ternigner
Fra : Stefanos Jensen

Dato : 29-08-03 22:04

Håber at dette ikke opfates som dårligt reklame, men www.gamesweb.dk har
fået de fedeste ternigner!!! kik nederst på forsiden, der er en link til
deres terninge side...
Hilsen S.

Fra : Nichlas

Dato : 30-08-03 10:55

Stefanos Jensen wrote:

> Håber at dette ikke opfates som dårligt reklame, men www.gamesweb.dk har
> fået de fedeste ternigner!!!
ja, det opfattes lidt som dårlig reklame.. kunne du ikke have forklaret
hvad der var fedt ved dem?

>kik nederst på forsiden, der er en link til
> deres terninge side...
> Hilsen S.

nej, det er der ikke

skod dét.. jeg har terninger nok i forvejen. Og de skulle jo nødigt være
så "fede" at de forstyrede spillet.

Personligt plejer jeg som gm at forbyde terninger som ser for underlige
ud. specielt de dér runde teringer med et eller andet indeni.

Fra : Lars Funck

Dato : 30-08-03 11:15

"Nichlas" <nichlas@nospamevilmonks.net> skrev i en meddelelse

> Personligt plejer jeg som gm at forbyde terninger som ser for underlige
> ud. specielt de dér runde teringer med et eller andet indeni.

Hvorfor det?

Jeg har aldrig været ude for, at jeg ville forbyde en spiller at bruge nogle
terninger. Jeg har haft flere spillere der havde "slår altid 6" terninger,
men jeg har aldrig haft dem mistænkt for at bruge dem i spillet. Iøvrigt
ville det i mange tilfælde sagtens kunne lade sig gøre at snyde hvis det er
det man vil. Det er ikke sådan at jeg kræver at dobbelttjekke de 10
terninger spilleren lige har rullet i forbindelse med sin fireball. Kun i
forbindelse med eksempelvis karakter generering plejer vi at køre med at
overvågede slag.

MVH

Lars

Fra : Lars Sanden

Dato : 08-09-03 21:25

Lars Funck wrote:
> [...]
> forbindelse med sin fireball. Kun i forbindelse med eksempelvis
> karakter generering plejer vi at køre med at overvågede slag.

Nichlas skriver ikke at han tjekker om der bliver brugt "snyd" terninger,
men at han forbyder terninger der er anderledes. Eftersom jeg kender hans
spillere kan jeg udemærkede forstå det, der er nogen der vil kunne bruge en
hel aften på at sidder og rulle med en D100 bare for at se hvor langt de kan
trille den. Istedet for at være opmærksom på spillet.

Sanden

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 09-09-03 08:44

"Lars Sanden" <5137393m001 @ stofanet.dk> writes:

> [...]
> hel aften på at sidder og rulle med en D100 bare for at se hvor langt de kan
> trille den. Istedet for at være opmærksom på spillet.

Lige netop D100'eren er problematisk: Den har ikke ens sandsynlighed
for at standse på alle sider (tallene tæt ved "polerne" forekommer
oftere end dem langs "ækvator"). Den skæve fordeling kan man udlede
af dens manglende symmetri, og det er også understøttet af
undersøgelser af folk, der ikke havde bedre ting at tage sig til end
at rulle samme terning et par tusind gange.

De eneste terninger jeg stoler på, er baseret på pythagoræiske legemer
og duale arkimediske legemer, hvilket inkluderer de "normale"
rollespilsterninger og den lidt mindre almindelige d30. Se
http://mathworld.wolfram.com/ArchimedeanDual.html eller
http://hjem.get2net.dk/Klaudius/Dice.htm#results .

Jeg kunne godt tænke mig en d12 baseret på en rhombisk dodekaeder,
bare for at være anderledes. Måske kan jeg lave et af et
granatkrystal (se http://www.kacha-stones.com/images/garnet_3a.jpg).

   Torben