Frivillige hjælpere
Fra : Bente Christensen

Dato : 04-09-03 23:17

Et familiemedlem af mig skal bruge nogle frivillige hjælper i forbindelse
med doman.

Er der nogle her der har erfaring med hvordan man bedst søger?

Nogle der har nogle erfaringer med Doman?

.. To imagine the unimaginable is the highest use of the imagination .

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 12:32

Bente Christensen skrev i <news:3f57b9ef$1$442$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,>:

> Et familiemedlem af mig skal bruge nogle frivillige hjælper i
> forbindelse med doman.

Pyha, jeg har stor respekt for de familier som orker at gå igang
med så omfattende et projekt!

> Er der nogle her der har erfaring med hvordan man bedst søger?

Jeg har kun erfaring med (lønnede) personlige hjælpere; men jeg vil
tro, at det er lettetst at finde frivillige hjælprere lokalt - ved omtale i
lokale medier, opslag i butikker og eventuelt på relevante
uddannelsesinstitutioner.

> Nogle der har nogle erfaringer med Doman?

Næ, men har du set:
http://www.dadlnet.dk/ufl/0248/VP-html/VP39657.htm
http://w2.djh.dk/semesterprojekter/2002e/multi1/
http://www.miklas.dk/
http://www.sitecenter.dk/ahle

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Bente Christensen

Dato : 10-09-03 15:24

Hejsa

Ja jeg kender dem godt og især frederik inde fra sitet. Han er
idag begyndt at gå i almindelig skole :)

Ja du har nok ret i at vi må satse på lokal annoncering..

tak for svaret :)

Bente

Fra : thomas

Dato : 10-09-03 18:13

hej Bente :)

Vi er selv igang med at træne vores datter efter doman-metoden, se
www.majasverden.dk
Vi har prøvet at søge efter frivillige hjælpere, før vi fik støtte fra
komunnen, www.formidlingen.dk der var faktisk mange hendvendelser, på trods
af ingen løn, så prøv det!
Har de prøvet at søge om støtte i komunen, efter §128?? det er hjælp til
træning efter Doman-metoden
har du yderligere spørgsmål så skriv til mig her hammershoi@adslhome.dk

Fra : Bente Christensen

Dato : 11-09-03 19:25

De har søgt om hjælp fra Hillerød Kommune som nægter at støøte alt hvad der
har med
Doman at gøre ud over en enkelt "testfamilie"

Fra : thomas

Dato : 11-09-03 20:04

det er jeg rigtig ked af at høre :( for selvom vi får støtte til det så er
det stadigt hård økonomisk, da vi selv skal betale for turen til usa.
Men det er da utroligt at de ikke vil støtte det når de allerede har sagt ja
til en familie, det er da at gøre forskel på borger i kommunen.
og det det der ryster en helt når man hører sådan noget er, at hvis man får
støtte skal det være udgifts neutralt så det kommer ikke til at koste
kommunen en sk.., undskyld mit ordforråd.
men husk min mail adr. hvis i vil spørge om noget eller har brug for hjælp/
evt. materialer. så kontakt mig venligst :)

en sidste ting! når kommunen gør sådan forskel på folk så burde i gå til
avisen med det samme, og sige det med store ord, det er noget de forstår :)

Fra : Bente Christensen

Dato : 12-09-03 20:09

> det er jeg rigtig ked af at høre :( for selvom vi får støtte til det så er
> det stadigt hård økonomisk, da vi selv skal betale for turen til usa.

ja. Vi tager til USA imorgen...de betaler selv alt. og ja..det er hårdt for
dem.

> [...]
> støtte skal det være udgifts neutralt så det kommer ikke til at koste
> kommunen en sk.., undskyld mit ordforråd.

enig. som udenforstående fatter jeg heller ikke en meter!

> men husk min mail adr. hvis i vil spørge om noget eller har brug for
hjælp/
> evt. materialer. så kontakt mig venligst :)

Det gør jeg :)

Jeg vil meget gerne snakke med dig når jeg komer hjem fra USA.
>Jeg skal igang med at samle alle "Doman-familier" i Danmark
>og har allerede nu de første kontakter ud ad til til bla.
socialministeriet.

så ja.. jeg kontakter dig :)

> en sidste ting! når kommunen gør sådan forskel på folk så burde i gå til
> avisen med det samme, og sige det med store ord, det er noget de forstår
:)

Ja..men det kommer det også når jeg kommer hjem :)
Jeg tror det er en fordel at jeg kommer ind som "3 mand"..udeforstående så
at sige :)

Mvh

Bente