Et måske overflødigt spørgsmål, men allige~
Fra : ....

Dato : 02-10-03 19:45

Jeg ved det måske er et lidt overflødigt spørgsmål, for jeg har ikke hørt om
at der skulle være skrevet en orm eller virus til OS/2.
Men gør i andre noget for at beskytte maskinen, og hvis i gør, hvad er der
så værd at kigge på ?
På min Win, kører jeg med en gaaaaammmmmel McAfee, og den kan vist også
installeres som "kommandolinie" på OS/2. Jeg havde tænkt mig at prøve den,
men hvis der findes noget smartere, så hører jeg gerne om det.

Mvh
Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 02-10-03 19:56

..... wrote:
> [...]
> installeres som "kommandolinie" på OS/2. Jeg havde tænkt mig at prøve den,
> men hvis der findes noget smartere, så hører jeg gerne om det.

Norman.no med WPS og Internet opdate.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-10-03 23:05

On Thu, 02 Oct 2003 20:55:48 +0200, Bent Nielsen
<postmaster@x2000.dk> wrote:

>Norman.no med WPS og Internet opdate.

Og det er selvfølgelig også den du skal bruge til din
Windows.
Jeg kan lige nævne at licenser til Norman Virus Control
(alle OS) kan købes gennem www.berggreen.dk (det er også mig

Mvh
Knud

Fra : steen

Dato : 03-10-03 08:12

On Thu, 2 Oct 2003 18:45:05 UTC, "...."
<nykoebingvej_fjern_dette_@tdcadsl.dk> wrote:

> Men gør i andre noget for at beskytte maskinen, og hvis i gør, hvad er der
> så værd at kigge på ?

http://www.authentium.co.uk/

Jeg har nu på 3. år købt en multiplatform licens derfra (CSAV). Hold
dig til co.uk sitet, da jeg har oplevet bedre 'rigtig menneske'
support derfra.

Jeg har sat PMMail op til at hente nye DEF filer, via RXftp, når jeg
modtager post om der er opdatering tilgængelig - på denne måde er jeg
altid "så opdateret som muligt"

44.18€ alt i alt pr år.

> På min Win, kører jeg med en gaaaaammmmmel McAfee,

Det er en multiplatform licens, så jeg har også hentet en win version.

Hygge
--
steen
---

Fra : Allan

Dato : 04-10-03 00:50

> [...]

> at der skulle være skrevet en orm eller virus til OS/2.
> Men gør i andre noget for at beskytte maskinen, og hvis i gør, hvad er der

Jeg har sådan set bare konstateret, at man aldrig har nogle problemer under OS/2.
Har kørt med maskiner konstant opkoblet med DSL i flere år, og aldrig haft et
problem, og der har hverken været anti-virus eller firewall på dem.
Så længe man bruger lidt sund fornuft, så er der stadig ingen grund til de store
investeringer i den slags under OS/2

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 04-10-03 08:16

Allan wrote:

> Så længe man bruger lidt sund fornuft, så er der stadig ingen grund til de store
> investeringer i den slags under OS/2

Det er ikke rigtigt, hvis du bruger den som filserver til windows
bruger, så er det da helt sikker der kommer virus i nogle filer på de
drev som win kan læse/skrive.
da er man da nød til at beskydte andre win bruger imod at nogle bruger
kan have virus.

Fra : Stoffer

Dato : 05-10-03 10:02

On Thu, 2 Oct 2003 20:45:05 +0200, "...."
> [...]

>installeres som "kommandolinie" på OS/2. Jeg havde tænkt mig at prøve den,
>men hvis der findes noget smartere, så hører jeg gerne om det.

mon ikke at F-Prot for Dos kan bruges. Kan gratis hentes hos
www.F-Prot.com
stoffer