| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Og der blev glæde i det lille hjem ( og i ~ Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~ | 
  Dato :  21-09-03 22:24 |  
  |  
 
            Nu blev guldet fundet... bremseskiver til den lille gixxer...
 EBC-braking laver altså skiver og klodser til den lille model.
 2 steder kan man få dem..
 Hos M&P og hos  www.zoomracing.co.uk
De er dog dyrere ved zoomracing end de er ved M&P, der er en forskel på ca
 5-600 kr.
 Hvis folk vil lure på M&P's side kan jeg lige give varenumrene her..
 Pris for alle dele ( i kr. omregent fra euro i kurs 8,00 )
 M&P : 2791,68 ( uden fragt )
 Zoomracing : 3627,60 ( med fragt, Air Mail Europe )
 Pris i DK : 5800,- ( løst regnet, med uoriginal skive bagunder, men prisen
 er regnet udfra at de forreste skiver koster 1600,- eks. moms )
 Det skal dog siges at disse numre er til 88 modellen ( GJ72A )
 Yngre og ældre modeller ses hos zoomracing
 Bremseskiver foran :
 MD 3074LS /RS
 MD 3074RS /RS
 Klodser foran:
 FA103HH ( dobbelt sintret metal )
 Bremseskive bagunder:
 MD3081
 Bremseklodser bagunder:
 FA63HH ( dobbelt sintret metal )
 Håber nogen kan bruge disse oplysninger...  JEG KAN  HARHH HARHH ..   )
 --
 MVH.
 Procesteknolog Jon Larsen
 Suzuki GSX-R 250
 ( Fjern "NOSPAM" ved svar til E-Mail " )
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Blaabjerg \(rep~ (21-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ | 
  Dato :  21-09-03 23:08 |  
  |  
 
            Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen wrote:
 > Pris for alle dele ( i kr. omregent fra euro i kurs 8,00 )
 UPS!
 > M&P : 2791,68 ( uden fragt )
 > Zoomracing : 3627,60 ( med fragt, Air Mail Europe )
 Hos zoom kan du vælge om du vil se prisen i pund eller EUR. Hos M&P bliver
 den givet i £.
 Du skal gange med 10.7...  
Jens
 RD
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  22-09-03 00:52 |  
  |   
            
 Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
 news:3f6e1a4e$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Nu blev guldet fundet... bremseskiver til den lille gixxer...
 >
 > EBC-braking laver altså skiver og klodser til den lille model.
 
 Og så til 1000,-kr's spørgsmålet:
 Hvilken anden model matcher den med (om nogen)?
 
 Var det forøvrigt ikke dig der ville føre status over alternativer på den
 (af naturlige årsager) sjældne 2½'er??
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jon Larsen & Ann-Rik~ (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~ | 
  Dato :  22-09-03 13:10 |  
  |   
            
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bkldme$a85$2@news.cybercity.dk...
 >
 > Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
 > news:3f6e1a4e$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Nu blev guldet fundet... bremseskiver til den lille gixxer...
 > >
 > > EBC-braking laver altså skiver og klodser til den lille model.
 >
 > Og så til 1000,-kr's spørgsmålet:
 > Hvilken anden model matcher den med (om nogen)?
 >
 > Var det forøvrigt ikke dig der ville føre status over alternativer på den
 > (af naturlige årsager) sjældne 2½'er??
 >
 > --
 > Armand.
 xxxxxxxxxxxxxxxxx
 Og her er svaret..
 gå ind på..  WWW.EBCBRAKING.COM, hvor listen over alle modeller, skiver og
 klodser er listet fra EBC.. Kataloget ligger i PDF-format og man skal så
 bare søge på ens model, for at få det hele at vide..
 Jo.. men der var jo ingen der kune hjælpe mig, og ingen sendte mails... Men
 nu vil jeg oprette det på hjemmesiden, når der bliver lidt tid   
--
 MVH
 Proces-teknolog Jon Larsen
 Suzuki GSX-R 250
 ( Fjern "NOSPAM" ved svar til mail )
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Sørensen (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  22-09-03 15:41 |  
  |  
 
            > gå ind på..  WWW.EBCBRAKING.COM, hvor listen over alle modeller,
 > skiver og klodser er listet fra EBC.. Kataloget ligger i PDF-format
 > og man skal så bare søge på ens model, for at få det hele at vide..
 Den virkede ikke, men det gjorde  http://www.ebcbrakes.com/.
-- 
 signing off.. Martin Sørensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jon Larsen & Ann-Rik~ (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~ | 
  Dato :  22-09-03 16:16 |  
  |   
            
"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f6f0a17$0$23503$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > > gå ind på..  WWW.EBCBRAKING.COM, hvor listen over alle modeller,
 > > skiver og klodser er listet fra EBC.. Kataloget ligger i PDF-format
 > > og man skal så bare søge på ens model, for at få det hele at vide..
 >
 > Den virkede ikke, men det gjorde  http://www.ebcbrakes.com/.
>
 > --
 > signing off.. Martin Sørensen
 >xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 Takker.. det var mig der tastede forkert    Men det er en guldside ( for
 mig i hvert fald )
 --
 MVH
 Proces-teknolog Jon Larsen
 Suzuki GSX-R 250
 ( Fjern "NOSPAM" ved svar til mail )
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Blaabjerg \(rep~ (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ | 
  Dato :  22-09-03 16:48 |  
  |   
            Armand wrote:
 > Og så til 1000,-kr's spørgsmålet:
 > Hvilken anden model matcher den med (om nogen)?
 
 Ser ud til at der kun er tale om GSX 250. 89'eren deler dog med ret mange.
 f.eks. rgv250, gsf400, gsx400 m.f.
 
 Jens
 RD
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jon Larsen & Ann-Rik~ (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~ | 
  Dato :  22-09-03 22:07 |  
  |   
            
 "Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net>
 skrev i en meddelelse news:JQEbb.1071$Xt1.594@news.get2net.dk...
 > Armand wrote:
 > > Og så til 1000,-kr's spørgsmålet:
 > > Hvilken anden model matcher den med (om nogen)?
 >
 > Ser ud til at der kun er tale om GSX 250. 89'eren deler dog med ret mange.
 > f.eks. rgv250, gsf400, gsx400 m.f.
 >
 > Jens
 > RD
 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
 Gælder det for EBC_ bremserne... ???
 
 
 --
 MVH
 Proces-teknolog Jon Larsen
 Suzuki GSX-R 250
 ( Fjern "NOSPAM" ved svar til mail )
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  22-09-03 22:42 |  
  |   
            
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
 news:3f6f647d$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net>
 > skrev i en meddelelse news:JQEbb.1071$Xt1.594@news.get2net.dk...
 > > Armand wrote:
 > > > Og så til 1000,-kr's spørgsmålet:
 > > > Hvilken anden model matcher den med (om nogen)?
 > >
 > > Ser ud til at der kun er tale om GSX 250. 89'eren deler dog med ret
 mange.
 > > f.eks. rgv250, gsf400, gsx400 m.f.
 > >
 BabyGix'eren er nævnt som både GSXR250 og GSX250R(á tidligste årgang); og
 jeg læser at det kun er dé to der deler bremsskive: Det ser ikke ud til at
 andre modeller er med på samme reservedels#   
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jens Blaabjerg \(rep~ (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ | 
  Dato :  23-09-03 00:03 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
 > news:3f6f647d$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>
 >> "Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)"
 >> <xxx@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse
 >> news:JQEbb.1071$Xt1.594@news.get2net.dk...
 >>> Armand wrote:
 >>>> Og så til 1000,-kr's spørgsmålet:
 >>>> Hvilken anden model matcher den med (om nogen)?
 >>>
 >>> Ser ud til at der kun er tale om GSX 250. 89'eren deler dog med ret
 >>> mange. f.eks. rgv250, gsf400, gsx400 m.f.
 >>>
 >
 > BabyGix'eren er nævnt som både GSXR250 og GSX250R(á tidligste
 > årgang); og jeg læser at det kun er dé to der deler bremsskive: Det
 > ser ikke ud til at andre modeller er med på samme reservedels#   
Jaa det kunne godt se sådan ud. 87, 88 og 89 model GJ72A deler forskiver.
 87'eren har dog en anden bagskive.
 Model GJ73A der er en 89'er, hvis man kan regne med EBCs katalog, deler
 skiver med en hel del forskellige maskiner.
 Jens
 RD
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  23-09-03 23:21 |  
  |   
            
Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) <xxx@blaabjerg.net>
 skrev i en news:fcLbb.1906$8P5.237@news.get2net.dk...
 >
 > Model GJ73A der er en 89'er, hvis man kan regne med EBCs katalog, deler
 > skiver med en hel del forskellige maskiner.
 - - - - Hvilket jeg ikke så   
Forskellen kan vise sig at være temmeligt banal, og f.esk. dreje sig om
 samme mål og montering, men blot fast/flydende nav til forskel :-/
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jacob Bager Jen~ (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  22-09-03 06:27 |  
  |   
            > Nu blev guldet fundet... bremseskiver til den lille gixxer...
 
 Hej Jon
 
 Når nu du bruger uendeligt mange penge på dine bremser, så bruge lige de 150
 kr et rep kit til hovedcylinderen koster, og den plov til et komplet sæt
 bremseslanger, samt rens dine kalibre, så du ikke monterer nye skiver og
 klodser i et par kalibre der hænger og slider dine nye skiver op, og får
 dine nye skiver til at hænge.
 
 Du renser kalibre således:
 
 Du skal pille o-ringene ud inde i kaliberen og rense for ir i den rille de
 sidder. Brug en lille, ikke for kantet skruetrækker, til at kratte alt ir'en
 væk med. Pas på ikke at ridse aluminium'en og lad være med at skære i gummie
 seglene. Jeg plejer at vippe gummi ringene ud med en meget lille
 skruetrækker, eller en hobbykniv. Husk at ligge noget stof foran stemplet
 når du puster det ud, og pas på bremsevæsken, der er en udmærket lakfjerner.
 Du skal bruge sprit til at rense kaliberne i. Gummiet der er brugt i kalibre
 er meget skørt. Der er specielt lavet, så det kan holde til bremsevæsken.
 Dette gør at det ikke kan holde til andre produkter. Jeg har ødelagt kaliber
 o-ringe med petroleum og terpentin. Sprit virker og kan fint blandes med
 bremsevæsken bag efter.
 
 Angående de kobber skiver der sidder i alle samlingerne med banjoerne, så
 kan du købe nye, eller gløde dem du har godt igennem over et gasblus og
 staks efter smide dem i koldt vand. Dette gør kobber blødt, og ikke hårdt
 som jern, og så kan kobber skiver genbruges.
 
 Vigtigt! Du skal bruge noget special fedt til at smøre den indvendige del at
 bremsekaliberne, den del der har kontakt med bremsevæsken. Der skal du bruge
 noget specielt fedt der kan tåle bremsevæsken og ikke skader gummiet. Jeg
 bruger en lyseblå tube ATE bremsepasta købt ved Østergaard. Det kan som
 regel kun købes ved special-bil-reservedelsbutkker (get my drift?)
 
 Angående det med kobberfedtet, så skal der kun et tyndt lag til som du selv
 skriver. Hvis du lægger et tykt lag på kan det godt løbe og svine, og
 tiltrække skidt.
 
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jon Larsen & Ann-Rik~ (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~ | 
  Dato :  22-09-03 13:03 |  
  |   
            
 "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
 news:vKvbb.7$Zv4.6@news.get2net.dk...
 > > Nu blev guldet fundet... bremseskiver til den lille gixxer...
 >
 > Hej Jon
 >
 > Når nu du bruger uendeligt mange penge på dine bremser, så bruge lige de
 150
 > kr et rep kit til hovedcylinderen koster, og den plov til et komplet sæt
 > bremseslanger, samt rens dine kalibre, så du ikke monterer nye skiver og
 > klodser i et par kalibre der hænger og slider dine nye skiver op, og får
 > dine nye skiver til at hænge.
 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
 Rensede også de forreste kalibre i foråret, men giver alt en tur, når det nu
 alligevel skal skilles ad..
 Jeg ved godt hvordan det foregår.
 
 Ang. priser.. så havde jeg sq ikke lige set det var i £ .. dammit...
 
 Men uanset hvad så er det garanteret billigere end herhjemme
 
 
 
 --
 MVH
 Proces-teknolog Jon Larsen
 Suzuki GSX-R 250
 ( Fjern "NOSPAM" ved svar til mail )
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Buus Andersen (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen | 
  Dato :  22-09-03 20:26 |  
  |   
            
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
 news:vKvbb.7$Zv4.6@news.get2net.dk...
 > > Nu blev guldet fundet... bremseskiver til den lille gixxer...
 >
 > Hej Jon
 >
 > Når nu du bruger uendeligt mange penge på dine bremser, så bruge lige de
 150
 > kr et rep kit til hovedcylinderen koster, og den plov til et komplet sæt
 > bremseslanger, samt rens dine kalibre, så du ikke monterer nye skiver og
 > klodser i et par kalibre der hænger og slider dine nye skiver op, og får
 > dine nye skiver til at hænge.
 Et kit til GSXR 250, koster 580kr!!!
 Sættet indeholder blot de pakningsringe der sidder i caliperne . Der er 16
 stk, for til, og
 4 bagtil.
 >
 > -- 
 > Mojn
 > Jens Bager Jensen
 > Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
 > Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Thomas
 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.518 / Virus Database: 316 - Release Date: 11-09-2003
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jon Larsen & Ann-Rik~ (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~ | 
  Dato :  22-09-03 22:01 |  
  |   
            
 >
 > Et kit til GSXR 250, koster 580kr!!!
 >
 > Sættet indeholder blot de pakningsringe der sidder i caliperne . Der er 16
 > stk, for til, og
 > 4 bagtil.
 >> Thomas
 xxxxxxxxxxxxxxxxx
 
 Ja det er dyre sager til den lille gixxer...
 4 ringe inderst pr. kaliber, + 4 "dustcaps" pr. kaliber.
 
 Mit speedo-drev er også lige gået i udu.. det koster den nette som af 905,-
 + moms..
 
 Hvem sagde tyveknægte ??!§?!?!?!?!?!?!?!?!?
 
 Men nu tror jeg ikke at de inderste ringe på kalibrene er i udu, men kun de
 yderste "dustcaps".
 Jeg skiller det hele ad, og ser efter om det er nødvendigt .. Det er
 selvfølgelig det smarteste at skifte til nyt, men vi skal jo også leve,
 hvorfor noget af det kun bliver ½ 've løsninger, dog uden at jeg vil sætte
 sikkerheden af virksomme og effektive bremser over styr.
 
 Men hvis jeg skal være "mekaniker" ligesom ham Steffen fra F.A.Værkstedet
 der "mistede" mine dele, sætter man bare nye dele i overalt.. hvis det er
 tilfældet kan alle være mekanikerer....
 I øvrigt er jeg heller ikke bleg for at skrue i den lille model selv, for
 det er faktisk temlig mere simpelt end jeg havde troet.
 
 
 --
 MVH
 Proces-teknolog Jon Larsen ( PT med "bygkorn" i øjet... damn det er
 irriterende )
 Suzuki GSX-R 250 ( wraaaummm glæder sig til nye dæk og bremser, og
 kronrørsleje, og pakdåser, og horn, og.... og... og.. )
 ( Fjern "NOSPAM" ved svar til mail )
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  22-09-03 22:43 |  
  |   
            
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
 news:3f6f62f9$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > >
 > I øvrigt er jeg heller ikke bleg for at skrue i den lille model selv, for
 > det er faktisk temlig mere simpelt end jeg havde troet.
 Godt gået Jon!
 Men det holdt sgu' også hårdt at få dig til at svine fingrene til!    
Ku' Ann-Rikka finde på at være bange for at skrue?
 Ku'Jon?
  
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jon Larsen & Ann-Rik~ (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~ | 
  Dato :  23-09-03 09:22 |  
  |   
            
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bknqeq$cb3$2@news.cybercity.dk...
 > Godt gået Jon!
 > Men det holdt sgu' også hårdt at få dig til at svine fingrene til!    
Næh det er straks nemmere med tøjet, godt han i det mindste selv kan styre
 en vaskemaskine ;-P
 > Ku' Ann-Rikka finde på at være bange for at skrue?
 > Ku'Jon?
 Nope, var da selv med til at rode/skrue, men er også vant til at blive
 beskidt i stalden   
Bliver jo også nød til at kunne noget selv, med kortet i baglommen. Desuden
 er det ikke til at holde ud at høre på mc-snak, medmindre man ved lidt. En
 ren "hane"-gård at høre på....GYS
 Ann-Rikka
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (23-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  23-09-03 23:22 |  
  |   
            
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
 news:3f70029b$0$124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bknqeq$cb3$2@news.cybercity.dk...
 >
 > > Ku' Ann-Rikka finde på at være bange for at skrue?
 > > Ku'Jon?
 >
 > Nope, var da selv med til at rode/skrue, men er også vant til at blive
 > beskidt i stalden   
> Bliver jo også nød til at kunne noget selv, med kortet i baglommen.
 Desuden
 > er det ikke til at holde ud at høre på mc-snak, medmindre man ved lidt. En
 > ren "hane"-gård at høre på....GYS
 Godt gået "Kran"!
 Fruen her i huset er ligeledes hårdt mc-snak ramt; men har gennem tiden
 vendt det til noget positivt, og er tit den der sætter trumf på med tørre
 facts og definitioner overfor knajtrøvene    
PS:
 Jeg tror du overså syntaksen i mine to "ku'- - - -" -linier, der var skrevet
 i stil med:
 "Ka' heste klare sig uden vand - Ka'meler?
 Got it??
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |