Måske snart fyret p.g.a. meget sygefravær
Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 28-08-03 21:29

-- Ja det er den situation jeg er i. Jeg er 43 år uden længerevarende
uddannelse.Er på 9. år ansat i restaurationsbranchen, men har mange
smerter i skuldre og arme p.g.a. de fysiske belastninger. Har
tidligere været til samtale på arbejdspladsen med henblik på at
minimere mit sygefravær. Har i dag været til samtale igen, da jeg
desværre ikke har kunnet trylle og altså heller ikke på sigt kan se en
løsning. Hvis ikke fraværet mindskes vil jeg blive fyret. Jeg har også
selv alvorligt overvejet at jeg ikke holder til ræset mere, men man
prøver jo trods alt, også fordi jeg godt kan lide mit arbejde.Jeg er
bare ikke en pokkers populær kollega, med de mange sygemeldinger og på
sigt forstår jeg faktisk godt arbejdspladsen. Så det at skulle finde
noget andet arbejde, har jeg selvfølgelig selv vendt i tankerne mange
gange.
Er der andre der har været i en lignende situation, der vil fortælle
om deres erfaringer? Jeg tænker her på sådan noget som omskoling osv.
Jeg skal kontakte min socialforvaltning i næste uge, for at forhøre om
mulighederne for kurser osv."Guldkorn" til hvordan man bedst griber
sin situation an modtages med TAK
Med venlig hilsen

Lisbeth

Fra : KR

Dato : 28-08-03 22:34

"Lisbeth Sejberg"skrev:
-KLIP
> Er der andre der har været i en lignende situation, der vil fortælle
> om deres erfaringer?
-KLIP-

Hej Lisbeth
Har du været til røntgenundersøgelse og derefter MR scanning?
Det kunne jo være, at du gik med en skade, som du kunne
blive opereret for - måske med godt resultat.

Jeg går selv med to nedslidte skuldre. Skulle have været opereret
i begge skuldre. Efter den første skulderoperation blev det endnu
værre, derfor blev operationen af den sidste skulder opgivet.
Det endte med en førtidspension.

Er du ikke blevet ordentligt undersøgt, så insister på at blive det.
Under alle omstændigheder, så forværrer du din egen situation, hvis du
bliver ved med at have et skulderbelastende arbejde.
--
Mvh. KR

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-08-03 22:48

Lisbeth Sejberg skrev:

>Jeg er 43 år uden længerevarende uddannelse.

For mig ligner 43 år i den hårde skole da en længerevarende
uddannelse.
Resten må folk med mere boglig viden hjælpe med.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/