Cad viewer
Fra : Frank

Dato : 19-09-03 12:02

Hej

Er der nogen der kender en hjemmeside hvor man gratis kan hente en cadviewer
som kan vise dwgfiler fra acad2002.

på forhånd tak

Frank

Fra : Kapper

Dato : 19-09-03 13:53

Voloview fra www.autodesk.com

Fra : SDH Development

Dato : 19-09-03 20:16

Hej Frank

eDrawing Viewer fra SolidWorks kan vise både DWG og DXF filer.

Mere info og download fra: http://www.sdh.dk/edrawing

Mvh
Jess G. Frandsen

Fra : Kapper

Dato : 21-09-03 09:17

"SDH Development" <info@toolworkstake_this_away.info> skrev i en meddelelse
> Hej Frank
>
> eDrawing Viewer fra SolidWorks kan vise både DWG og DXF filer.

> [...]

Ja, men Voloview er bedre til dwg-filer. Man kan i Voloview bl.a. vælge at
få vist tegningerne i sort/hvid.

Da dwg-filer er et meget brugt Autodesk filformat og Voloview laves af
Autodesk, er det vel heller ikke nogen overraskelse at Voloview er et bedre
program til at viewe dwg-filer.
Det ved Jess også godt, men da han selv er Solidworks-forhandler vil han
selvfølgelig lige (igen) benytte sig af chancen for at give sig selv lidt
reklame i denne gruppe.
Det er han dig ikke altid sluppet lige heldig fra. - Se tidligere tråde hvor
Jess G. Frandsen har svaret fra diverse dæk-adresser.

Jeg kan "desværre" ikke henvise til min egen personlige hjemmeside og dermed
få noget reklame, men jeg kan derimod henvise til producentes hjemmeside,
hvis man vil downloade Voloview.

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=2787358&siteID=123112

Mvh.
Kapper

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 21-09-03 18:18

"Kapper" <kapper200@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan "desværre" ikke henvise til min egen personlige hjemmeside og
dermed
> få noget reklame, men jeg kan derimod henvise til producentes hjemmeside,
> hvis man vil downloade Voloview.

Der er så bare det ved det at Volo view koster penge ca. 300kr men at man
kan hente en gammel version (Volo view express 2.1) frit, her:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2753004

Mvh Peter A. Jensen

Fra : Kapper

Dato : 22-09-03 06:57

"Peter A. Jensen" <peter_a_jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er så bare det ved det at Volo view koster penge ca. 300kr men at man
> kan hente en gammel version (Volo view express 2.1) frit, her:

Ja, det var også det jeg mente. At han skulle klikke på linket (knappen) på
den side jeg henviste til.

/Kapper

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 24-09-03 20:19

"Kapper" <kapper200@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det var også det jeg mente. At han skulle klikke på linket (knappen)

> den side jeg henviste til.

Dit link http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2787358
peger på "Autodesk Express Viewer" som kun kan viewe DWF filer (altså ikke
DWG)
Mit link http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2753004
Peger på "Volo View Express" hvor den gratis "Volo view Express 2.1" kan
view DWG op til version 2002, og betalings versionen "Volo View 3" kan klare
DWG 2004 med.

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 19-09-03 20:17

Hej Frank

Fra : Kapper

Dato : 21-09-03 09:17

"Jess G. Frandsen" <info@toolworkstake_this_away.info> skrev i en meddelelse
> [...]

få noget reklame, men jeg kan derimod henvise til producentes hjemmeside,

- Der selv er en SolidWorks-bruger der anvender Voloview til dwg-filer.

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 21-09-03 21:36

Puuhhaa hvor har Du sur mave, hr. Kapper!
Jeg skriver da i det mindste mit fulde navn uden at anvendet et
gangster-synonym.
Og så kunne det jo være rart at få en forklaring på din beskyldning om
"diverse dæk-adresser"?

Og så en faglig kommentar:
Det kunne jo være at Frank gerne vil downloade en gratis viewer som kan læse
flere filformater end bare lige DWG og DXF.

Mvh
Jess G. Frandsen
http://www.sdh.dk

Fra : Kapper

Dato : 22-09-03 09:07

> Og så en faglig kommentar:
> Det kunne jo være at Frank gerne vil downloade en gratis viewer som kan
læse
> flere filformater end bare lige DWG og DXF.

Ja, jeg bruger også den gratis Voloview Express til at viewe Inventor-filer.

/Kapper

Fra : SN

Dato : 22-09-03 07:51

Prøv http://www.infograph.com/products/dwgviewer/