mod_perl vil ikke loade moduler
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 14:38

Jeg har lige installeret Redhat 9 på linux.
Apache kører med mod_perl.

Når jeg i et perlscript (1) skriver:
use MyUtil;

kommer der en fejl når programmet køres via web.
"Kan ikke finde MyUtil.pm in @INC" file.
Min @INC indeholder . (dot) , og min MyUtil.pm ER placeret i samme mappe som
det oprindelige perlscript (1).

Når perlscript (1) køres fra kommandoprompt så kører scriptet (1) uden fejl.
Jeg får heller ingen fejl når scriptet (1) køres via apache CGI og ikke via
mod_perl.

Hvad foregår der?

/Jesper RAsmussen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-09-03 14:46

On Thu, 25 Sep 2003 15:37:33 +0200, Jesper wrote:

> [...]

> MyUtil.pm in @INC" file. Min @INC indeholder . (dot) , og min
> MyUtil.pm ER placeret i samme mappe som det oprindelige perlscript

Er du sikker på at Apache chdir()'er til mappen med perlscriptet i,
før den kører det?

Prøv at lave et perlscript ved siden af, som ikke gør andet end at
skrive current dir ud og kør det under mod_perl?

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 15:04

Du havde ret!
Current directory er "/"
så er det jo klart at mit script (1) ikke kan finde mine moduler.
Men hvad gør jeg så for at få . (dot) stien til at være samme sti som
scriptet (1) befinder sig i?

/Jesper RAsmussen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 25-09-03 15:09

"Jesper" <ras(SnabelA)oncable.dk> writes:
> Men hvad gør jeg så for at få . (dot) stien til at være samme sti som
> scriptet (1) befinder sig i?

use lib "/sti"; # i dit script

Eller
<perl>
unshift @INC, '/sti';
</perl>
i din apache's httpd.conf, i samme <Location> som din PerlHandler.

Og læs venligst http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-09-03 15:10

On Thu, 25 Sep 2003 16:04:21 +0200, Jesper wrote:

> Current directory er "/" så er det jo klart at mit script (1) ikke
> kan finde mine moduler. Men hvad gør jeg så for at få . (dot) stien
> til at være samme sti som scriptet (1) befinder sig i?

Der hvor du tilføjer '.' til @INC kan du vel tilføje den rigtige sti i
stedet?

Alternativt kan du installere dine moduler et sted mod_perl kan finde
dem selv (i et af dirs'ne i @INC).

Der er sikkert flere muligheder

Mvh.