Kort rollespil...
Fra : Martin Berentzen

Dato : 07-09-03 15:48

HEJ!

Jeg søger et manuskript til et kort rollespil, som skal bruges på en flok
studerende på en "ryste-sammen-tur" i en hytte?! Det skal gerne være
simpelt, da jeg som udgangspunkt ikke går udfra at der er nogen som har de
helt store skuespiller-erfaringer. Bare enkelt og nemt med et sjovt
tema...........

--
Mvh Martin Berentzen
Fjern venligst NOSPAM i emailadr... tak..

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-09-03 16:05

"Martin Berentzen" <berentzen@NOSPAMstofanet.dk> writes:

> [...]
> simpelt, da jeg som udgangspunkt ikke går udfra at der er nogen som har de
> helt store skuespiller-erfaringer. Bare enkelt og nemt med et sjovt

Du skriver "sjovt" og "kort". I den måske lidt useriøse ende finder du
SmølfQuest, som er ganske sjovt. Vi har regler på
http://smolf.amagerkollegiet.dk/ - her finder du også nogle
spiltestede scenarier, som alle tager mellem 1 og 2 timer.

Reglerne fylder cirka 10 sider udskrevet.

/Rasmus

Avoid the Gates of Hell. Use Linux.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 07-09-03 17:28

"Martin Berentzen" <berentzen@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> HEJ!

Hej Martin

> [...]
> simpelt, da jeg som udgangspunkt ikke går udfra at der er nogen som har de
> helt store skuespiller-erfaringer. Bare enkelt og nemt med et sjovt

Kig på http://rlyeh.trc.dk/ der har de nogle af de bedste scenarier.

Min to personlige favoritter er:

Påskemorgen Røde: http://rlyeh.trc.dk/pub/scenarier/scenarie.php3?id=12
Tropical Zombies: http://rlyeh.trc.dk/pub/scenarier/scenarie.php3?id=10
Paladins Lampe: http://rlyeh.trc.dk/pub/scenarier/scenarie.php3?id=15

Paladins Lampe er nemt fordi der ikke er nogen regler, og alle kan sætte sig
ind i baggrunden. Desuden er det sjovt.

Tropical Zombies er en splatter film, som de fleste igen nemt kan sætte sig
ind i. Reglerne kan man også nemt bøje og strække som man vil, men der er
nogen for dem der behøver dette.

Påskemorgen Røde var mit første møde med CoC, og det vil altid have en
speciel plads i mit hjerte. CoC regler er så nemmer at alle kan finde ud af
dem. Baggrunden minder lidt om Indiana Jones, og med de hovedpersoner der er
i spillet, burder alle kunne finde ud af det.

MVH
Lars

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 07-09-03 17:38

Jeg kan bekræfte at Paladins Lampe er sjovt. Men det kræver at man er til
fantasy.

Hilsen Mads

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 07-09-03 22:18

"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan bekræfte at Paladins Lampe er sjovt. Men det kræver at man er til
> fantasy.

Jeg synes nu mere man skal være til Disney og parodier. At det er fantasy,
er sekundært. Jeg har spillet det med både D&D spillere, ikke-rollespillere,
og folk der efter sigende hadede fantasy for et godt ord, og alle har syntes
at det var sjovt.

Der var naturligvis tre!

Lars

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 07-09-03 17:29

Jeg kan anbefale Risus, http://www222.pair.com/sjohn/downloads.htm#Risus.

Det er ultrasimpelt og lavet til komik. Det er også generisk, så du må selv
finde på et scenarie til det (f.eks. Larry Plotter og den første dag på det
magiske fakultet, familien Norm flytter til Monsterby, eller
lægeromanparodien Kridhvide Løgne).

Hilsen Mads

Fra : Morten Madsen

Dato : 15-09-03 08:18

"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> wrote in message news:<bjfmm1$3kh$1@sunsite.dk>...
> Jeg kan anbefale Risus, http://www222.pair.com/sjohn/downloads.htm#Risus.

Ja Risus er et rigtig godt rollespil, specielt til komiske scenarier.
Det er gratis og du kan ovenikøbet få det på dansk selv om den
originale pdf version på engesk absolut er den flotteste til
udprintning.