Luk ned fejl i Win98SE med novell klient
Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-08-03 12:54

Hej

Jeg har problemer med at win98se med novell klient ikke kan lukke ordentlig
ned.
Jeg har prøvet at installere forskellige "luk ned patch" men det har ikke
virket. Alle maskiner er identiske og kun nogen af dem har problemet. (70 ud
af 100 maskiner) Hvis jeg manualt gå ind og disconnecter fra novell kan jeg
godt lukke computerne.
Jeg har prøve klient 3.34, 3.4, 3.34 SP1, SP2..

Er der nogen der har ligende problem og har fundet en løsning?

Mvh Michael

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-08-03 20:57

On Thu, 28 Aug 2003 13:53:42 +0200, "Michael Thomsen"
<Gichael@hunters.dk> wrote:

>Er der nogen der har ligende problem og har fundet en løsning?

Vi havde nogle stykker, og vi lavede en workaround:

"Genstart i DOS" og sluk maskinen...

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 29-08-03 07:04

> Vi havde nogle stykker, og vi lavede en workaround:
>
> "Genstart i DOS" og sluk maskinen...

Jeg har også fundet ud af at man kan bare "logge af Novell" inden man lukker
maskinen så lukker den fint, men det er desværre ikke et alternativ da
maskinerne bliver benyttet af 600 elever, som absolute gør alt for at
maskinerne ikke skal køre, hvis du ved hvad jeg mener :)

Mvh Michael

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 29-08-03 09:46

Michael Thomsen wrote:

> [...]
> godt lukke computerne.
> Jeg har prøve klient 3.34, 3.4, 3.34 SP1, SP2..

Da jeg installerede Win98SE brugte jeg følgende patches for at løse
forskellige problemer - bl.a. nedlukning:
233017up.exe   PCI.VXD update
239887_d.exe   Shutdown patch
241084      Solves shutdown problems with USB devices
242778_d.exe   ?
260067dan8   Solves shutdown problem with many mapped drives
4656us8      Solves shutdown problem
Noterne er hvad jeg noterede ned den gang, og for den sidstes
vedkommende kan jeg ikke finde info hos MS nu, men skriv gerne tilbage
med en kodet mail-adresse, så sender jeg filen til dig.

Eller prøv at spørge i :
news:novell.support.os.client.win9x på Novell's egen news server:
support-forums.novell.com

/klaus

Fra : Michael Thomsen

Dato : 29-08-03 10:58

Mange tak.

Jeg kigger lige efter opdateringerne

Jeg har skrevet i den news group du nævner og der er ikke kommet en problem
løsning endnu.

Mvh Michael

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 29-08-03 12:07

Klaus Jorgensen wrote:

> [...]
> vedkommende kan jeg ikke finde info hos MS nu, men skriv gerne tilbage
> med en kodet mail-adresse, så sender jeg filen til dig.

Ups - den sidste skulle have været 4756us8.exe, og er fundet via IBM's
hjemmeside (findes også på Google).

/klaus