Valg af vidregående uddannelse...
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 01-09-03 18:07

Hejsa

Jeg har afsluttet HTX i år, og er nu igang med et sabbat år.

Jeg tænker megt kraftigt på at starte næste år på en ingeniør uddannelse,
helt nødagtigt "Elektronik/IKT-ingeniør (E-ingeniør)".

Er dette en god uddannelse?
Og er der gode jobmuligheder bagefter?

Håber på svar,- på forhånd tak

Fra : Kasper Johansson

Dato : 03-09-03 08:07

nu drejer uddannelse jo ikke altik KUN om der er job mulighedder...
fordi hvem ved hvordan verden ser ud når du er færdig ...
og det er svært at spå ... især om uddannelsesuniverset ...!

spørg dig selv hvad du har lyst til at arbejde med når du er færdig ...

og overordnet ER edb/ikt branchen jo noget trængt, men hvem ved hvordan det
ser ud om 5 år ...!

Kasper..
www.vendepunkt.dk .........

Fra : Jimmi W.

Dato : 23-11-03 13:31

Hej

Jeg læser lige nu til it-ingeniør på vitusbering i Horsens. Hvis det er
it-ingeniør du vil være skal du lige vide at der er stor forskel på
uddannelsen alt efter hvor du læser den.

Jeg skal starte i praktik efter jul og det har absolut ikke været noget
problem at finde en praktikplads, og det virker heller ikke som om det er et
problem at få job lige nu. Der er mange, der får deres første job, der hvor
de har været i praktik.

Hvis der er noget konkret du vil vide er du meget velkommen til at maile
mig.

--
M.V.H
Jimmi Wolff