udfolde rør i inventor.
Fra : Mouritzen

Dato : 08-10-03 16:42

Hej.

Jeg har de sidste par år lavet meget i sheet metal men aldrig udfoldet et
valset rør.

Er der et godt råd til hvordan dette kan gøres da jeg ikke rigtig kan få det
til at virke.

Jesper M

Fra : Brian Lænø

Dato : 08-10-03 18:37

"Mouritzen" skrev
> [...]
> valset rør.
>
> Er der et godt råd til hvordan dette kan gøres da jeg ikke rigtig kan få

Inventor kan ikke udfolde et helt rør, du er nød til at lave en gennem
skæring på den buede overflade.
For at Inventor kan udfolde, så skal der være samme radius i begge ender.
Ting der er lavet med loft og revole, kan Inventor som regel ikke folde ud.

--
Brian

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 08-10-03 22:44

Tsk, tsk, som mine børns Pixeline spil siger når de laver fejl:

"Ikke helt rigtigt"

Du kan udfolde en konus eller et rør hvis du vil, men det udføres lettest
ved at sketche et regtangel ( skråt for konus, lodret for rør ) og give
"langsiden" den pladetykkelse man ønsker. I sheet-metal environment vælges
så samme pladetykkelse. Revolve denne sketch, men IKKE fulde 360°, vælg
359.9999°., 360° går ikke.

Udfolde ved først at pege på "hovedfladen" dvs. udvendig "revolved face" så
den er "high-lighted", tryk på på "udsplatnings-knappen", og det var det

Mvh

Lars Nielsen