|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skulle have været konverteret til TELE2ADS~ Fra : jan larsen
 | 
 Dato :  05-09-03 15:59
 | 
 |  | Hej.
 Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
 TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
 Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
 bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
 Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
 
 Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
 kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og som
 noget af det første siger hen  skulle "du" have været konverteret i dag, det
 viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede antal
 (iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr. på 2
 lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
 nåede............................ men ingen med mit telefonnr.
 
 Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har lukket
 min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
 idag.
 
 Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at vide
 at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
 et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
 jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
 dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
 konverteringen................... hvem det så er.
 
 Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d. 29.05.2003
 de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok til
 5 MÅNEDER.
 
 
 Venlig Hilsen
 Jan Larsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Eg Jørgensen (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Eg Jørgensen
 | 
 Dato :  05-09-03 16:10
 | 
 |  | 
 "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
 news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej.
 > Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
 > TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
 > Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
 > bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
 > Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
 
 Oplevede det samme, den følgende aften var vi blevet konverteret....Vent en
 dag eller to....
 
 Havde snakket med supporten flere gange og ventetiden var ikke over 5
 minutter nogen af gangene.....
 
 MVH
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Tønnesen (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Tønnesen
 | 
 Dato :  05-09-03 18:35
 | 
 |  | 
 "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej.
 > Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
 > TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
 > Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
 > bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
 > Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
 >
 > Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
 > kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og
 som
 > noget af det første siger hen  skulle "du" have været konverteret i dag,
 det
 > viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede antal
 > (iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr. på
 2
 > lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
 > nåede............................ men ingen med mit telefonnr.
 >
 > Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
 lukket
 > min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
 > idag.
 >
 > Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
 vide
 > at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
 > et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
 > jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
 > dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
 > konverteringen................... hvem det så er.
 >
 > Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
 29.05.2003
 > de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
 til
 > 5 MÅNEDER.
 
 Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne fylde
 dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig over
 Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og useriøse
 udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en behandling af
 en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og især
 dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.
 
 Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
 konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
 har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
 
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kasper Bergh (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Bergh
 | 
 Dato :  05-09-03 19:19
 | 
 |  | "Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message
 news:3f58c95f$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne
 fylde
 > dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig over
 > Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og useriøse
 > udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en behandling
 af
 > en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og især
 > dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.
 
 Tja - jeg mindes i hvert fald om Tele2 sælgerne på Metrostationerne hver
 gang jeg hører om det her =)
 
 > Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
 > konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
 > har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
 
 Det er nok usandsynligt at der vil fremkomme eksakt viden den ene eller
 anden vej, medmindre Tele2 trækker sagen i retten (men det tvivler jeg på de
 har spor lyst til). Der er nok for meget fortroligt materiale involveret i
 sagen som ikke vil blive kendt uden en retssag. Men jeg deler da din
 nysgerrighed for at kende de præcise forhold.
 
 Jeg hæfter mig bare ved at Tele2 burde kunne vinde en retssag med lethed
 hvis bare halvdelen af alle de beskyldninger de slynger omkring sig er
 sande - så for mig siger det en del at de ikke anlægger den. Jeg kan kun
 tolke det som at de faktisk ikke har noget at have det i. Men der kan
 selvfølgeligt være andre ukendte grunde, så jeg tror bare folk må affinde
 sig med at det aldrig bliver endegyldigt afklaret hvem der har "skyld" i den
 her sag. Men i sidste ende må Tele2's kunder klage til Tele2 - og så kan
 Tele2 klage til TDC hvis de mener det er nødvendigt. Jeg synes faktisk det
 er ret skændigt at skyde sorteper videre over på en underleverandør uden at
 levere noget bevis sådan som Tele2 gør. Det lugter langt væk af en dårlig
 undskyldning for mig.
 
 mvh
 /Kasper
 
 
 
 
 |  |  | 
   Bjarke Hansen (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  05-09-03 20:45
 | 
 |  | "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
 news:3f58d3a1$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Tja - jeg mindes i hvert fald om Tele2 sælgerne på Metrostationerne hver
 > gang jeg hører om det her =)
 
 Jeg er nu også blevet stoppet af en Tele2 sælger der prøvede at sælge
 mobilprodukter... ude på landet, han stod uden foran en lille kiosk..... Jeg
 forhørte mig i kiosken, som dog havde givet manden lov til at stå der... Så
 man skal altså ikke altid tro, de kun står på stationerne.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Fischer & Døssing (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer & Døssing
 | 
 Dato :  05-09-03 19:43
 | 
 |  | 
 
            Peter Tønnesen (peto@***privat.dk) skrev:
 > Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne
 > fylde dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker
 > sig over Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget
 > uheldige og useriøse udtalelser om TDC.
 Ikke her.
 -- 
 Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as  & http://www.humlebaekonline.dk *Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*
            
             |  |  | 
  jan larsen (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan larsen
 | 
 Dato :  05-09-03 19:58
 | 
 |  | 
 > Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne
 fylde
 > dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig over
 > Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og useriøse
 > udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en behandling
 af
 > en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og især
 > dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.
 >
 > Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
 > konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
 > har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
 >
 > Peter
 
 Hvorfra ved du at det er en omgang sludder det kan lige så godt være sandt
 som det modsatte.
 
 Jeg brokker mig ikke jeg ville bare lige fortælle min oplevelse af
 konverteringen eller mangel på samme.
 
 Samtidig vil jeg lige fortælle at jeg altid har været glad for TDC adsl det
 har altid kørt fint her, men en fordoblig af hastigheden til lavere pris end
 hos TDC det kunne jeg ikke stå for.................... men måske fortryder
 jeg hvem ved det kan kun tiden vise.
 
 Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
   Bernhard Ege (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  05-09-03 20:21
 | 
 |  | 
 "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
 news:3f58dca7$0$24691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > > Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen
 kunne
 > fylde
 > > dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig
 over
 > > Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og
 useriøse
 > > udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en
 behandling
 > af
 > > en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og
 især
 > > dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.
 > >
 > > Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
 > > konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun
 konverteringerne der
 > > har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
 > >
 > > Peter
 >
 > Hvorfra ved du at det er en omgang sludder det kan lige så godt være
 sandt
 > som det modsatte.
 >
 > Jeg brokker mig ikke jeg ville bare lige fortælle min oplevelse af
 > konverteringen eller mangel på samme.
 >
 > Samtidig vil jeg lige fortælle at jeg altid har været glad for TDC
 adsl det
 > har altid kørt fint her, men en fordoblig af hastigheden til lavere
 pris end
 > hos TDC det kunne jeg ikke stå for.................... men måske
 fortryder
 > jeg hvem ved det kan kun tiden vise.
 
 De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret. Deres verden falder jo
 sammen. De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de
 gjort det. Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden egentlig
 at kunne gøre noget ved det.
 
 At TDC vælger at konvertere Tele2 kunder så tæt på den 1. oktober er
 sikkert ok indenfor aftalen, men det ændrer ikke på at TDC udviser
 foragt for både Tele2 og deres kunder. Jeg betragter det som at TDC
 brænder broen mellem dem og de kunder som forlader dem. Lidt barnligt,
 faktisk.
 
 Jeg har også haft en udemærket oplevelse af min ADSL linie hos TDC
 selvom jeg altid har syntes at alle ADSL linier i DK har være for dyre.
 Derfor vælger jeg selvfølgelig at skifte til et produkt der giver mere
 for pengene.
 
 Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD snakken. Der
 er fanatikere på begge side og de træder tydeligt frem (TDC siden er dog
 tydeligst her).
 
 mvh Bernhard
 
 
 
 |  |  | 
    rea721 (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : rea721
 | 
 Dato :  05-09-03 23:15
 | 
 |  | 
 
            Bernhard Ege wrote:
 > De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret.
 Sådan en gang øregas. Der findes folk der har det bedst med _fakta_ , mig
 selv incl., og som ikke hopper løs på rygter, formodninger, fornemmelser
 osv.
 > Deres verden falder jo sammen.
 [Useriøs påstand]
 > De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde
 > de gjort det.
 [Udokumenteret påstand]
 > Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden
 > egentlig at kunne gøre noget ved det.
 [Formodning]
 > At TDC vælger at konvertere Tele2 kunder så tæt på den 1. oktober er
 > sikkert ok indenfor aftalen,
 [Udokumenteret formodning]
 > men det ændrer ikke på at TDC udviser foragt for både Tele2
 > og deres kunder.
 [Udokumenteret påstand]
 > Jeg betragter det som at TDC brænder broen mellem dem og de
 > kunder som forlader dem. Lidt barnligt,  faktisk.
 [Fornemmelse]
 > Jeg har også haft en udemærket oplevelse af min ADSL linie hos TDC
 > selvom jeg altid har syntes at alle ADSL linier i DK har være for
 > dyre. Derfor vælger jeg selvfølgelig at skifte til et produkt der
 > giver mere for pengene.
 [Endelig en seriøs holdning / egen oplevelse som er indiskutabel]
 > Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD
 > snakken. Der er fanatikere på begge side og de træder
 > tydeligt frem (TDC siden er dog tydeligst her).
 [Og så lidt fantasi]
 Det er ved at være trals at se folk bevidst eller ubevidst få karmufleret et
 indlæg så det fremstår som Fakta, har i ingen selvrespekt ?
 Og ja jeg har TDC Adsl, ja jeg er tilfreds, og nej jeg læser ikke Se&Hør
 selv om Kronprinsen nu helt sikkert [Tm] er blevet forlovet for 18 gang.
 FUT netikette, fordi det ikke handler om Adsl mere.
 -- 
 Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
 Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.
            
             |  |  | 
     Bernhard Ege (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  05-09-03 23:33
 | 
 |  | 
 "rea721" <leon@721.dk> wrote in message
 news:3f590ae4$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > Det er ved at være trals at se folk bevidst eller ubevidst få
 karmufleret et
 > indlæg så det fremstår som Fakta, har i ingen selvrespekt ?
 trals? Desuden er det dig som tror det er fakta, jeg har ikke 1 sted
 skrevet at mine observationer er fakta. Jeg har givet min mening til
 kende. Du har prøvet at gøre dig til dommer over mine meninger. at du så
 ikke kan skrive i hele sætninger, men er nød til at skrive korte
 kommentarer betragter jeg som en ringe kommunikationsform. Desuden er
 det da lige så slemt med folk som dig som prøver at forsvare TDC blindt.
 > Og ja jeg har TDC Adsl, ja jeg er tilfreds, og nej jeg læser ikke
 Se&Hør
 > selv om Kronprinsen nu helt sikkert [Tm] er blevet forlovet for 18
 gang.
 Hvad har Se&Hør, Kronprinsen og forlovelser med sagen at gøre?
 > FUT netikette, fordi det ikke handler om Adsl mere.
 Det har du ret i, du kom lidt af sporet.    Jeg lader FUT'en være, men jeg vil da have lov til at forsvare mig så
 gruppen kan være med    mvh Bernhard
            
             |  |  | 
    Peter Tønnesen (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Tønnesen
 | 
 Dato :  06-09-03 14:12
 | 
 |  | > De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret. Deres verden falder jo
 > sammen. De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de
 > gjort det. Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden egentlig
 > at kunne gøre noget ved det.
 
 Misundelig? LOL  Jeg kunne ALDRIG finde på at vælge et Tele2 produkt, efter
 min mening er det et amatør foretagende med usandsynligt uprofesionelle
 arbejdsmetoder og ansatte.
 
 Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris Tele2
 aldrig vil kunne matche, så mit grundlag for at skrive negativt ladede
 indlæg om Tele2 har intet at gøre med misundelighed over pris eller andet.
 Desuden ser jeg Tele2s pris fremstød som en faliterklæring og stank langt
 væk af problemer fra starten... Hvis deres prisfremstød var permanent, så
 synes jeg det var flot.
 
 En af grundene til at jeg tager TDCs parti er blandt andet grundet
 udtalelser fra venner og bekendte som både er TDC ansatte og en enkelt Tele2
 ansat. Desuden på grundlag af Tele2s markedsføring, som talte til folks pung
 og ikke deres forstand og deres usædvanlige frække fremgangsmåder i metroen
 og hovedbanegården osv. Efter min mening et ganske usmageligt firma
 
 > Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD snakken. Der
 > er fanatikere på begge side og de træder tydeligt frem (TDC siden er dog
 > tydeligst her).
 
 Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...
 
 VH
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jørn Hundebøll (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørn Hundebøll
 | 
 Dato :  06-09-03 15:26
 | 
 |  | Peter Tønnesen wrote:
 
 > Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris Tele2
 > aldrig vil kunne matche,
 
 Det lyder meget spændende - kan du fortælle hvilket produkt det er og
 hvor du køber det ?
 
 >
 > Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...
 
 Ja, desværre bare til den dobbelte pris ...
 
 Jørn
 
 
 
 |  |  | 
      Bernhard Ege (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  06-09-03 23:59
 | 
 |  | 
 "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> wrote in message
 news:bjcqpc$psg$1@sunsite.dk...
 > Peter Tønnesen wrote:
 >
 > > Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris
 Tele2
 > > aldrig vil kunne matche,
 >
 > Det lyder meget spændende - kan du fortælle hvilket produkt det er og
 > hvor du køber det ?
 Det vil jeg også gerne vide.    > >
 > > Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...
 >
 > Ja, desværre bare til den dobbelte pris ...
 Hmm I skal vist lige checke dette review:
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1856 En 2GHz Opteron tørrer røv på highend P4 og Barton systemer i spil
 benchmarks og en del andre benchmarks. Spil er op til 50% hurtigere på
 Opteron...    mvh Bernhard
            
             |  |  | 
     Henrik (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik
 | 
 Dato :  06-09-03 15:31
 | 
 |  | 
 "Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f59dd12$0$83046$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret. Deres verden falder jo
 > > sammen. De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de
 > > gjort det. Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden egentlig
 > > at kunne gøre noget ved det.
 >
 > Misundelig? LOL  Jeg kunne ALDRIG finde på at vælge et Tele2 produkt,
 efter
 > min mening er det et amatør foretagende med usandsynligt uprofesionelle
 > arbejdsmetoder og ansatte.
 >
 > Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris Tele2
 > aldrig vil kunne matche, så mit grundlag for at skrive negativt ladede
 > indlæg om Tele2 har intet at gøre med misundelighed over pris eller andet.
 > Desuden ser jeg Tele2s pris fremstød som en faliterklæring og stank langt
 > væk af problemer fra starten... Hvis deres prisfremstød var permanent, så
 > synes jeg det var flot.
 >
 > En af grundene til at jeg tager TDCs parti er blandt andet grundet
 > udtalelser fra venner og bekendte som både er TDC ansatte og en enkelt
 Tele2
 > ansat. Desuden på grundlag af Tele2s markedsføring, som talte til folks
 pung
 > og ikke deres forstand og deres usædvanlige frække fremgangsmåder i
 metroen
 > og hovedbanegården osv. Efter min mening et ganske usmageligt firma
 >
 > > Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD snakken. Der
 > > er fanatikere på begge side og de træder tydeligt frem (TDC siden er dog
 > > tydeligst her).
 >
 > Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...
 >
 Kan du dokumentere dine ovennævnte påstande, eller er det blot TDC-fanatiker
 pludder.
 
 Henrik
 
 
 
 
 |  |  | 
    Peder Vendelbo Mikke~ (07-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder Vendelbo Mikke~
 | 
 Dato :  07-09-03 02:25
 | 
 |  | 
 
            Bernhard Ege skrev:
 > De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret.
 Jeg er ikke spor misundelig.
 > Deres verden falder jo sammen.
 Overhovedet ikke.
 > De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de gjort
 > det.
 Grunden til at jeg ikke konverterede var tekniske, jeg ønsker selv at
 køre min egen mailserver og ikke modtage gennem Tele2s mailrelæ (da
 jeg på et tidspunkt sætter noget mailfiltrering [1] op).
 Der var vist også et eller andet problem, som skulle være løst nu, med
 at få fast IP-adresse på det pågældende tidspunkt.
 > Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser
 De kan jo også have taget fejl og f.eks. glemt at nogle folk gerne vil
 holde sommerferie, også selvom firmaet eventuelt fyrer en kampagne af i
 samme periode.
 [1] <URL: http://gfi.com/news/en/msec8freeware.htm  >
            
             |  |  | 
  Dorthe Aagaard Niels~ (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dorthe Aagaard Niels~
 | 
 Dato :  06-09-03 13:57
 | 
 |  | "Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message
 news:3f58c95f$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
 > konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
 > har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
 Er det det? ja jeg bestilte tele2 adsl den 15.06 blev konventeret den 30.07
 en mdr før jeg bad om, jeg var CC kunde før jeg blev konventeret. Hvor en af
 mine bekendte havde boomtown adsl, han bestilte før mig og har stået uden
 net siden midnat den 2. sep, hvor han ellers skulle være konventeret, men er
 ikke sket endnu. TDC påstår de har taget ham ned på centralen, de kan godt
 tage ham ned på centralen, men ikke konventere ham når der alligevel er en
 teknikker på centralen. Han har flere gange været i kontakt med tdc, da han
 delvis kan få kontakt via deres dns stadig, men alligevel påstår de at det
 er taget ned, selvom han vel har snakket med 6-7 tdc medarbejdere, de er
 ikke til at hugge og stikke i, så nu har tele2 fejlmeldt linjen og guderne
 må vide hvornår han kommer online igen.
 
 Hygge
 
 Dorthe
 
 
 
 
 |  |  | 
   SSC (08-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SSC
 | 
 Dato :  08-09-03 20:58
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 6 Sep 2003 14:56:42 +0200, "Dorthe Aagaard Nielsen"
 <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote:
 >"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message
 >news:3f58c95f$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
 >> konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
 >> har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
 >Er det det? ja jeg bestilte tele2 adsl den 15.06 blev konventeret den 30.07
 >en mdr før jeg bad om, jeg var CC kunde før jeg blev konventeret. Hvor en af
 >mine bekendte havde boomtown adsl, han bestilte før mig og har stået uden
 >net siden midnat den 2. sep, hvor han ellers skulle være konventeret, men er
 >ikke sket endnu. TDC påstår de har taget ham ned på centralen, de kan godt
 >tage ham ned på centralen, men ikke konventere ham når der alligevel er en
 >teknikker på centralen. Han har flere gange været i kontakt med tdc, da han
 >delvis kan få kontakt via deres dns stadig, men alligevel påstår de at det
 >er taget ned, selvom han vel har snakket med 6-7 tdc medarbejdere, de er
 >ikke til at hugge og stikke i, så nu har tele2 fejlmeldt linjen og guderne
 >må vide hvornår han kommer online igen.
 >
 >Hygge
 >
 >Dorthe
 >
 Det samme er sket for mig. Skulle være konverteret til Tele2 
 ADSL fra TDC men der er intet sket, bortset fra TDC har nedlagt min
 linie hos dem. Har måttet finde mit støvede gamle 56K modem frem igen.
 Har nu fejlmeldt min linie hos TELE2 - men  ingen kan sige hvornår det
 kommer op at køre    SSC
            
             |  |  | 
  Jørgen L (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen L
 | 
 Dato :  05-09-03 20:06
 | 
 |  | 
 "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej.
 > Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
 > TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
 > Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
 > bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
 > Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
 Jeg skulle have været konverteret d. 23.07 men det blev udskudt til den 3
 sep. men det er stadig ikke sket
 nu har TDC nedtaget min adsl så jeg må på med min isdn     jeg har ikke
 haft adsl siden i går og får det måske, de ved endnu ikke helt hvornår, i
 næste uge. hmmmmmm.
 > Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
 har prøvet det i dag hvor jeg brugte omkring 2 timer hvor vente tiden var
 1,5 time for de 2 opkald til tele2 og 3 min hos tdc
 > Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
 lukket
 > min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
 > idag.
 ja du er heldig
 > Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
 vide
 > at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
 > et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
 > jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
 > dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
 > konverteringen................... hvem det så er.
 oplevet nøjagtig det samme
 >
 > Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
 29.05.2003
 > de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
 til
 > 5 MÅNEDER.
 Jeg bestilte d. 03.06
 >
  Jeg er træt af dem og ovevejer at droppe dem og måske hoppe på sonofon i
 stedet godt nok 25% dyrere men så er det også 512/512
 Hilsen Jørgen
            
             |  |  | 
  Bjarke Hansen (05-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  05-09-03 20:52
 | 
 |  | "Jørgen L" <Noemail@nomail.dk> wrote in message
 news:bjamqn$r9s$1@sunsite.dk...
 
 > har prøvet det i dag hvor jeg brugte omkring 2 timer hvor vente tiden var
 > 1,5 time for de 2 opkald til tele2 og 3 min hos tdc
 
 
 Hmm, 3 minutter ved tdc.. Det var langt tid.. jeg ringed også idag...
 Direkte igennem til omstillingen på 4x80, spurtge efter adsl kundeservice...
 og igen ingen ventetid...
 
 Men okay, nu har jeg også gået og arbejdet i et af TDCs locationer... og de
 har altså nogle kæmpe kontorer, kun til kundeservice, salg osv... og
 samtidigt så det da ud til at de havde det rimeligt godt.. De havde i
 hvertfald tid til en masse rygepauser og weekendsnak.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik
 | 
 Dato :  06-09-03 15:35
 | 
 |  | 
 >
 > Hmm, 3 minutter ved tdc.. Det var langt tid.. jeg ringed også idag...
 > Direkte igennem til omstillingen på 4x80, spurtge efter adsl
 kundeservice...
 > og igen ingen ventetid...
 >
 > Men okay, nu har jeg også gået og arbejdet i et af TDCs locationer... og
 de
 > har altså nogle kæmpe kontorer, kun til kundeservice, salg osv... og
 > samtidigt så det da ud til at de havde det rimeligt godt.. De havde i
 > hvertfald tid til en masse rygepauser og weekendsnak.
 >
 Måske de skulle efteruddanne noget servicepersonale til tekniker ?
 
 Henrik
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tybalt (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tybalt
 | 
 Dato :  06-09-03 09:46
 | 
 |  | 
 "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
 news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej.
 > Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
 > TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
 > Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
 > bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
 > Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
 
 Ser ud til vi er flere i samme båd... Nogen forslag til hvad man kan lave,
 mens man på 40. minut venter på at komme igennem til support?
 
 \henrik
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kadann (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kadann
 | 
 Dato :  06-09-03 10:08
 | 
 |  | 
 
            > Ser ud til vi er flere i samme båd... Nogen forslag til hvad man kan lave,
 > mens man på 40. minut venter på at komme igennem til support?
 >
 > \henrik
 Lær at strikke og lav nogle lækre bluser?    |  |  | 
  Andreas Falck (06-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Falck
 | 
 Dato :  06-09-03 12:58
 | 
 |  |  |  |  | 
  Jan Larsen (08-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Larsen
 | 
 Dato :  08-09-03 13:32
 | 
 |  | 
 "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej.
 > Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
 > TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
 > Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
 > bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
 > Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
 >
 > Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
 > kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og
 som
 > noget af det første siger hen  skulle "du" have været konverteret i dag,
 det
 > viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede antal
 > (iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr. på
 2
 > lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
 > nåede............................ men ingen med mit telefonnr.
 >
 > Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
 lukket
 > min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
 > idag.
 >
 > Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
 vide
 > at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
 > et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
 > jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
 > dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
 > konverteringen................... hvem det så er.
 >
 > Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
 29.05.2003
 > de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
 til
 > 5 MÅNEDER.
 
 
 Tja. Lørdag morgen ingen forbindelse til internettet, jeg ringer til TDC for
 at høre hvad der er galt medarbejderen siger min linie er nedlagt fysisk,
 jeg siger det kan ikke passe for alle lamper lyser så forbindelse er der,
 mdarbejderen siger at hun intet kan gøre i weekenden men vil få en til at
 ringe til mig mandag................... jeg blev ringet op af en TDC
 medarbejder som lovet, vedkommende lover at genåbne min linie ( som det
 viser sig ikke er nedlagt fysisk) men bare er lukket på mit abonnement.
 
 Efter at have talt med medarbejdere hos både TDC og TELE2 må jeg konstaterer
 at den ene part er fuld af løgn hvis en af beskyldningerne er sande, for de
 skylder skylden på hinanden.
 
 Talte med en TELE2 supporter  for ca 15 minutter siden og han anede ikke en
 disse om hvornår jeg ville blive konverteret samtidig opfordrede han mig til
 at indsende en klage til deres hovedsæde, som jeg tror ikke nytter en disse.
 
 Venlig Hilsen
 Jan Larsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Mouritsen (09-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Mouritsen
 | 
 Dato :  09-09-03 19:26
 | 
 |  | Ja jeg skulle ha´ været på 1 juli hos Tele2, får en konverteringsdato 3-9,
 men sidder nu her stadig uden ADSL.
 Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods adskillige
 henvendelser til Tele2 support.
 De siger der er en teknisk fejl et eller andet sted, ja ja og hvad kan jeg
 bruge det til ??
 
 Har skriftligt klaget til Tele2, men tror heller ikke det nytter.
 
 V.H. Peter
 7400 Herning
 
 
 "Jan Larsen" <jlauto@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f5c7610$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Hej.
 > > Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC
 til
 > > TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
 > > Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
 > > bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
 > > Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
 > >
 > > Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
 > > kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og
 > som
 > > noget af det første siger hen  skulle "du" have været konverteret i dag,
 > det
 > > viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede
 antal
 > > (iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr.
 på
 > 2
 > > lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
 > > nåede............................ men ingen med mit telefonnr.
 > >
 > > Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
 > lukket
 > > min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være
 konverteret
 > > idag.
 > >
 > > Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
 > vide
 > > at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse
 og
 > > et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
 > > jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender
 til
 > > dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
 > > konverteringen................... hvem det så er.
 > >
 > > Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
 > 29.05.2003
 > > de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
 > til
 > > 5 MÅNEDER.
 >
 >
 > Tja. Lørdag morgen ingen forbindelse til internettet, jeg ringer til TDC
 for
 > at høre hvad der er galt medarbejderen siger min linie er nedlagt fysisk,
 > jeg siger det kan ikke passe for alle lamper lyser så forbindelse er der,
 > mdarbejderen siger at hun intet kan gøre i weekenden men vil få en til at
 > ringe til mig mandag................... jeg blev ringet op af en TDC
 > medarbejder som lovet, vedkommende lover at genåbne min linie ( som det
 > viser sig ikke er nedlagt fysisk) men bare er lukket på mit abonnement.
 >
 > Efter at have talt med medarbejdere hos både TDC og TELE2 må jeg
 konstaterer
 > at den ene part er fuld af løgn hvis en af beskyldningerne er sande, for
 de
 > skylder skylden på hinanden.
 >
 > Talte med en TELE2 supporter  for ca 15 minutter siden og han anede ikke
 en
 > disse om hvornår jeg ville blive konverteret samtidig opfordrede han mig
 til
 > at indsende en klage til deres hovedsæde, som jeg tror ikke nytter en
 disse.
 >
 > Venlig Hilsen
 > Jan Larsen
 >
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Bjarke Hansen (09-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  09-09-03 20:39
 | 
 |  | "Peter Mouritsen" <phm1@get2net.dk> wrote in message
 news:xWo7b.463$EM7.138@news.get2net.dk...
 
 > Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods adskillige
 > henvendelser til Tele2 support.
 
 Havde du TDC før?
 
 Mit modem står nemlig også med alle lamperne tændt... Mens TDC i morges
 lukkede for forbindelsen.. Jeg ved så ikke om det bare er TDC der indtil nu
 software messigt har spæret mig ude fra deres netværk.. Eller jeg er kommer
 over på tele2, men de ikke har åbnet for mig, så jeg kan få tildelt en
 IP.... ham jeg snakkede om, snakkede bare om ny konvateringsdato
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jørn Hundebøll (08-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørn Hundebøll
 | 
 Dato :  08-09-03 20:40
 | 
 |  | Bjarke Hansen wrote:
 
 > "Peter Mouritsen" <phm1@get2net.dk> wrote in message
 > news:xWo7b.463$EM7.138@news.get2net.dk...
 >
 >
 >>Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods adskillige
 >>henvendelser til Tele2 support.
 >
 >
 > Havde du TDC før?
 >
 > Mit modem står nemlig også med alle lamperne tændt... Mens TDC i morges
 > lukkede for forbindelsen.. Jeg ved så ikke om det bare er TDC der indtil nu
 > software messigt har spæret mig ude fra deres netværk.. Eller jeg er kommer
 > over på tele2, men de ikke har åbnet for mig, så jeg kan få tildelt en
 > IP.... ham jeg snakkede om, snakkede bare om ny konvateringsdato
 >
 >
 Husk at TDC (sikkert) bruger PPPoE og Tele2 bruger DHCP (dvs. ingen
 brugernavn/password).
 
 Jørn
 
 
 
 |  |  | 
     Peter Mouritsen (12-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Mouritsen
 | 
 Dato :  12-09-03 18:11
 | 
 |  | 
 
            Det var ikke TDC der havde klumret, men derimod Tele2, Men hva´gør det nu,
 når bare det endelig virker     Og ja jeg er blevet konverteret fra TDC.
 V.H. Peter
 "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
 news:F0q7b.488$kr.172@news.get2net.dk...
 > Bjarke Hansen wrote:
 >
 > > "Peter Mouritsen" <phm1@get2net.dk> wrote in message
 > > news:xWo7b.463$EM7.138@news.get2net.dk...
 > >
 > >
 > >>Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods
 adskillige
 > >>henvendelser til Tele2 support.
 > >
 > >
 > > Havde du TDC før?
 > >
 > > Mit modem står nemlig også med alle lamperne tændt... Mens TDC i morges
 > > lukkede for forbindelsen.. Jeg ved så ikke om det bare er TDC der indtil
 nu
 > > software messigt har spæret mig ude fra deres netværk.. Eller jeg er
 kommer
 > > over på tele2, men de ikke har åbnet for mig, så jeg kan få tildelt en
 > > IP.... ham jeg snakkede om, snakkede bare om ny konvateringsdato
 > >
 > >
 > Husk at TDC (sikkert) bruger PPPoE og Tele2 bruger DHCP (dvs. ingen
 > brugernavn/password).
 >
 > Jørn
 >
            
             |  |  | 
 |  |