| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | brugtværdi på mc´er Fra : S.G | 
  Dato :  23-09-03 13:58 |  
  |   
            Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som fx
 på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
 er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
 Er det bare pga udbud og efterspørgsel? dvs pga markedets størrelse her i
 DK? (det er jo vokset indenfor de sidste 10år)
 eller hvordan hænger det sammen?
 
 S.G, Odense
 RF900R
 eks RF600 x2
 eks Cagiva W16 x2
 eks TDR125 x 3
 eks Aprilia RS50 :D
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           anders majland (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  23-09-03 17:23 |  
  |   
            > Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt
 som fx
 > på biler?
 
 Blandt andet fordi de sjældent kører om vinteren så rust er ikke noget
 problem
 
 /A
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Joergensen (26-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  26-09-03 10:14 |  
  |   
            anders majland wrote:
 > Blandt andet fordi de sjældent kører om vinteren så rust er ikke noget
 > problem
 
 Du har tydeligvis ikke set billederne af Mollers gamle MZ :)
 
 // Hans
 -- 
 Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           André Tegner (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : André Tegner | 
  Dato :  23-09-03 17:47 |  
  |   
            Det er blandt andet også fordi at nyprisen på motorcykler (især
 sportsmodeller)
 er røget til skyerne de sidste par år... Det skyldes teknologien.. De vejer
 mindre og mindre,
 plus de for også et par HK oven i hatten hvert år (det koster knaster).
 
 Feks. en Yamaha R6 kostede for nogle år siden ca. 120.000,- og i år koster
 den 185.000 !
 
 Det gør så at dem der købte en i 99' kan slippe med en minimal afskrivning
 (udbud og efterspørgsel).
 
 Med biler er det en lidt anden historie... De går ikke efter at lave bilerne
 lette, og hurtige, så
 de holder prisen rimeligt.. En lille bil kan stadig fåes for ca.
 120.000-130.000.
 
 Venlig hilsen / Best Regards
 
 André Tegner
 CBR900RR 97'
 
 "S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> wrote in message
 news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
 > Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som
 fx
 > på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
 > er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
 > Er det bare pga udbud og efterspørgsel? dvs pga markedets størrelse her i
 > DK? (det er jo vokset indenfor de sidste 10år)
 > eller hvordan hænger det sammen?
 >
 > S.G, Odense
 > RF900R
 > eks RF600 x2
 > eks Cagiva W16 x2
 > eks TDR125 x 3
 > eks Aprilia RS50 :D
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           André Tegner (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : André Tegner | 
  Dato :  23-09-03 17:52 |  
  |   
            Det er blandt andet også fordi at nyprisen på motorcykler (især
 sportsmodeller)
 er røget til skyerne de sidste par år... Det skyldes teknologien.. De vejer
 mindre og mindre,
 plus de for også et par HK oven i hatten hvert år (det koster knaster).
 
 Feks. en Yamaha R6 kostede for nogle år siden ca. 120.000,- og i år koster
 den 185.000 !
 
 Det gør så at dem der købte en i 99' kan slippe med en minimal afskrivning
 (udbud og efterspørgsel).
 
 Med biler er det en lidt anden historie... De går ikke efter at lave bilerne
 lette, og hurtige, så
 de holder prisen rimeligt.. En lille bil kan stadig fåes for ca.
 120.000-130.000.
 
 Venlig hilsen / Best Regards
 
 André Tegner
 CBR900RR 97'
 
 "S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> wrote in message
 news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
 > Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som
 fx
 > på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
 > er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
 > Er det bare pga udbud og efterspørgsel? dvs pga markedets størrelse her i
 > DK? (det er jo vokset indenfor de sidste 10år)
 > eller hvordan hænger det sammen?
 >
 > S.G, Odense
 > RF900R
 > eks RF600 x2
 > eks Cagiva W16 x2
 > eks TDR125 x 3
 > eks Aprilia RS50 :D
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob Larsen (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Larsen | 
  Dato :  23-09-03 21:16 |  
  |  
 
            > Det er blandt andet også fordi at nyprisen på motorcykler (især
 > sportsmodeller)
 > er røget til skyerne de sidste par år... Det skyldes teknologien.. De
 > vejer mindre og mindre,
 > plus de for også et par HK oven i hatten hvert år (det koster
 > knaster).
 >
 > Feks. en Yamaha R6 kostede for nogle år siden ca. 120.000,- og i år
 > koster den 185.000 !
 Det har nu også meget at gøre med en meget dyr Yen i de senere år. Det sjove
 er, at når den falder tilsvarende meget falder priserne dog knap så meget
  
-- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  23-09-03 23:24 |  
  |   
            
 S.G <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> skrev i en
 news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
 > Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som
 fx
 > på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
 > er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
 
 Nix. Sådan har det altid været, og årsagen er den simple at biler ruster
 stille og roligt væk under én, hvilket motorcykler ikke gør!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           André Tegner (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : André Tegner | 
  Dato :  23-09-03 23:55 |  
  |   
            Armand... Jeg er ikke enig...
 
 Kan du så forklare hvorfor både mc'ere og biler falder hurtigere i pris i
 tyskland ?
 
 Det pga. prisen er lavere (ingen høj afgift), og derfor føles de
 prisstigninger der
 kommer pga. udvikling, ikke så store.. Og folk køber oftere ny MC / Bil.
 
 Brugte Biler er rimelige i Danmark, pga. der er så helvedes mange af dem, og
 folk
 har svært ved at få et lån til en bil der er 5år gammel, og køber hellere en
 ny, som kan
 finanseres over 6-10 år.
 
 Og en anden ting... Det kan godt være en motorcykel idag ikke ruster ret
 meget, men
 der er andre ting der sliddes ! Og der dannes også korrision pga. vores
 skiftende temperature.
 
 /André
 
 "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
 news:bkqhij$mik$9@news.cybercity.dk...
 >
 > S.G <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> skrev i en
 > news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
 > > Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt
 som
 > fx
 > > på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis
 de
 > > er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
 >
 > Nix. Sådan har det altid været, og årsagen er den simple at biler ruster
 > stille og roligt væk under én, hvilket motorcykler ikke gør!
 >
 > --
 > Armand.
 >
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (24-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  24-09-03 17:21 |  
  |   
            
 André Tegner <psy@c.dk> skrev i en
 news:3f70cf5b$0$32476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Armand... Jeg er ikke enig...
 >
 > Kan du så forklare hvorfor både mc'ere og biler falder hurtigere i pris i
 > tyskland ?
 >
 > Det pga. prisen er lavere (ingen høj afgift), og derfor føles de
 > prisstigninger der
 > kommer pga. udvikling, ikke så store.. Og folk køber oftere ny MC / Bil.
 
 Vi er enige om at være uenige i denne sag!
 
 En 10% dyrere mc/bil er følelig dyrere såvel herhjemme som i Tyskland :-|
 
 Selvom brugtbilpriserne er faldet drastisk i en årrække, så har vi stadig
 horribelt høje brugtpriser i forhold til syd for grænsen, hvor brugtprisen
 er faldet til ca. 50% efter 3-4 år, og dét skyldes at danskerne tenderer
 mere
 mod brugtkøb end nykøb til fuldfed pris!
 Syd for grænsen ses derfor heller ikke de i DK allesteds nærværende
 brugtvognsforhandlere!
 
 Det er som at der findes en nedre grænse for hvor billig en kørende
 motorcykel kan blive, hvorimod ældre biler hurtigt kan blive nærmest
 værdiløse !
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |