Hjælp til Border Manager?
Fra : Poul Christiansen

Dato : 26-08-03 14:59

Novell 5.1 seneste SP samt Border Manager 5.6 seneste SP.

Bordermanager er installeret på serveren der har to netkort. Et netkort med
en ekstern adresse og et med en lokal adresse. (NAT). Serveren bruger en
Cisco router som gateway til Internet og lokalnettet bruger serveren.

Nu har jeg sat en Linux-server op på lokalnettet (172.27.XXX.XXX). En
ekstern konsulent har brug for at få fat i en port på denne server, gennem
routeren.

Kan nogen give mig nogle tips til en løsning, evt. en henvisning til noget
læsestof der kunne være nyttigt?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Poul Christiansen

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 17:30

On Tue, 26 Aug 2003 15:58:42 +0200, "Poul Christiansen" <poul@lite.dk>
wrote:

> [...]
>routeren.
>
>Kan nogen give mig nogle tips til en løsning, evt. en henvisning til noget

Du skal først sikre dig, at routeren ikke filtere nogle porte, men
sender alt lige gennem til din BM.

på BM skal du så oprette filter for den/de porte som du vil tillade
access til. Husk på, at hvis der skal åbnes noget udfra og ind så brug
aldrig static filter men definere et filter ind og ud. Lås også porten
til en bestemt server på din private side og sæt hvis muligt også en
ip adresse hvorfra man kun kan benytte den givne port.

Hvis du vil vide mere om BM så brug Novell's dokumentation og tjek
også denne side: http://nscsysop.hypermart.net/ som giver gode tips og
henviser til muligeheden for og købe 2 bøger som er god hjælp I og
sætte ens BM op.

Mvh

Erling Christensen