|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tele2 - Landsdækkende problemer/opdatering~ Fra : Jasper Norman
 | 
 Dato :  15-09-03 09:25
 | 
 |  | 
 
            Talte lige med Tele2 ang. min linie der som bekendt kører med halv
 hastighed. Jeg kom sgu igennem på kun 10 min    Fyren fortalte mig at de
 pt. kører en landsdækkende opdatering eller noget i den retning. Det skulle
 rette sig ved 3 tiden natten til tirsdag. Sikkert en and, men man har vel
 lov at håbe    / Jasper
            
             |  |  | 
  Jan (15-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan
 | 
 Dato :  15-09-03 17:13
 | 
 |  | 
 "Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:fHe9b.43$7m7.31@news.get2net.dk...
 > Talte lige med Tele2 ang. min linie der som bekendt kører med halv
 > hastighed. Jeg kom sgu igennem på kun 10 min    Fyren fortalte mig at de
 > pt. kører en landsdækkende opdatering eller noget i den retning. Det
 skulle
 > rette sig ved 3 tiden natten til tirsdag. Sikkert en and, men man har vel
 > lov at håbe    Og jeg talte med en fra TELE2 kl ca 17.25 idag han sagde der var problemer
 på ca 75 centraler og det er udbredt de hurtige forbindelser som har
 problemerne, centralerne har ikke kapasitet til den trafik som er kommet og
 de vil siger han blive opgraderet i denne uge eller inden slutningen af
 næste uge, samtidig skulle der en eller anden opgradering til internt som
 han sagde.
 Jan
            
             |  |  | 
  Morten Frost Baunbæk (16-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Frost Baunbæk
 | 
 Dato :  16-09-03 12:33
 | 
 |  | 
 
            Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder, at d.26
 september ville alle deres centraler være opgraderet, og så skulle alt køre
 optimalt igen.
 Han erkendte endvidere at hastighedsproblemet simpelthen er en sideeffekt af
 at de har fået for mange kunder ind på centraler som ikke var gearet til det
 (rent kapacitetsmæssigt)...oh well..
 // Morten
 "Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> wrote in message
 news:fHe9b.43$7m7.31@news.get2net.dk...
 > Talte lige med Tele2 ang. min linie der som bekendt kører med halv
 > hastighed. Jeg kom sgu igennem på kun 10 min    Fyren fortalte mig at de
 > pt. kører en landsdækkende opdatering eller noget i den retning. Det
 skulle
 > rette sig ved 3 tiden natten til tirsdag. Sikkert en and, men man har vel
 > lov at håbe    >
 > / Jasper
 >
 >
            
             |  |  | 
  Bjarne Krog (16-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne Krog
 | 
 Dato :  16-09-03 14:58
 | 
 |  | On Tue, 16 Sep 2003 13:32:49 +0200, "Morten Frost Baunbæk"
 <morten@bluetone.dk> wrote:
 
 >Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder, at d.26
 >september ville alle deres centraler være opgraderet, og så skulle alt køre
 >optimalt igen.
 >Han erkendte endvidere at hastighedsproblemet simpelthen er en sideeffekt af
 >at de har fået for mange kunder ind på centraler som ikke var gearet til det
 >(rent kapacitetsmæssigt)...oh well..
 >
 Det har de vist i lang tid inden, så de har haft masser af tid til at
 komme det i forkøbet
 
 Bjarne
 
 
 |  |  | 
  Fischer & Døssing (16-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer & Døssing
 | 
 Dato :  16-09-03 17:14
 | 
 |  | 
 
            Morten Frost Baunbæk (morten@bluetone.dk) skrev:
 > Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder,
 > at d.26 september ville alle deres centraler være opgraderet, og så
 > skulle alt køre optimalt igen.
 Min dl er faldet fra en ellers konstant 1000-1100 kbit/s til pludselig
 800 kbits.
 Et procentmæssigt enormt fald.
 Grrrrrrrrrrr.
 -- 
 Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as  & http://www.humlebaekonline.dk *Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*
            
             |  |  | 
   Søren C. Fischer (16-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren C. Fischer
 | 
 Dato :  16-09-03 21:40
 | 
 |  | 
 
            Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev:
 > Morten Frost Baunbæk (morten@bluetone.dk) skrev:
 >
 >> Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder,
 >> at d.26 september ville alle deres centraler være opgraderet, og så
 >> skulle alt køre optimalt igen.
 >
 > Min dl er faldet fra en ellers konstant 1000-1100 kbit/s til pludselig
 > 800 kbits.
 > Et procentmæssigt enormt fald.
 > Grrrrrrrrrrr.
 Og os med teoretiske Tele2-1024 i DL som sidder med en hastighed der ligner
 250-300 kbit/s har virkeligt ondt af dig....
 -- 
 Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*
            
             |  |  | 
    Bernhard Ege (16-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  16-09-03 22:01
 | 
 |  | 
 "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message
 news:LyK9b.5542$ox1.987@news.get2net.dk...
 > Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev:
 >
 > > Morten Frost Baunbæk (morten@bluetone.dk) skrev:
 > >
 > >> Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder,
 > >> at d.26 september ville alle deres centraler være opgraderet, og så
 > >> skulle alt køre optimalt igen.
 > >
 > > Min dl er faldet fra en ellers konstant 1000-1100 kbit/s til
 pludselig
 > > 800 kbits.
 > > Et procentmæssigt enormt fald.
 > > Grrrrrrrrrrr.
 >
 > Og os med teoretiske Tele2-1024 i DL som sidder med en hastighed der
 ligner
 > 250-300 kbit/s har virkeligt ondt af dig....
 Og os med en teoretisk tele2-2048/512 line med en downstream på ca.
 200-250kbit/sec har rigtig meget ondt af jer    mvh Bernhard
            
             |  |  | 
     Bamse (16-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bamse
 | 
 Dato :  16-09-03 22:18
 | 
 |  | 
 
            Så gør dog noget ved det    Brug denne formular:
http://www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm Eller denne email:
 tele2adsl@pc.dk
 "Bernhard Ege" <bme@hst.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:oSK9b.5556$Au1.3785@news.get2net.dk...
 >
 > "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message
 > news:LyK9b.5542$ox1.987@news.get2net.dk...
 > > Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev:
 > >
 > > > Morten Frost Baunbæk (morten@bluetone.dk) skrev:
 > > >
 > > >> Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder,
 > > >> at d.26 september ville alle deres centraler være opgraderet, og så
 > > >> skulle alt køre optimalt igen.
 > > >
 > > > Min dl er faldet fra en ellers konstant 1000-1100 kbit/s til
 > pludselig
 > > > 800 kbits.
 > > > Et procentmæssigt enormt fald.
 > > > Grrrrrrrrrrr.
 > >
 > > Og os med teoretiske Tele2-1024 i DL som sidder med en hastighed der
 > ligner
 > > 250-300 kbit/s har virkeligt ondt af dig....
 >
 > Og os med en teoretisk tele2-2048/512 line med en downstream på ca.
 > 200-250kbit/sec har rigtig meget ondt af jer    >
 > mvh Bernhard
 >
            
             |  |  | 
      Karsten Andersen (17-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Andersen
 | 
 Dato :  17-09-03 07:45
 | 
 |  | 
 
            Tue, 16 Sep 2003 23:18:14 +0200, skrev Bamse, på 43 linier, i
 <r6L9b.5560$qG1.2402@news.get2net.dk>, :
 >Så gør dog noget ved det    >
 >Brug denne formular:
 >
 >http://www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm >
 >Eller denne email:
 >
 >tele2adsl@pc.dk
 >
 Hvad skulle det hjælpe ?
 Næ du de har lovet det hele er oppe og køre den 26/9-03
 Så må vi bagefter forhandle hvad det skal koste dem.
 -- 
 Med venlig hilsen 
 Karsten 
http://www.jyde.cc/ ICQ: 14948433
            
             |  |  | 
      Bernhard Ege (17-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  17-09-03 07:46
 | 
 |  | 
 
            "Bamse" <nospam@nospam.ugh> wrote in message
 news:r6L9b.5560$qG1.2402@news.get2net.dk...
 > Så gør dog noget ved det    >
 > Brug denne formular:
 >
 > http://www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm >
 > Eller denne email:
 >
 > tele2adsl@pc.dk
 (gidder du svare nedenunder? det bliver så rodet hvis man vil svare på
 din kommentar, er nød til at slette alt det du svarede på).
 Jeg har skam set den side/email men jeg har valgt at se tiden an. Der er
 jo flere som har rapporteret at Tele2ADSL skulle få løst problemet
 landet over senest den 26. september og fortalte også hvad problemet
 var. Hvis jeg nu antager de ikke lyver, så kan jeg ikke se hvad den
 fælles brok skulle gavne. Jeg vil dog nok ringe til Tele2 efter den 26.
 september for at sikre mig at jeg ikke betaler fuld pris i den tid hvor
 linien har kørt dårligt.
 Jeg downloader desuden ikke særlig meget for tiden, men uploader meget
 (og upload er ikke ramt af problemet).
 mvh Bernhard
            
             |  |  | 
       Jan Larsen (17-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Larsen
 | 
 Dato :  17-09-03 09:05
 | 
 |  | "> Jeg har skam set den side/email men jeg har valgt at se tiden an. Der er
 > jo flere som har rapporteret at Tele2ADSL skulle få løst problemet
 > landet over senest den 26. september og fortalte også hvad problemet
 > var. Hvis jeg nu antager de ikke lyver, så kan jeg ikke se hvad den
 > fælles brok skulle gavne. Jeg vil dog nok ringe til Tele2 efter den 26.
 > september for at sikre mig at jeg ikke betaler fuld pris i den tid hvor
 > linien har kørt dårligt.
 >
 > Jeg downloader desuden ikke særlig meget for tiden, men uploader meget
 > (og upload er ikke ramt af problemet).
 
 Jeg syntes det er okey at vente til den 26 september og  som du skriver
 ringe hvis det ikke spiller som det skal............ men kan du forestille
 dig hvordan det vil være at komme igennem til TELE2 hvis det ikke spiller,
 tænk på hvordan det er at komme igennem som det ser ud nu.
 
 Riiiiiiiiiiiig> grundet mange adsl installationer i øjeblikket kan der
 forekomme ventetid på over 10min eller 30 min eller ??
 tast 1 for kunde support > igen tast 1 for kunde support >>>dut, dut, dut
 når der røg forbindelsen hmm..
 
 
 Venlig Hilsen
 Jan Larsen
 En tele2 kunde med ADSL 2048/516 - download som ligger under en 512 linie i
 download og med en ping tid på 255 ms
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |