| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Portning/pris?? Fra : Knorsfis | 
  Dato :  19-09-03 18:26 |  
  |   
            Hejsa NG
 
 Nogen der ved hvad pris for at få lavet en portning er?
 Ved godt at der skal lægges arbejdstimer oveni, men det er prisen for
 selve arbejdet jer er interesseret i.
 
 Mvh
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Tjinca (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tjinca | 
  Dato :  19-09-03 19:31 |  
  |   
            
 "Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message
 news:2e32f6ce.0309190925.3d4152e5@posting.google.com...
 > Hejsa NG
 >
 > Nogen der ved hvad pris for at få lavet en portning er?
 > Ved godt at der skal lægges arbejdstimer oveni, men det er prisen for
 > selve arbejdet jer er interesseret i.
 
     Øh, portning er ene og alene arbejdstimer, så længe du ik også vil ha
 nye ventiler, vippearme, osv...
 
     Og så er det lige at de afhænger enormt af hva Maskine vi snakker om, en
 R4 16v motor er der en del mere arbejde i, end hvis det er en 1cyll. 2v
 motor, osv...
 
     VH
     Lars Molnit
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Holger Danske (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holger Danske | 
  Dato :  19-09-03 19:36 |  
  |   
            Knorsfis wrote:
 > Hejsa NG
 >
 > Nogen der ved hvad pris for at få lavet en portning er?
 > Ved godt at der skal lægges arbejdstimer oveni, men det er prisen for
 > selve arbejdet jer er interesseret i.
 
 
 Undskyld at jeg "blander" mig, men er der nogen der har et link til
 formlerne til at udregne max. portning, min gamle 50cc kunne godt klare lidt
 mere *ummpphhh*
 Allan
 
 -- 
 -- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
 -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
 -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
 -- Cum insantientibus fuere necesse est --
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           M. Høy (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : M. Høy | 
  Dato :  19-09-03 21:14 |  
  |  
 
            Hej
 Se eventuelt priser for portning på Ebos' hjemmeside, det er godt nok for
 2-takt, men vær lige forberedt på at det hurtigt koster mange tusinde, hvis
 den skal have den helt store tur, prisen er selvfølgelig afhængig af antal
 cyllindre! Hvis du skal have den helt store tur, bearbejder de også top,
 motorblok, samt at du måske skal have en såkaldt highflow fuelcock, altså
 selve brændstofhanen (hedder det vel!) Det er heller ikke sikkert at du kan
 køre med det originale udstødningssystem, samt dysning, når den er blevet
 portet! Så det er den store tegnebog der skal op, hvis man ikke selv tør gå
 igang med Dremlen    hvilket jeg ikke selv turde! Men de siger da at der
 kan hentes en effekt der kan mærkes!
  Hvorfor kan de ikke bare lave det ordentligt fra fabrikken, og polere alle
 de støbemærker væk fra bla. indsugnings- og udstødningsportene, men Ebos
 fjerner selvfølgelig også alt det gamle koks der er bygget op gennem tiden.
  Jeg kunne da godt overveje at få lavet den lille portning af dem, for at få
 renset og poleret mine kanaler i cyllinderen, men syntes stadig at det er en
 vild pris, så går der bare yderligere x antal måneder før den kommer på
 vejen   
Vil gerne høre om der er nogen i NG, der har fået lavet portning, og hvad de
 har at sige om det, samt hvor de har fået det lavet, og hvad det har haft af
 indflydelser på andre systemer på mc'en, har I været nødt til at få den
 omdysset, andre udstødninger, for så langt har jeg ikke lyst til at gå, har
 lige lavet overhaul på karbunaderne, og har ikke tænkt mig at dysse dem om
 igen! I må gerne give et prisleje, på operationen?
 Hvad siger Richard til portning, han er da altid frisk på en god og lærerig
 diskution??   
Ebos:  http://www.ebos.se/pris/index.htm
Link til Ebos (Portning):   http://www.ebos.se/pris/ebospris.pdf
Mvh.
 M. Hoey
 GT750A
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234
--
 http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse
 news:2e32f6ce.0309190925.3d4152e5@posting.google.com...
 > Hejsa NG
 >
 > Nogen der ved hvad pris for at få lavet en portning er?
 > Ved godt at der skal lægges arbejdstimer oveni, men det er prisen for
 > selve arbejdet jer er interesseret i.
 >
 > Mvh
 > Jesper
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  19-09-03 21:55 |  
  |  
 
            M. Høy wrote:
 > Hvad siger Richard til portning, han er da altid frisk på en god og lærerig
 > diskution??   
Så tak, har jeg nu fået det ry - kan selv komme i tanke om en stribe 
 andre, der normalt har mere mod på det   
Jamen du har da ret i, at de efterladte støbegrater er noget snavs, men 
 den helt store gevinst kommer vel først når man samtidig retter uheldigt 
 krumme kanaler op og udvider dem til at passe til større ventiler og 
 -sæder IMHO. Graterne gør nok mere ondt i ejerens sind end på motorens 
 vejrtrækning.
 Jeg tvivler på, at der er meget at hente på en standardcykel i blot at 
 polere kanalerne; luftflowet gennem dem er i højere grad afhængig af fx 
 trykforholdene på udstødningssiden, afstemning af indsugningskanalens 
 længde og motorens ventiltider/åndedræt i det hele taget. På højt 
 trimmede motorer, hvor disse ting er bragt i orden - "optimeret" med en 
 nutidig floskel - er poleringen af kanelerne derimod på sin plads for at 
 få det sidste med.
 På totaktere husker jeg en stribe artikler i Cycle tilbage i Cook 
 Nielson og Gordon Jennings storhedstid i 60-70erne, hvor de diskuterede 
 krumning på skyllekanalerne, hvor de munder ud i cyl. Svjh var 
 konklusionen, at en "flad" afrunding af kanterne passede bedre til 
 hastighederne, end de sylespidse der var på mode dengang (De forudsatte 
 supersoniske hastigheder, som ikke forekommer på det sted).
 Og når det er sagt, bør disse arbejder kun overlades firmaer, der har 
 styr på kvalitet - så de kan udføre arbejdet nøjagtig ens i de 
 forskellige cyl. - og den fornøden erfaring i fx skift af ventilsæder. 
 Der skal ikke meget motor-overarbejde til, før motoren taber et sæde, 
 der er krympet ned i et hul, der er blot nogle få tusindedele for stort   
Men der må da være firmaer herhjemme, der laver den slags? Findes Danish 
 Racing Motors endnu - boede syd for Randers i gamle dage (medio 70). Har 
 ikke fulgt dem siden, men synes dog at have hørt navnet nævnt.
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 DFM-side:  www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            M. Høy (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : M. Høy | 
  Dato :  19-09-03 22:22 |  
  |  
 
            Snip
 > Men der må da være firmaer herhjemme, der laver den slags? Findes Danish
 > Racing Motors endnu - boede syd for Randers i gamle dage (medio 70). Har
 > ikke fulgt dem siden, men synes dog at have hørt navnet nævnt.
 >
 > --
 > Richard Pade, Sorgenfri, DK
 > Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 > DFM-side:  www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>
 Har lige søgt efter Danish Racing Motors på Google, men uden held, jeg ville
 selv gerne have lavet en portning, men ikke til flere tusinde kroner,
 faktisk ville jeg være tilfreds med at få fjernet alt det koks der sidder i
 udstødningskanalerne, var der ikke een her i NG der snakkede om kausisk
 soda, måske man kunne bruger det både til topstykket og cyllindenderen
 (udstødningskanalerne) inde den bores op eller er jeg helt galt på den?
 Mvh.
 M. Hoey
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Per Emborg (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Emborg | 
  Dato :  19-09-03 23:15 |  
  |  
 
            Her på denne lidt roede side kan du få nogen ider og se lidt priser og efekt
 vedr. portning og tuning
 De er meget kendte i Tyskerland for det de laver , og jeg er næsten sikker
 på jeg sender min Drag X-Eleven derned her i vinter
 Bemærk at de har 2 priser en hvor de får motoren alene og en hvor de laver
 det hele
 http://www.lkm.de/
-- 
 Per Emborg
 www.kvikteam.dk
x112kvik4u@dotcomprik.dk
 Denne mail er testet af Norton Antivirus
 "
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Richard (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  19-09-03 23:18 |  
  |  
 
            M. Høy wrote:
 >>Men der må da være firmaer herhjemme, der laver den slags? Findes Danish
 >>Racing Motors endnu - boede syd for Randers i gamle dage (medio 70). Har
 >>ikke fulgt dem siden, men synes dog at have hørt navnet nævnt.
 > 
 > Har lige søgt efter Danish Racing Motors på Google, men uden held, jeg ville
 > selv gerne have lavet en portning, men ikke til flere tusinde kroner,
 Hm, der må da være nogle et sted derude? - er det virkelig noget, folk 
 laver selv eller får lavet i udlandet?
 > faktisk ville jeg være tilfreds med at få fjernet alt det koks der sidder i
 > udstødningskanalerne, var der ikke een her i NG der snakkede om kausisk
 > soda, måske man kunne bruger det både til topstykket og cyllindenderen
 > (udstødningskanalerne) inde den bores op eller er jeg helt galt på den?
 Nej der er vist ingen tvivl om at kaustisk soda fjerner koksen; men hvor 
 meget af aluen følger med ud i afløbet? - brugte med succes ks til 
 lydpotter, som jo var af stål. Hvis ingen andre melder sig med et bud, 
 kan du jo prøve at lægge en del af tilsvarende alu-materiale i blød og 
 se, hvad der sker?
 Kan man evt. komme til med en lille blæsebrænder og skrabe den 
 gennemvarmede/afbrændte koks ud?
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 DFM-side:  www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Per Emborg (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Emborg | 
  Dato :  19-09-03 23:27 |  
  |  
 
            Finn Villadsen i Borum ved Tilst laver også lidt af den slags det var ham
 der lavede Billes R1 der vandt 1000ccm ved Powermeet for en mdr siden se
 http://www.powermeet.dk/
-- 
 Per Emborg
 x112kvik4u@dotcomprik.dk
 Denne mail er testet af Norton Antivirus
 "
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Benz... (22-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benz... | 
  Dato :  22-09-03 09:51 |  
  |  
 
            Per Emborg wrote:
 > Finn Villadsen i Borum ved Tilst laver også lidt af den slags det var
 > ham der lavede Billes R1 der vandt 1000ccm ved Powermeet for en mdr
 > siden se  http://www.powermeet.dk/
Hov hov. jeg havede da regnet med at ham Micke med Fazer 1000 havede rykket
 lidt.
 Men det blev det åbenbart ikke helt til.
 BIKE havede jo ellers lovet det helt store. ;)
 --
 mvh Benz... R6 millennium (ganske standard ;) )
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (21-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  21-09-03 11:41 |  
  |  
 
            Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
 news:bkfve4$n0a$1@sunsite.dk...
 >
 > Hm, der må da være nogle et sted derude? - er det virkelig noget, folk
 > laver selv eller får lavet i udlandet?
 Jamen - Hár jeg da ikke allerede nævnt Karsten "Midtfyn" (á: Midtfyns auto
 og
 mc-rep. i Årslev mellem Odense og Ringe) i strengen "erfaring med
 portning"!?
 Dertil kommer Finn Villadsen (FV-Motor) i Borum mellem Århus og Silkeborg,
 og jeg er sikker på at bl.a. Rydberg, der jo excellerer meget i tuning, også
 er med på arbejdet!
 Dette er blot et udpluk af de for mig "lokale", som jeg har hørt om gode
 resultater fra!
 > > faktisk ville jeg være tilfreds med at få fjernet alt det koks der
 > > sidder i udstødningskanalerne
 >
 > Kan man evt. komme til med en lille blæsebrænder og skrabe den
 > gennemvarmede/afbrændte koks ud?
 Som også skrevet andetsteds har vi alle en "bensin-blæsebrænder" med
 højrehånds-regulering, som klarer dén sag fremragende!    
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (21-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  21-09-03 11:39 |  
  |   
            
M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
 news:3f6b7359$0$32448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > ......ville gerne have lavet en portning, men ikke til flere tusinde
 kroner,
 > faktisk ville jeg være tilfreds med at få fjernet alt det koks der sidder
 > i udstødningskanalerne, var der ikke een her i NG der snakkede om kausisk
 > soda, måske man kunne bruger det både til topstykket og cyllindenderen
 > (udstødningskanalerne)
 Vær skker på at en portning nok koster mere end et par tusinde kr. om du så
 selv kommer med topstykket i hånden :-|
 I starten af 80'erne gav jeg 3.500,- kun for selve jobbet på min Benellis
 topstykke (= kun(?) 12 porte!) - Dét job var forøvrigt ikke noget at prale
 af: Karbureringen blev efterfølgende umulig at dyse ordentlig ind (for at
 komme indignerende spørgsmål i forkøbet, så blev jobbet udført af en vis
 Mads fra Holstebro, som dengang gjorde sig lidt på RR-scenen - Senere
 pumpede han forøvrigt med samme amatør-agtige resultat en makkers
 GPZ1100(i)!)!!
 Koks i udstødningen/udstødningsporten på en firetakter, forekommer ikke i
 to-taks lignende proportioner og vil sandsynligvis højest dreje sig om et
 tyndt pudret sodlag, og ifald at det skulle være voldsommere end som så, er
 den enkleste måde at komme dét til livs på at komme udenfor bygrænsen og få
 kørt motoren varm - Engang hoppede trækforbindelsen til min 1100'er Peugeot
 af en sen aftentime hvorfor jeg
 gjorde det at jeg "parkerede" gearkassen i 3. gear (som den til nød kunne
 sætte igang i) og kørte dagen efter de 40 km (incl. 20 km motorvej) til
 arbejde, hvor jeg kunne reparere sagerne efter fyraften - Holddakæft hvor
 gik den godt i tiden derefter!   
Hvis der forekommer decideret tilkoksning i topstykkets porte vil det være
 omkring indsugningsventilens skaft: Hvis venstyrs-pakningen ikke er helt i
 topform vil vacuumet i indsugnings-porten trække olie dén vej, og p.g.a.
 indsugningens relative koldere miljø vil sådant sivende olie ikke blive
 brændt af, som hvis det var på udstødnings-siden, men derimod kun "kogt ind"
 til en koks-agitg konsistens!
 Efter sigende skulle bedste middel til fjernelse af koks forøvrigt være vand
  
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (19-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  19-09-03 23:15 |  
  |   
            
 Knorsfis <vfr@cool.dk> skrev i en
 news:2e32f6ce.0309190925.3d4152e5@posting.google.com...
 > Hejsa NG
 >
 > Nogen der ved hvad pris for at få lavet en portning er?
 > Ved godt at der skal lægges arbejdstimer oveni, men det er prisen for
 > selve arbejdet jer er interesseret i.
 
 Er "arbejdet" ikke = "arbejdstimer"??
 
 Men forudsat at man selv kan stå for af/på -montering af topstykke, er det
 enkelt at forespørge direkte hos den mekaniker der kan udføre jobbet!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bent Erik Thomsen (20-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bent Erik Thomsen | 
  Dato :  20-09-03 00:01 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Knorsfis <vfr@cool.dk> skrev i en
 > news:2e32f6ce.0309190925.3d4152e5@posting.google.com...
 >> Hejsa NG
 >>
 >> Nogen der ved hvad pris for at få lavet en portning er?
 >> Ved godt at der skal lægges arbejdstimer oveni, men det er prisen for
 >> selve arbejdet jer er interesseret i.
 >
 > Er "arbejdet" ikke = "arbejdstimer"??
 >
 > Men forudsat at man selv kan stå for af/på -montering af topstykke,
 > er det enkelt at forespørge direkte hos den mekaniker der kan udføre
 > jobbet!
 Hvor meget får man ud af anstrengelserne (effektforøgelse i forhold til
 arbejdstimer / udgifter) ??
 Jeg har da selv engang tilbragt *mange* timer med at polere
 indsugningskanalerne i en Honda 750K7
 men tynget af erfaring ville jeg i dag hellere bytte cyklen ud med en nyere
 / større / vildere i stedet for at kæmpe med at vride nogle
 få ekstra (tvivlsomme?) heste ud ved dyr tuning.
 Men det er da sjovt at rode med
 mvh
 -- 
 Bent Erik Thomsen
 nær Aalborg
 Pga. SPAM benyt nedenstående email:
 bmw (snabela) poet (punktum) dk
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges:  http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS     (Skal pudses)
 1992 Golf TD(i)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Moller (20-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  20-09-03 08:02 |  
  |   
            > Hvor meget får man ud af anstrengelserne (effektforøgelse i forhold til
 > arbejdstimer / udgifter) ??
 
     Afhænger meget af hva du ellers har lavet ved maskinen, og hva det er
 for en...
 
     En portning i den rigtige retning på en MZ (Med dertilhørende
 modifesering af udstødning + TS250 japaner stempel, og opboret kaburator til
 33mm) gir ca. 6-7hk, og derved smider den op i 30hk området... det er så en
 voldsom forøgelse..
 
     En portning på en Bandit 1200 S, som har fået alle de andre
 modificationer osv... (som er langt billigere end portningen) for 4-5hk mere
 og derved ender ved 120-130hk området, en meget meget lille forøgelse, når
 man tænker på at portningen er MEGA dyr i sammenligning med MZ'ens
 portning.. og derved vinder du mere på at gøre alt det andet arbejde, og så
 kigge mere på afjedring osv... som er vigtigere at få fikset, end et par
 heste man ikke mærker :)
 
     Men som sagt, er det for at man kan smide enormt fede resultater i
 bænken, til diverse ancemanger :) så er et vejen frem, men at bruge de få
 ekstra heste er noget helt andet :)  Portning er en dyr ting, som i 99% af
 tilfældene er mere blær, end hva man ellers kan bruges sine penge til på
 cyklen :) men hvis alt afjedring osv... er fikset 100%, og man virkelig
 brænder for at smide flere penge i dyret, så bare gå i gang, men så spørg
 man ikke om prisen :)
 
     VH
     Lars Molnit
     MZ ETZ 251 CDi ... Helt standard igen, da efectpotten sprang i luften
 :( men en ny er undervejs på tegnebordet...
     Suzuki GSF 1200 S ... jo jo :)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (21-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  21-09-03 11:58 |  
  |   
            
 Moller <news@molnit.com> skrev i en news:bkgu1g$g9s$1@sunsite.dk...
 > >
 >     En portning i den rigtige retning på en MZ (Med dertilhørende
 > modifesering af udstødning + TS250 japaner stempel, og opboret kaburator
 til
 > 33mm) gir ca. 6-7hk, og derved smider den op i 30hk området... det er så
 en
 > voldsom forøgelse..
 >     En portning på en Bandit 1200 S, som har fået alle de andre
 > modificationer osv... (som er langt billigere end portningen) for 4-5hk
 mere
 > og derved ender ved 120-130hk området, en meget meget lille forøgelse, når
 > man tænker på at portningen er MEGA dyr i sammenligning med MZ'ens
 > portning.. og derved vinder du mere på at gøre alt det andet arbejde, og
 så
 > kigge mere på afjedring osv... som er vigtigere at få fikset, end et par
 > heste man ikke mærker :)
 
 Jeg er jo ellers den der plejer at harsere imod tuning; og derfor er jeg som
 sådan ikke uenig i at pengene kan/bør bruges fornuftigere, men alligevel er
 jeg ganske uenig i værdien af en portning i forhold til anden tuning!
 Eftersom det er set at man alene ved at skifte udstødning vinder omkring 1Hk
 pr. 100(!) kr, ligesom at det hér på gruppen tidligere harværet omtalt hvor
 meget man får ud af en enkel(?) topstykke-ombytning (á: GSXR-) på Banditten,
 så er den store Bandit  i denne sammenhæng en atypisk model at sammenligne
 med :-|
 
 > ............................Portning er en dyr ting, som i 99% af
 > tilfældene er mere blær,
 
 I forhold til de penge der smides ud til nytteløse Db-heste når folk med
 vold og magt skál have sig en "tun-udstødning", er placeringen af penge i en
 portning væsentligt mere relevant!
 I modsætning til Db-tuningen er der vel heller ikke særligt meget blær i en
 diskret portning :-/
 
 --
 Armand.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (21-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  21-09-03 11:41 |  
  |   
            
 Bent Erik Thomsen <use_address_in_signature@poet.dk> skrev i en
 news:3f6b8aa5$0$13244$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > Hvor meget får man ud af anstrengelserne (effektforøgelse i forhold til
 > arbejdstimer / udgifter) ??
 
 Læs lige med i strengen "erfaring med portning", der er så frisk som fra d.
 13/9!
 news:3f62b305$0$7247$d40e179e@nntp02.dk.telia.net
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Megas (20-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Megas | 
  Dato :  20-09-03 08:35 |  
  |  
 
            Knorsfis wrote:
 > Hejsa NG
 >
 > Nogen der ved hvad pris for at få lavet en portning er?
 > Ved godt at der skal lægges arbejdstimer oveni, men det er prisen for
 > selve arbejdet jer er interesseret i.
 >
 > Mvh
 > Jesper
 Hvis du bor i Kbh-området (Eller gider køre derind med dit topstykke..) kan
 du prøve at kontakte Ingana på Østerbro  http://www.ingana.dk/
Hvad er det for en mc du har.?  Hvis det er til at pille luftfilterret af
 rimelig nemt, kan du bruge flg. "trick" til at få fjernet koksen:
 1. Kør motoren godt varm (Fin undskyldning for lidt søndags-ræs *G*)
 2. Lad motoren køre i tomgang imens du tager luftfilteret ud.
 3. Knap kapslen af en danskvand (MED KULSYRE -UDEN SUKKER)
 4. Ryst danskvanden mens du holder for toppen med tommelfingeren.
 5. Giv motorcyklen gas (Ikke "fuld gas - bare "nåwed gas" & sprøjt så
 danskvand direkte ind i kaburatorene.
  Bliv ikke forskrækket over at motoren slår "En ordentlig skid" når du gi´r
 den denne her kur.. Den kan godt tåle det & du kan være sikker på at evt.
 koks nu ligger & rasler rundt i dit udstødnings-system   
Bon fornøjelse,
 -- 
 Megas
 2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
 & alkohol/vand-injection købes
 bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Michal (20-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michal | 
  Dato :  20-09-03 12:59 |  
  |  
 
            > Hvad er det for en mc du har.?  Hvis det er til at pille luftfilterret af
 > rimelig nemt, kan du bruge flg. "trick" til at få fjernet koksen:
 >
 > 1. Kør motoren godt varm (Fin undskyldning for lidt søndags-ræs *G*)
 > 2. Lad motoren køre i tomgang imens du tager luftfilteret ud.
 > 3. Knap kapslen af en danskvand (MED KULSYRE -UDEN SUKKER)
 > 4. Ryst danskvanden mens du holder for toppen med tommelfingeren.
 > 5. Giv motorcyklen gas (Ikke "fuld gas - bare "nåwed gas" & sprøjt så
 > danskvand direkte ind i kaburatorene.
 >  Bliv ikke forskrækket over at motoren slår "En ordentlig skid" når du
 gi´r
 > den denne her kur.. Den kan godt tåle det & du kan være sikker på at evt.
 > koks nu ligger & rasler rundt i dit udstødnings-system   
Hehe, lyder som noget for mig... men tror at med min nuværende udstødning
 bliver der banket hul på denne af koksen... eller den springer af... den er
 lidt rusten nemlig :)
 --
 Michal
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Nomme (20-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nomme | 
  Dato :  20-09-03 15:20 |  
  |   |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |