Netværk mod XP & laaaangsom mozi
Fra : nykoebingvej[fjern]

Dato : 06-10-03 09:26

Hej

Så har jeg fået en Warp4 op at trille
Det virker fint på "den gamle", bortset fra at Mozilla er meget langsom.
Det er kun mozilla, og ikke noget af det andet software.
Jeg kører dual 166mhz og 128 mb ram. ( Ja ja, dø nu ikke af grin ...)
Maskinen i sig selv, er ikke hurtig, men det undrer mig, at det kun er
Mozilla der har problemer.

Noget andet.
Så kan jeg ikke komme på XP-maskiner, via lan. Jeg har prøvet at koble
på ungernes laptops, men jeg kan ikke få liv i det.
Kan det løses ?

Mvh
Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-03 09:03

nykoebingvej[fjern] wrote:

> [...]
> Jeg kører dual 166mhz og 128 mb ram. ( Ja ja, dø nu ikke af grin ...)
> Maskinen i sig selv, er ikke hurtig, men det undrer mig, at det kun er

Mozilla er storbruger af processorkraft og ram. Du kan eventuelt prøve
om Firebird er bedre for din maskine. Du kan finde den på
http://www.os2bbs.com/os2news/Warpzilla.html.

> Så kan jeg ikke komme på XP-maskiner, via lan. Jeg har prøvet at koble
> på ungernes laptops, men jeg kan ikke få liv i det.

Hvilken netværksprotokol benytter du? Som Elmo tidligere skrev, skal du
benytte NETBEUI. Den installeres ikke automatisk sammen med XP, og kan
heller ikke installeres via tilføj/fjern programmer. Du skal manuelt ind
og finde den på cd'en, hvor den ligger gemt i
X:\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI (i Windows XP Pro).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : nykoebingvej[fjern]

Dato : 06-10-03 10:28

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> og finde den på cd'en, hvor den ligger gemt i
> X:\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI (i Windows XP Pro).

Ahaaaa

Jeg har installeret de protokoller jeg kune finde ved at "tilføje", der
stod at der var en netbeui-kompatibel protokol. Det er den så nok ikke helt.
Jeg prøver lige, fra CD'en.

Mvh
Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 06-10-03 15:50

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvilken netværksprotokol benytter du? Som Elmo tidligere skrev, skal du
> benytte NETBEUI.
Er det nu også rigtigt??

Jeg har uden problemmer kunne finde og snakke med OS2 fra en XP når jeg
har haft behov for dette.

Der er ikke install netbios på XP men der er net1 = TCPBEUI$, i min OS2

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-10-03 18:49

In article <3F818126.8000401@x2000.dk>, postmaster@x2000.dk says...
> Der er ikke install netbios på XP men der er net1 = TCPBEUI$, i min OS2

Det er også den korrekte måde at gøre det på.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : ....

Dato : 06-10-03 20:32

Hej
Hvad mener du med det ??????
Kan jeg køre over tcp ?
Hvor & hvordan ?

Mvh
Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 07-10-03 14:37

..... wrote:
> Hej
> Hvad mener du med det ??????
> Kan jeg køre over tcp ?
> Hvor & hvordan ?

Hvis du ved install vælger at tilføje den ekstra ved side af den du
bruge eller skifter den ud som du nu bruger og så rette lidt i lan ini
filen så kan du bruge bare den ene.

Min home server bruge begge da den snakker med alle andre OS fra dos til
QNX på forskellige ting der køre på den.

Fra : nykoebingvej[fjern]

Dato : 06-10-03 19:38

nykoebingvej[fjern] skrev:
> [...]
> Så kan jeg ikke komme på XP-maskiner, via lan. Jeg har prøvet at koble
> på ungernes laptops, men jeg kan ikke få liv i det.

Jeg tilføjede Netbios, som Elmo anbefalede & Kim beskrev det.
Nu tøffer det hele. Under OS/2 er Netbios åbenbart en ven

Mvh
Thomas

Fra : Elmo Jensen

Dato : 06-10-03 20:58

nykoebingvej[fjern] wrote:

> Jeg tilføjede Netbios, som Elmo anbefalede & Kim beskrev det.
> Nu tøffer det hele. Under OS/2 er Netbios åbenbart en ven

Den hedder NetBEUI men det skal ikke skille os ad

Hovedsagen er at du har fået det op at køre.

Den lille smørrebrødsseddel jeg gav dig i mit første svar, var såmænd en
jeg i sin tid fik af Derly, og han viste hvad der var værd at vide
omkring OS/2.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk
Messenger: netmeeting[snabela]ddibbsystem[dot]dk