freelance lærer
Fra : postbakken

Dato : 08-09-03 09:23

jeg går og overvejer at begynde som freelance lære, Jeg er uddannet
Billedformidler. Det vil sige jeg kan undervise i billed-kunst,(kunst
historie) tegning, maleri, original grafik, digital foto, dtp, farvelære og
billedredigering i forskellige software programmer.
nu kommer mit problem så... jeg ved ikke hvad jeg skal forlange i løn? jeg
har nok brug for en fagforening, men hvilken? jeg har brugt weekenden på at
lede på nettet men der er virkeligt mange for lærer men jeg vil jo gerne
finde en der kender noget til min uddannelse og forstår mine ønsker om at
blive freelance!!!

jeg håber der er en her der kan hjelpe, eller måske guide mig viddere til en
anden / et andet sted

Venligst Maiken

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 08-09-03 11:59

Vi har af og til brugt kunstnere og andre udefra kommende i vores emneuger.
Det er meget forskelligt, hvad de har fået i løn, det kommer vel an på hvor
"gode" de er (hvem der bedømmer det? - chefen?). I alle tilfælde vil du nok
kunne få alm. vikartimeløn, der jo inkluderer forberedelse. Den ligger vist
på noget over 100,-kr , men prøv at ringe til de lokale folkeskoler.

Gå ud som vikar først, og se om du kan "formidle" og fastholde børnene, gør
dig kendt for at være god til billedformidling m.m., så vil det gode rygte
om dig spredes. Det er sådan det oftest fungerer i praksis.

VH Birgitte - bl.a. formningslærer(det hed det, da jeg blev uddannet!)

Fra : APJ

Dato : 11-09-03 21:07

<b>Virker</b> Det mon?

Fra : Jane

Dato : 12-09-03 14:42

APJ skrev i <news:4a4f65e3.0309111206.5f96e1df@posting.google.com>:

> <b>Virker</b> Det mon?

Du ligner en der er nybegynder i Usenet.

Tag og smut forbi http://www.usenet.dk/ og når du så
har lidt mere styr på det, så er dk.test alletiders
sted hvis du skal vise nogen hvor de skal skrive noget
- men lad endelig være med at blande html koder ind i
det (desuden er STRONG bedre end B)!

Brug ikke dk.undervisning til at undervise nogen i
at skrive html eller bruge Usenet.
Du kan læse om gruppens rigtige anvendelse her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.undervisning

Og sidst men absolut ikke mindst - en invitation til
at du kommer over i dk.velkommen som er en gruppe
hvor man tager særligt godt imod nybegyndere på
Usenet.

Jane

Fra : APJ

Dato : 11-09-03 21:06