Warp4,Mylexcontroler, store diske.
Fra : ....

Dato : 02-10-03 14:41

Hej.

Jeg er ved at få en Warp4 op på en lidt ældre PC-Server.
Jeg har monteret maskinen med en mylex-raid-controler, sat det hele i raid,
så der skulle være ca. 6.8 gb i raid 5.
Når jeg smider Warp ind, så ser den kun ca. 2 gb.
Kan Warp4 kun se de 2 gb, eller skal jeg have en opdateret driver ?

Spørger inden jeg får det færdig installeret, så jeg evt. kan afbryde og
lave en anden opsætning af diskene.

Mvh
Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 02-10-03 15:13

..... wrote:
> [...]
> Kan Warp4 kun se de 2 gb, eller skal jeg have en opdateret driver ?
>
> Spørger inden jeg får det færdig installeret, så jeg evt. kan afbryde og

opdate driver og du kan bruge
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/system/drivers/storage/danis506r167.zip
eller en af IBM opdate driver.

IBM1S506 replacement, supports Intel, VIA, Ali, SiS, CMD, Promise,
Cyrix, HPT, AMD, Artop, SMSC, ServerWorks, Opti, Nvidia, NatSemi,
SiliconImage, and ITE, SerialATA, disk capacities up to 2TiB, V1.6.7

Fra : ....

Dato : 02-10-03 20:09

Jeg har måske selv fundet løsningen, eller rettere en løsning der ser ud til
at virke.
OS/2 kan godt se hele min disk, men installationsdrevet, vil den ikke have
større end 2048 mb.
Jeg oprettede så et drev på 1 gb, og satser på at det må være nok, også på
lidt længere sigt.
Til hardwarefreaks, kan jeg nævne, at det åbenbart virker med en Mylex PCI
controler DAC960LB.
Den kører med 5 diske i raid 6, og ser ud til at fungere fint.

Mvh
Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 02-10-03 21:46

..... wrote:
> [...]
> større end 2048 mb.
> Jeg oprettede så et drev på 1 gb, og satser på at det må være nok, også på

OK så skal du måske flytte temp til noget som har mere plads, da nogle
programme bruger meget plads i.
Men på min ene PC er det ikke et problem med den nyere OS2. med større
disk, men det kan da være jeg skulle lege med en den gamle warp en
ganmg mere.

Jeg har dog oplevet at OS2 vil have en disk delt hvis den er støre end
64GB på boot drev

eComStation C: Compatibility Startable HPFS
3004
2 D: Compatibility HPFS
20002
3 E: Compatibility HPFS