Hjælp til regexp
Fra : Ukendt

Dato : 27-08-03 15:10

Hejsa

Jeg sidder med noget tekst, hvor jeg gerne vil hive alle ord (forkortelser)
rent i store bogstaver ud. Der er ofte flere på en linje.

Pt. har jeg set mig blind på hvorfor:

@abbr = /((\b[A-Z]{2,}).+?)+/

ikke virker. Og så ville jeg mægtig gerne have et expression der virker,
nogen der kan hjælpe?

Eksempel: Hvis teksten var: "PIV, MUH og andre lyde"
vil jeg have @abbr til at indeholde "PIV" og "MUH, om der kommer et element
mere, som jeg er nødt til at shift'e af er ligegyldigt.

Hvor kan jeg finde en god guide til regular expressions? (bogform eller på
nettet).

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 27-08-03 15:19

Dennis Jørgensen <postmaster@q.nospam.kampsax.k-net.dk> writes:
> Pt. har jeg set mig blind på hvorfor:
>
> @abbr = /((\b[A-Z]{2,}).+?)+/
>
> ikke virker.

Den er overkompleks.

@abbr = /([A-Z]{2,})/g;

> Hvor kan jeg finde en god guide til regular expressions? (bogform eller på
> nettet).

perldoc perlre

Mastering Regular Expressions, Jeffrey E.F. Friedl, O'Reilly & Associates.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-03 15:23

Lars Balker Rasmussen (lars@balker.org) wrote:

> @abbr = /([A-Z]{2,})/g;

Ahh, det virker jo fint, jeg troede kun /g virkede i forbindelse med s///, jeg
ved dog ikke hvorfor jeg havde den opfattelse.

> perldoc perlre
>
> Mastering Regular Expressions, Jeffrey E.F. Friedl, O'Reilly & Associates.

Mange tak for hurtig og gid hjælp, jeg vil kigge nærmere på ovenstående.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Vlad Tepes

Dato : 30-08-03 01:09

Dennis Jørgensen <postmaster@q.nospam.kampsax.k-net.dk> wrote:
> [...]

En fin innføring er

perldoc perlrequick

--
Vlad

Fra : N/A

Dato : 03-09-03 16:24

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-03 16:24

@abbr = m!\b([A-Z]+)\b!g;

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: transparent (og ikke transperant)