Afdragsfri lån
Fra : sharky

Dato : 28-08-03 22:47

Hej,

Jeg har lige set nyheder i aften med afdragsfri lån.

Jeg har i øjeblikket en lejlighed, et forbrugslån samt et studielån. Jeg
tænkte, om det måske ville være muligt med et afdragsfrit lån til f.eks. at
købe et rækkehus til 6-700.000. Jeg ville så først få afdraget mit
forbrugslån og mit studielån. Disse ville jeg jo kunne afdrage meget mere på
i måneden, hvis jeg ikke skal betale husleje til en lejlighed på 3-4000 i
mdr. Dermed ville disse "dumme" lån være væk indenfor de 10 år, og jeg kan
herefter afdrage normalt på boliglånet.

Ville dette være muligt ? eller er det urealistisk at tro ?

På forhånd tak.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 28-08-03 23:19

On Thu, 28 Aug 2003 23:47:15 +0200, "sharky"
<x_sharky@hotmail.com> wrote:

> [...]
>herefter afdrage normalt på boliglånet.
>
>Ville dette være muligt ? eller er det urealistisk at tro ?

Det lyder egentlig ganske fornuftigt at gøre det på den
måde. Spørgsmålet er bare om der vil være stor forskel
mellem ydelsen på dine "dumme" lån og prioritetslånet når
den tid kommer. Det smarte vil være hvis du kunne fortsætte
med nogenlunde samme beløb...

/Knud

Fra : Jacob Riis

Dato : 29-08-03 12:25

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> herefter afdrage normalt på boliglånet.
>
> Ville dette være muligt ? eller er det urealistisk at tro ?

Prøv news:dk.penge her i gruppen diskuteres der kun nationaløkonomi og
erhvervsøkonomi for eksempel til studerende på handelshøjskolerne.

--
Jacob