|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tele2 + systemgendannelse xp Fra : Tine Müller
 | 
 Dato :  12-10-03 12:42
 | 
 |  | 
 
            Efter at jeg har fået adsl 512/128 modem SpeedStream hos Tele2 har jeg flere
 gange været ude for at jeg ikke har kunnet komme på nettet.
 Fik Tele2 den 15.8.2003 og har haft problemet 5-6 gange. Jeg har så kørt
 systemgannelse i xp, og så har det virket igen. Er der nogen som har været
 ude for det samme og har et råd til hvad jeg kan gøre?
 Før havde jeg Orange, og her skulle jeg aldrig bruge systemdannelse xp - så
 det er derfor jeg undrer mig over, at det neop sker efter at jeg har skiftet
 til Tele2, men måske har det slet ikke noget med udbyderen at gøre?
 KH
 Tine Müller
 e-mail: tinem@email.dk
 homepage: http://tine_muller.homepage.dk/ |  |  | 
  FB (12-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : FB
 | 
 Dato :  12-10-03 13:01
 | 
 |  | 
 "Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote in message
 news:bmbemr$mbe$1@sunsite.dk...
 > Efter at jeg har fået adsl 512/128 modem SpeedStream hos Tele2 har jeg
 flere
 > gange været ude for at jeg ikke har kunnet komme på nettet.
 >
 > Fik Tele2 den 15.8.2003 og har haft problemet 5-6 gange. Jeg har så kørt
 > systemgannelse i xp, og så har det virket igen. Er der nogen som har været
 > ude for det samme og har et råd til hvad jeg kan gøre?
 >
 > Før havde jeg Orange, og her skulle jeg aldrig bruge systemdannelse xp -
 så
 > det er derfor jeg undrer mig over, at det neop sker efter at jeg har
 skiftet
 > til Tele2, men måske har det slet ikke noget med udbyderen at gøre?
 
 Det har med garanti ikke noget med dit system at gøre.
 Der har generelt været mange små udfald hos Tele2 på 5-10minutter.
 
 Bare en tanke; Nettet virker ikke, du laver en systemgendannelse, 5-10
 minutter virker det igen og du tror det er pga. af systemgendannelsen.
 
 Næste gang prøv at slukke modemmet i 10 minutter og tænd det igen, så virker
 det også.
 
 Mvh
 Stig
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tine Müller (12-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tine Müller
 | 
 Dato :  12-10-03 13:14
 | 
 |  | 
 
            "FB"  skrev
 > Det har med garanti ikke noget med dit system at gøre.
 > Der har generelt været mange små udfald hos Tele2 på 5-10minutter.
 >
 > Bare en tanke; Nettet virker ikke, du laver en systemgendannelse, 5-10
 > minutter virker det igen og du tror det er pga. af systemgendannelsen.
 >
 > Næste gang prøv at slukke modemmet i 10 minutter og tænd det igen, så
 virker
 > det også.
 Tak for dit svar. Har lige haft et udfald igen.
 De første par gange det skete, ringede jeg ind til supporten for at høre om
 det var en generel fejl, men hver gang sagde de, at der ikke var nogen
 problemer, men at jeg skulle slukke for modem'et og afinstallere
 netværkskortet og hvis dette ikke virkede, skulle jeg ind i kabinettet og
 sætte kortet bedre på plads og dette sidste har jeg godt nok aldrig gjort,
 da jeg ikke er så meget for det tekniske med skruer osv. osv.
 En af gangene ventede jeg på supporten i 1 time og 40 minutter.
 Men som jeg forstår på dig, er det hos Tele2 problemet er, og hvis det sker
 igen, så skal jeg bare væbne mig med tålmodighed, og så vil det virke igen?
 KH
 Tine Müller
 e-mail: tinem@email.dk
 homepage: http://tine_muller.homepage.dk/ |  |  | 
   Claus O (12-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus O
 | 
 Dato :  12-10-03 13:22
 | 
 |  | "Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote
 
 > Men som jeg forstår på dig, er det hos Tele2 problemet er, og hvis det sker
 > igen, så skal jeg bare væbne mig med tålmodighed, og så vil det virke igen?
 
 Ja noget i den retning.........
 Sådan er det bare at have Tele2 (er vi vist mange
 der har fundet ud af.......)
 
 
 
 
 |  |  | 
    FB (12-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : FB
 | 
 Dato :  12-10-03 13:35
 | 
 |  | 
 "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
 news:bmbh14$t1a$1@sunsite.dk...
 > "Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote
 >
 > > Men som jeg forstår på dig, er det hos Tele2 problemet er, og hvis det
 sker
 > > igen, så skal jeg bare væbne mig med tålmodighed, og så vil det virke
 igen?
 >
 > Ja noget i den retning.........
 > Sådan er det bare at have Tele2 (er vi vist mange
 > der har fundet ud af.......)
 
 Ja desværre. De er udemærket godt klar over det, måske ikke alle supportere
 men deres teknikker ved det og har prøvet adskillige løsninger.
 Håber det går væk.
 
 Mvh
 Stig Sørensen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Tine Müller (12-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tine Müller
 | 
 Dato :  12-10-03 16:30
 | 
 |  | 
 
            Stig skrev:
 > Ja desværre. De er udemærket godt klar over det, måske ikke alle
 supportere
 > men deres teknikker ved det og har prøvet adskillige løsninger.
 > Håber det går væk.
 Jeg er kun på ca. 5 minutter, så falder den ud. Er det sådan også for alle
 andre der bruger Tele2?
 Sådan har det været hele dagen. Det har jeg dog aldrig været ude for før.
 Kun et par enkelte udfald engang imellem. Nu vil jeg alligevel prøve at
 ringe til supporten, hvis jeg ellers kan komme igennem. ØV.
 KH
 Tine Müller
 e-mail: tinem@email.dk
 homepage: http://tine_muller.homepage.dk/ |  |  | 
      FB (12-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : FB
 | 
 Dato :  12-10-03 16:39
 | 
 |  | 
 "Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote in message
 news:Lreib.1418$ET2.1012@news.get2net.dk...
 
 > Jeg er kun på ca. 5 minutter, så falder den ud. Er det sådan også for alle
 > andre der bruger Tele2?
 > Sådan har det været hele dagen. Det har jeg dog aldrig været ude for før.
 > Kun et par enkelte udfald engang imellem. Nu vil jeg alligevel prøve at
 > ringe til supporten, hvis jeg ellers kan komme igennem. ØV.
 
 Det lyder mystisk.
 
 Jeg plejer at have en nedetid på 3-10minutter cirka hver trejde dag.
 At du kun er på 5minutter giver jo ingen mening.
 
 Du er sikker på du ikke har en virus eller ligende?
 
 Hvis jeg var dig, ville jeg tage backup, geninstallere windows, se om det så
 virker, hvis ikke smider du din backup ind igen og fejlmelder din linje.
 
 Håber du finder en løsning.
 mvh
 Stig Sørensen
 
 
 
 
 |  |  | 
       Tine Müller (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tine Müller
 | 
 Dato :  13-10-03 09:29
 | 
 |  | 
 
            Ret skal være ret.
 Efter at have fået bekræftet fra supporten, at det ikke var en general fejl
 for Lyngby, kørte jeg en scandisk, og nu virker alt igen, så denne gang var
 det nok ikke Tele2's fejl. De bekræftede dog, at der desværre var udfald
 engang imellem, og dette arbejdede man stadig på at få løst.
 KH
 Tine Müller
 e-mail: tinem@email.dk
 homepage: http://tine_muller.homepage.dk/ |  |  | 
  ofa (17-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ofa
 | 
 Dato :  17-10-03 01:34
 | 
 |  | 
 
            Prøv først at få kontrolleret dit netkort,evt i en anden maskine,et nyt
 kan fås for 75-100 kr,har også Tele2 ,og du har helt ret,du kan ikke
 klage over supporten,der er ingen.
 Mvh Ole
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
  ofa (17-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ofa
 | 
 Dato :  17-10-03 01:34
 | 
 |  | 
 
            Prøv først at få kontrolleret dit netkort,evt i en anden maskine,et nyt
 kan fås for 75-100 kr,har også Tele2 ,og du har helt ret,du kan ikke
 klage over supporten,der er ingen.
 Mvh Ole
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
  Andreas Falck (17-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Falck
 | 
 Dato :  17-10-03 12:18
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |