Webserver
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-03 11:28

Jeg er desværre nok nødt til at skifte webserver, da Xitamis
understøttelse af ssi er temmelig langsom. Da jeg sidst prøvede Apache
havde den en kedelig tendens til at hænge - ikke bare Apache, men hele
maskinen. Nogen der ved, om Apache/2 er blevet mere stabil inden for det
seneste år?

Alternativt, er der en anden server som understøtter php og som har en
ordentlig ssi-implementation?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 06-09-03 19:42

Kim Ludvigsen wrote:

> Alternativt, er der en anden server som understøtter php og som har en
> ordentlig ssi-implementation?

Dewex kan hvis alt dette!

Dette er et klip fra deres engelsk manual

Jeg har haft den til at køre lokalt som en lille test, da jeg gerne vil
have den op at køre på min internetserver.

Men der er så meget som skal sættes op så jeg er blevet på web/2 ind til
videre.

Features         Type         Description

   virtual Hosts        Devwex supports virtual hosts for IP/Port sharing.

   IP/Port sharing        Due to the global declaration of virtual hosts
in the configuration file all virtual hosts can be used by all physical
hosts, which make the virtual hosts available to different IP addresses
and ports.

   Remote Access        Devwex allows a free configurable remote access
for state requests, restart and stop commands.

   Index Service        System directories are automatically accessible as
navigable HTML documents. Templates for this service can be individually
designed for all physical and virtual hosts.

   Multithread        Devwex supports the configuration of multiple
independent physical and virtual hosts. Furthermore applicable is the
inheritance of specific host configurations.

   Filtering        Accesses to physical and virtual hosts can be
controlled by individually defined rules.

   Modules        Functionality can be added, expanded or changed by
external components with the help of the integrated modularconcept of
the server.

   HTTP        Based on specifications for HTTP 1.0 Devwex supports GET,
POST, HEAD, PUT and DELETE. Further methods can be provided by
additional modules and by DCGI or CGI. A response supports server status
200, 201, 300, 302, 304, 400, 401, 403, 404, 405, 406, 411, 424, 500 and
503. This can be modified or expanded by provided interfaces.

   SSL        For secure data transfers Devwex supports Secure Socket
Layer - SSL and Transport Layer Security - TLS. The certificate
assignment can be handled for every physical host, in groups by
inheritance or globally.

   DCGI        DCGI has been especially developed for Devwex. DCGI is
derived from CGI 1.1 and supplies the Webserver with an open interface
to different programming languages such as Java, VB, VB(A) and more.

   CGI        Devwex supports the Common Gateway Interface specification
1.1 including PHP, Perl, Phyton and more.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 06-09-03 19:47

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> seneste år?
>
> Alternativt, er der en anden server som understøtter php og som har en

Hvis du vil rode med den Webserver så er jeg meget intereser i at være
med og lære lidt om det.
Jeg vil gerne flytte alle internetserver over på Java.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-03 22:13

Bent Nielsen wrote:

> Hvis du vil rode med den Webserver så er jeg meget intereser i at være
> med og lære lidt om det.
> Jeg vil gerne flytte alle internetserver over på Java.

Har du en adresse til Dewex?

Jeg vil gerne se nærmere på specifikationerne (der stod ikke noget om
ssi, og implementeringen heraf i dit indlæg), men jeg må indrømme, at
jeg ikke er specielt interesseret i at bruge et Javaprogram som
webserver.

Ssi virker i Xitami, men understøttelsen foregår via et eksternt
perlmodul, og det sløver. Jeg leder derfor efter en hurtigere løsning,
og jeg har svært ved at tro, at det vil være tilfældet med et
Java-program.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bent

Dato : 07-09-03 08:29

www.seanox.de

Fra : Bent

Dato : 07-09-03 08:48

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> seneste år?
>
> Alternativt, er der en anden server som understøtter php og som har en

Web/2 kan da lave dette jeg har lige testet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-09-03 09:19

Bent wrote:

> Web/2 kan da lave dette jeg har lige testet

Så må jeg hellere lige prøve den, tak.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 09-09-03 11:33

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> seneste år?
>
> Alternativt, er der en anden server som understøtter php og som har en

Jeg har altid brugt Goserve+Sre-http lite (eller min egen httpd...) men
jeg har aldrig brugt php.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen