ejendomsmægler
Fra : bmspnj

Dato : 09-10-03 13:53

hej!

er der nogen der ved, hvordan jeg bliver uddannet til ejendomsmægler?

hilsen bmspnj

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-10-03 14:12

bmspnj <bmspnj@mail.tdcadsl.dk> posting:

>er der nogen der ved, hvordan jeg bliver uddannet til ejendomsmægler?

Niks, men en hurtig Google-søgning giver generel info:
http://www.r-u-e.dk/u-og-e/ejendomsmaegler.asp
http://www.hsit.dk/videre/kurser/ejendom/default_main.htm

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Peter

Dato : 05-11-03 16:12

Prøv Phase2, hvis du er i Kbh.

MVH. Peter

Mailes, ikke spammes : - ) hundesport45c6@hotmail.com

newsrwr0reb5p1wc6a@news.tele.dk...

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 12-01-04 19:25

> "bmspnj" <bmspnj@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> newsrwr0reb5p1wc6a@news.tele.dk...

Den oprindelig tråd er vel slettet, siden Peters besvarelse er røget i en
ny, men jeg prøver alligevel. Mit svar er ikke til Peter, men til "bmspnj".

Jeg læser selv til ejendomsmægler. Den uddannelse jeg er i gang med bliver
dog droppet og udfaset i løbet af de næste år. For at "komme med på vognen"
skal du enten bestå fagene nationaløkonomi, virksomhedsøkonomi, erhvervsjura
I og II eller have fået merit fra dem inden august, hvor ejendomsjura
starter for sidste gang. Dog

Den gamle uddannelse erstattes af en videregående uddannelse kaldet
"Finansiel Rådgivning". Adgangen til den forudsætter 2 års erhvervserfaring
indenfor den finansielle sektor (f.eks. ansættes i realkreditinstitut eller
bank eller andet sted, hvor du har været i berøring med omsætning af
ejendomme) eller 2 års ansættelse hos en ejendomsmægler. Finansiel
Rådgivning tager 2 år i sig selv. Derefter skal du fortsætte på HD 2. del,
hvor du sideløbende tager fag, der giver dig speciale i ejendomshandel.

Alternativt kan du tage uddannelsen til "Finansøkonom" og fortsætte på HD 2.
del bagefter og få specialet i ejendomshandel.

www.brock.dk
www.akademi-udd.dk
http://www.hsit.dk/videre/kurser/ejendom/

På Ejendomsakademiet (sidste link) kan du muligvis nå den gamle uddannelse
ved hjælp af deres særlige sammensætning af fagene, hvis du ikke kan nå at
tage den på Niels Brock. Det ved jeg dog ikke ret meget om, men de kan jo
kontaktes.

--
Mvh, Lasse K
[ lasse snabel-a heindorff dot net ]