At tage på
Fra : Peter Christiansen

Dato : 12-10-03 10:10

Hej i gruppen
Håber nogle kan hjælpe mig, med at tage nogle kilo på.
Jeg er en ung fyr på 27 år, jeg er 182 høj og vejen 66 kilo. Dvs at jeg
ligger lige på kanten til at være undervægtig.

Det med at komme mig har altid været et problem for mig, og jeg har fået
mange forskellige råd, som ikke har hjulpet bl.a.

- at spise lidt mere, når man er mæt
- at spise et stort måltid, lige inden jeg skulle i seng
- at spise fed mad
- at spise mange gange om dagen
- at dyrke motionstræning
- spise proteinpulver

Når jeg har spist et stort måltid, er jeg sulten igen ca. 10 minutter senere
og kan sagtens klare en potion mere. Jeg går derfor også en del på
toilettet, når jeg nu spiser så meget.
Min læge tog en blodprøve for 3 uger siden for at måle mit stofskifte, men
det sagde han, var fuldstændig normalt.

Det kan godt være nogle af jer ikke kan forstå det er et problem at være for
tynd, men det er det. Man hører hele tiden kommentarer om, at man bare er en
streg i luften m.m.

Håber der er nogle som har en løsning

Mvh.
Peter

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-10-03 10:46

Peter Christiansen wrote:
> Hej i gruppen
> Håber nogle kan hjælpe mig, med at tage nogle kilo på.
> Jeg er en ung fyr på 27 år, jeg er 182 høj og vejen 66 kilo. Dvs at
> jeg ligger lige på kanten til at være undervægtig.

nogle ville sige "luksusproblem", men jeg kender flere der har samme
problem, og for mange kan det være lige så svært som at være
overvægtig......

> Det med at komme mig har altid været et problem for mig, og jeg har
> fået mange forskellige råd, som ikke har hjulpet bl.a.
>
> - at spise lidt mere, når man er mæt

min umiddelbare tanke, så sætter stofskiftet sig bare en smule i vejret og
modvirker den ekstra mad....

> - at spise et stort måltid, lige inden jeg skulle i seng

burde egentlig have en indflydelse ;)

> - at spise fed mad

tja... det virker jo på de fleste, men ikke alle :)

> - at spise mange gange om dagen

opretholder et sundt stofskifte, og derfor tror jeg ikke det vil virke på
dig..... det er jo netop det de anbefaler til store mennesker der skal tabe
sig....

> - at dyrke motionstræning

her vil jeg så sige hvad med styrketræning.... få bygget nogle muskler på i
stedet for at motionere... motion er jo reelt set bare med til at opretholde
et godt stofskifte....

> - spise proteinpulver

sammenholdt med styrketræning, burde det give lidt......

> Når jeg har spist et stort måltid, er jeg sulten igen ca. 10 minutter
> senere og kan sagtens klare en potion mere. Jeg går derfor også en
> del på toilettet, når jeg nu spiser så meget.

hvad er et typisk måltid for dig??

> Min læge tog en blodprøve for 3 uger siden for at måle mit
> stofskifte, men det sagde han, var fuldstændig normalt.

tja... stofskiftet kan sagtens være normalt, men det er ikke ensbetydende
med at man ikke selv føler man har et problem.....

> Det kan godt være nogle af jer ikke kan forstå det er et problem at
> være for tynd, men det er det. Man hører hele tiden kommentarer om,
> at man bare er en streg i luften m.m.

det er sjovt som tynde mennesker bliver "mobbet" mere end tykke
mennesker..... det er som om det er legalt at drille de tynde, men tabu at
drille de tykke....... mange mennesker tænker ikke over at de tynde kan lide
lige så meget som de tykke :(

> Håber der er nogle som har en løsning

jeg har givet mit bud..... målrettet styrketræning tilsat proteinpulver, og
gode proteinholdige måltider....... det er jo vel ikke fedt du vil have
opbygget, men muskler.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 12-10-03 13:25

Sabina Hertzum skrev:

[snip]

> jeg har givet mit bud..... målrettet styrketræning tilsat proteinpulver, og
> gode proteinholdige måltider....... det er jo vel ikke fedt du vil have
> opbygget, men muskler.....

....dertil også et tilskud vitamin B-complex suppleret med magnesium,
hvis det virkelig skal nytte noget. Mandler og div. nødder også
anbefalet.

hvm
--
"Consumere diem, quam minimum credula postero."

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-10-03 14:04

Henrik Veber Madsen wrote:
> [...]
>
> ...dertil også et tilskud vitamin B-complex suppleret med magnesium,
> hvis det virkelig skal nytte noget. Mandler og div. nødder også

nu kan det godt være jeg spørger dumt*G* men jeg spørger altså
alligevel.....
hvorfor lige præcis B-vitamin kompleks og magnesium?
hvad gør det specielt godt for?
mandler og nødder indeholder jo rimelig meget fedt i forhold til størrelse
og sådan ikk? men hvorfor er de ellers gode hvis man styrketræner?

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 12-10-03 14:50

Sabina Hertzum skrev:

> nu kan det godt være jeg spørger dumt*G* men jeg spørger altså
> alligevel.....
> hvorfor lige præcis B-vitamin kompleks og magnesium?
> hvad gør det specielt godt for?

B-vitamin "spejlet" er helt væsentlig i forhold til optagelse,
udnyttelse og omsætning af protein. Magnesium er nødvendig for optimal
optagelse af B-vitamin. Sådan er dén sammenhæng; meget vigtig.

> mandler og nødder indeholder jo rimelig meget fedt i forhold til størrelse
> og sådan ikk? men hvorfor er de ellers gode hvis man styrketræner?

Ja, de er små superfedtbomber - altså med de *sunde* fedtsyrer. De er
derfor noget af det bedste at bygge en grundform op med.

hvm
--
"Consumere diem, quam minimum credula postero."

Fra : Nynne Hansen

Dato : 08-11-03 23:44

Kære Peter.

Oven på alle de gode og dejlige råd, skulle du måske få tjekket hvordan du
optager næring i kroppen - hso en god biopat, eller lignende.
For hvis du spiser meget, som du siger - og det hurtigt ryger ud igen, så
kunne noget tyde på at du måske ikke optager næringen i maden optimalt - der
kommer B-complekset så også ind, som nævnt før

Held og lykke
mvh Nynne

"Peter Christiansen" <nillerFJERN_DET_SOM_ER_SKREVET_MED_STORT@hotmail.com>
wrote in message news:3f8919bd$0$26133$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hej i gruppen
> Håber nogle kan hjælpe mig, med at tage nogle kilo på.
<snip>