Jægerkorpset
Fra : Thomas

Dato : 19-09-03 08:38

Er der nogen, der kender noget til den uddannelse man får i
Jægerkorpset? Jeg har hørt, at man lærer nogle specielle teknikker,
hvor man forsøger at drømme sig til en løsning, og derved få et
forspring.

Det lyder lidt flippet, men jeg vil gerne høre mere om det.

VH

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-03 09:47

On 19 Sep 2003 00:37:42 -0700, th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

> [...]
>forspring.
>
>Det lyder lidt flippet, men jeg vil gerne høre mere om det.

Helt flippet er det nu ikke.

Tror nok at alle mennesker bruger det uden at tænke over det.
Man kommer hjem og har haft en eller anden oplevelse.
Så tænker man lige igennem hvordan man vil forklare det.
Det er næsten det samme.

Hvis du skal sætte en lampe op i loftet.
Prøv at lukke øjene og tænk på hvilke problemer der kan opstå.
Løs problemerne inden du "drømmer" videre.

Hmmm der er intet hul i loftet, jeg skal nok bruge eet 8 mm bor
Jeg skal have strøm til boremaskinen,
Jeg bor hullet, hvilke problemer kan jeg møde der ??

"Næste problem der kommer" osv.

Du skal infiltrere et område, hvilke problemer kan der komme ?

Hvad hvis nu jeg møder en patrulje,
ud fra mit objekt kendskab, ved jeg hvordan terrænet ser ud.
og så kan vi reagere på denne måde.
Hvis nu de ex. har hunde med. Så kan jeg handle på denne måde.

Dette "drømmer" man sig igennem med billeder på nethinden, hvilket gør
at der forhåbentlig ikke
kommer nogen overraskelsesmomenter. Dvs. du er bedre forberedt.

Mange sælgere kunne lære meget af dette, hvilket ville gøre dem
bedre forberedt.
Mange konsulenter, pædagoger, ALLE mennesker ville kunne bruge det.

Men, det skal jo nok forklares lidt nærmere inden man kan bruge det
fuldt ud.