. Herkomsten af krystalsaltet er vigtigt at
undersøge.

Lav din egen energidrik:
Tag et syltetøjsglas, hæld et glas vand i samt en teskefuld groft
Himalay-salt. Lad drikken trække i 24 timer.

Ud af denne lage tages nu en teskefuld og blandes i et glas vand og drikkes.
Husk at der altid skal kunne ses salt i bunden af lagen. Dette tilsættes
løbende. Virkningen er masser af energi og overskud - for næsten ingen
penge!

Fra : arc@na

Dato : 15-10-03 17:25

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> wrote in

> Krystalsalt fra Himalaya
> Den ædleste form for natursalt er krystalsalt. Mineralerne og
> sporelementerne i krystalsalt står til rådighed i kollodial form, i
> modsætning til stensalt og havsalt.

Æh - nu har jeg selv rejst et års tid i Himalaya, og har tit købt salt
hos omrejsende sadhu'er. Desuden stamme min mor fra Østrig, og jeg har
også set naturligt bjergsalt fra alperne.

Vi du venligst forklare mig forskellen på "krystalsalt" (alt salt
krystalliserer) og "stensalt", som jo netop er naturligt bjergsalt?

Du kan starte med at fortælle mig, hvilken farve det har i rå form
(kontrolspørgsmål).

arc@na

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 15-10-03 18:27

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in message
> [...]
> krystalliserer) og "stensalt", som jo netop er naturligt bjergsalt?
>
> Du kan starte med at fortælle mig, hvilken farve det har i rå form

Hej

Jeg aner intet om Krystal-salt og har aldrig set eller prøvet det.....jeg
videre-bringer bare nogle interesante ord fra en hjemmeside jeg faldt
over........

Men det skal da undersøges.......jeg er nysgerrig, så din kommentar er
velkommen.

Fra : arc@na

Dato : 15-10-03 21:52

> Jeg aner intet om Krystal-salt og har aldrig set eller prøvet
> det.....jeg videre-bringer bare nogle interesante ord fra en
> hjemmeside jeg faldt over........

Glem det - det er fup. Men det lyder da sikkert spændende...

> Men det skal da undersøges.......jeg er nysgerrig, så din kommentar er
> velkommen.

Du er da velkommen til at se den klump himalaya-salt, som jeg nu har
haft liggende i tyve år (der er godt nok kun et lille stykke tilbage,
som jeg gemmer som souvenir), men for mig at se, er det garanteret
hverken ægte bjergsalt, eller har helbredende egenskaber udover ganske
alm. havsalt.

arc@na

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 16-10-03 07:13

> [...]
> som jeg gemmer som souvenir), men for mig at se, er det garanteret
> hverken ægte bjergsalt, eller har helbredende egenskaber udover ganske

Nu ved jeg jo ikke lige om vi bor i samme landsdel.....

jeg vil efterforske om der er nogen der har en mening her i Århus...

Hilsen nysgerrige Jan