harddisk kopiering.
Fra : Michael Harritz

Dato : 12-09-03 10:04

Hej

Jeg har en SCSI harddisk med Netware 5 og 1000 brugere hvor printet desværre
er gået lidt i stykker. Jeg kan godt få liv i disken, men jeg skal have
kopieret hele harddisken over på på en ny hdd, altså have lavet en mirror af
disken.

Jeg har tænkt lidt på at anvende Norton Ghost, men jeg ved ikke om det
understytter Novells fil system. Hvordan klare jeg dette nemmest?

Mvh Michael

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 12-09-03 21:05

On Fri, 12 Sep 2003 11:04:00 +0200, "Michael Harritz"
<mt@frhavn-gym.dk> wrote:

>Jeg har tænkt lidt på at anvende Norton Ghost, men jeg ved ikke om det
>understytter Novells fil system. Hvordan klare jeg dette nemmest?

Jo, den kopierer bit for bit på de partioner den ikke "forstår".

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 17-09-03 06:56

On Fri, 12 Sep 2003 22:04:40 +0200, Dan MOrtensen
<listme@listme.dsbl.org> wrote:

>Jo, den kopierer bit for bit på de partioner den ikke "forstår".

Hvorfor ikke bruge Novell's indbyggede mulighed for at lave spejling
af 2 diske (den var der i hvert fald i NW3.12/3.20) - så er der i
hvert fald ikke problemer med filsystemet...

/Brian

Fra : Jock Iuel

Dato : 15-09-03 22:31

Hvis du kan mounte den: hvorfor ikke smide den nye i og lave et spejl.
Et alternativ kunne være Server Magic.

--------------------
Jock Iuel - Helsinge

Fra : Michael Harritz

Dato : 16-09-03 07:47

> Hvis du kan mounte den: hvorfor ikke smide den nye i og lave et spejl.
> Et alternativ kunne være Server Magic.

Jeg kan godt mounte den.
Hvordan kan jeg lave et spejl?? (mangler en idiot sikkert gennemgang :).

Mvh Michael

Fra : Jan Olsen

Dato : 16-09-03 09:09

hej

Gennem nwconfig/Standard disk options/mirror-unmirror partition.
Jeg kan ikke huske om diskene skal være 100% identiske for at lave det
nummer. Men, ellers, hvis hardwaren tillader det, ville det være
muligt at lave en hardware spejling (RAID opsætning).

Mvh.
Jan

Fra : Jock Iuel

Dato : 16-09-03 19:41

Jan Olsen wrote:

> Jeg kan ikke huske om diskene skal være 100% identiske for at lave det
> nummer. Men, ellers, hvis hardwaren tillader det, ville det være
> muligt at lave en hardware spejling (RAID opsætning).

Hvis man laver det via INSTALL skal diskene være lige store - man kan
evt. justere Hot-fix området så de bliver éns. Eller som du nævner, en
hardware spejling via en RAID-controller.

Jock Iuel