Jeg mediterede kræften væk (artikel)
Fra : Rado

Dato : 17-08-03 23:22

JEG MEDITEREDE KRÆFTEN VÆK

For 12 år siden fik amerikaneren Martin Brofman at vide, at han skulle
dø af kræft. Men en zen-munk lærte ham, at kroppen adlyder
bevidstheden. Og så begyndte han at tænke svulsten bort...

I 1974 fik den 35-årige elektroingeniør Martin Brofman en dødsdom.
Lægerne havde konstateret en svulst ved rygmarven i højde med
nakkehvirvlerne. Svulsten var ikke til at fjerne. Lægerne lagde
kortene på bordet, og sagde, at det højst kunne dreje sig om
måneder...

Det er nu en halv snes år siden, og Brofman har det bedre end
nogensinde. Han tænkte simpelthen svulsten bort, mediterede den væk.

- Det begyndte med, at jeg fik nogle underlige føleforstyrrelser i
venstre arm. Efterhånden blev det værre og værre. Lammelser trådte til
og det var klart, at noget var helt galt med mig. Lægerne stillede til
sidst den dystre diagnose. Og jeg var selvfølgelig rædselsslagen og
rystet, fortæller Martin Brofman.

- Efter at det første chok havde lagt sig, begyndte jeg at filosofere
over min situation, og jeg begyndte at koncentrere mig om at tænke
sygdommen væk. Min lille pige gav mig samtidig "lægende kys", som hun
kaldte dem. Og -hvem ved - måske hjalp det. I hvert fald gik
månederne, og jeg var stadig i live. Så besluttede jeg, at hvis jeg
endnu levede til nytår, ville jeg fejre det med en luksusferie i sol
og varme.

- Nytåret kom, og jeg måtte konstatere, at jeg endnu stod oprejst.
Følgelig tog jeg på den ferie, jeg havde lovet mig selv. Det blev
vendepunktet, for i feriekolonien mødte jeg en zen-munk, der fortalte
mig, at kroppen i virkeligheden udspringer af bevidstheden. Når jeg
havde fået kræft, skyldtes det en fejl i min bevidsthed, og hvis jeg
ville af med kræften, måtte jeg simpelthen helbrede min bevidsthed ved
at arbejde med bevidsthedsøvelser.

- Indtil min sygdom havde jeg altid betragtet parapsykologi,
meditation og den slags ting som en form for science fiction. Ganske
sjovt, javist - men uden kontakt med virkeligheden. Nu begyndte jeg at
tænke i ny baner. Jeg fulgte zen-munkens anvisninger. Og to måneder
efter var jeg helbredt. Da lægen fik kikket på mig, var han
forbløffet. Svulsten var væk og jeg var tilsyneladende blevet helbredt
på mirakuløs vis.

- Samtidig opdagede jeg, at jeg ikke længere behøvede min briller! Jeg
havde båret briller i 20 år, men nu var det som om mine
bevidsthedsøvelser også havde skærpet mit syn.

- Det blev klart for mig, at min fysiske krop i allerhøjeste grad er
afhængig af bevidstheden. Man skaber så at sige sin egen virkelighed.
Jeg havde selv skabt min kræft og svækket mit syn ved at blokere for
mine psykiske energier, ved at lade negative påvirkninger nedbryde min
bevidsthed. Efterhånden som min bevidsthed atter kom på plads og jeg
fik løsnet op for de psykiske energier, helbredte kroppen sig selv.

- Langt de fleste sygdomme og skavanker skaber vi faktisk selv gennem
negativ tænkning. Vi bruger vores egen bevidsthed som en fjende vendt
mod kroppen og siger f.eks.: "Jeg kan ikke gå, på grund af lammelsen".
I stedet burde vi måske sige: "Jeg forhindrer mig selv i at gå ved
netop at koncentrere mig om lammelsen". Lammelsen er måske i sig selv
et psykosomatisk fænomen.

-Den tidligere elektroingeniør har nu lagt sit liv radikalt om. Han
har skrevet bøger om selvhelbredelse og underviser i healing bl.a. ved
seminarer i Danmark.

Hvad er healing?

- Det er en evne til selvhelbredelse, som vi alle har i os. Healeren
aktiverer denne evne og får den til at arbejde for patienten. Det er
ikke en særlig helsebringende energi, der tilføres på magisk måde fra
healerens hænder, men derimod et samarbejde mellem helbreder og
patient. I dette samarbejde opbygges der energier, som virker
stimulerende på begge parter.

- Bevidsthed er en form for energi. Ved healing bringes denne energi
til at arbejde for kroppen, så den renser sig selv for sygdom og
svagheder.

(Fra "Vor eventyrlige Verden" nr. 1, 1986)

Fra : Rado

Dato : 17-08-03 23:40

On Mon, 18 Aug 2003 00:21:53 +0200, Rado <rado@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>dø af kræft. Men en zen-munk lærte ham, at kroppen adlyder
>bevidstheden. Og så begyndte han at tænke svulsten bort...

Han lever iøvrigt i bedste velgående nu 29 år efter, og har netop
skrevet en bog "Anything can be healed", der udkommer til september.

http://www.healer.ch/index.html

--
Rado

"Once you are truly wanting to know, then the answers come to you
from every direction, and your marvelous inner being confirms"
- Abraham

Fra : arc@na

Dato : 18-08-03 01:39

Rado <rado@post1.tele.dk> wrote in news:hm00kv8rme08caj926cejass3n30ip2roa@
4ax.com:

> Han lever iøvrigt i bedste velgående nu 29 år efter, og har netop
> skrevet en bog "Anything can be healed", der udkommer til september.

Har du links til journaler og røntgenbilleder? Hvis ikke, er det jo kun en
påstand, fremsat af en professionel forfatter for at få flere penge ind på
sin bank-konto.

arc@na

Fra : Halina

Dato : 20-08-03 17:38

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in message news:<3f402028$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> påstand, fremsat af en professionel forfatter for at få flere penge ind på

Hvad ved du egentlig om hvorvidt det som Brofman skriver kun er en
påstand? og hvordan kan du vide, at hans motiv er at få flere penge
ind på sin bank-konto?

Måske har du ret. Måske har du ikke ret.
Det du siger er også bare en påstand.
Sådan kan det gå!

Venligst

Halina

Fra : arc@na

Dato : 20-08-03 22:03

kom@hjertemusik.dk (Halina) wrote in

> Hvad ved du egentlig om hvorvidt det som Brofman skriver kun er en
> påstand?

Hvis han skriver som refereret, er han en svindler.

> og hvordan kan du vide, at hans motiv er at få flere penge
> ind på sin bank-konto?

Det er som regel svindleres motiv.

arc@na

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 21-08-03 04:11

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
> kom@hjertemusik.dk (Halina) wrote in

> Hvis han skriver som refereret, er han en svindler.
> --
> Med venlig hilsen
> arc@na

Hvad af det han skriver er svindel ??

hamselv herfra

Fra : arc@na

Dato : 21-08-03 23:24

"Tonny Eskesen \(DKMC\)" <hamselv@brammingnet-sletdette-.dk> wrote in

> Hvad af det han skriver er svindel ??

Han kan ikke stille op med hårde, kolde beviser. Og før han kan det, tror
jeg ham ikke over en dørtærskel.

"Meditere kræften væk", ja godaw. do. Det ville min stakkels, afdøde søster
(cancer pancreaticus) sikkert have gjort, hvis hun kunne.

--
Vore bedstemødre gik med tørklæde, men de gik bestemt ikke med hijab.
dkpolitikfest3@hotmail.com

Fra : Henton

Dato : 22-08-03 06:47

> [...]
søster
> (cancer pancreaticus) sikkert have gjort, hvis hun kunne.

det var det der var problemet, det er det samme med dig.
> --
> Vore bedstemødre gik med tørklæde, men de gik bestemt ikke med hijab.
> dkpolitikfest3@hotmail.com
> Med venlig hilsen
> arc@na

ses, jeg prikker dig på venstre skulder så du kan kende mig

Fra : arc@na

Dato : 24-08-03 12:25

"Henton" <hentonxx@henton.dk> wrote in news:bi4akv$vk3$1
@news.cybercity.dk:

_____ __ ____ ___ __ __ __ __
| __ \ | | / __ \ | \ | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | \| | | |/ / | |
| |_| | | | | | | | | |\ | | < |_|
| __/ | |__ | |_| | | | \ | | |\ \ _
|_| |____|\____/ |_| \_| |_| \_| |_|

_,..._
/__ \
>< `. \
/_ \ |
\-_ /:|
,--'..'. :
,' `.
_,' \
_.._,--'' , |
, ,',, _| _,.'| | |
\\||/,'(,' '--'' | | |
_ ||| | /-' |
| | / \ / -'| `--.'|
| | H H / | |
|_|_..-H-H--.._ / ,| |
|-.._"_"__..-| | _-/ | |
| | | | \_ |
| | | | | |
| | |____| | |
| | _..' | |____|
| |_(____..._' _.' |
`-..______..-'"" (___..--'

arc@na

Fra : Rado

Dato : 24-08-03 09:40

On 21 Aug 2003 22:23:43 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrote:

>"Tonny Eskesen \(DKMC\)" <hamselv@brammingnet-sletdette-.dk> wrote in

>Han kan ikke stille op med hårde, kolde beviser.

Har du da bedt ham om at levere nogen?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : arc@na

Dato : 11-09-03 22:57

Rado <rado@post1.tele.dk> wrote in newsugkv8ra7ell0k1nc82itdp5v1r6gqano@
4ax.com:

> Har du da bedt ham om at levere nogen?

Hvis han kunne, ville hans skriblerier have en gevaldig stor status i
medicinske cirkler. Når man fremsætter så dramatiske påstande /og vil tages
alvorligt/, sørger man for at dokumentere det.

Det er synd for dig, at du har dit hovede stukket op i posterior parte på
diverse orientalske og californiske guruer. Jeg håber ikke du dør af det en
dag - eller at nogen, som du "rådgiver", gør.

arc@na

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 12-09-03 04:15

> [...]
tages
> alvorligt/, sørger man for at dokumentere det.

Det var vist det sidste sted det ville komme, hvad skulle kræftforskerne så
gøre med al deres forskning og patentering af medicin.
Meditation kan man vist ikke tage patent på, så pengene ville flyve ud af
deres lommer hurtigere end jeg kunne skrive m.

Nu siger jeg ikke at det passer, men jeg synes da at jeg af og til læser om
folk, der har mediteret/tænkt deres sygdom væk.

--
hamselv herfra

Fra : Søren Sutsko

Dato : 18-08-03 16:42

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dø af kræft. Men en zen-munk lærte ham, at kroppen adlyder
> bevidstheden. Og så begyndte han at tænke svulsten bort...

Ork - det er ikke noget. Jeg er født rødhåret - ja, det vil sige, jegfik
først hr da jeg var to-tre måneder. Det blev jeg drillet med og i mange år
ønskede jeg mig en anden hårfarve.

Og min krop har lyttet - jeg er nu - efter at have tænkt i 62 år blevet
gråhåret.

Er det da ikke fantastisk.

Hosianna - gud er stor

Preben Promo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-08-03 19:27

Søren Sutsko wrote:

> Og min krop har lyttet - jeg er nu - efter at have tænkt i 62 år blevet
> gråhåret.

Ja, man skal bare være tålmodig og ikke give op - men du er lidt
langsom, jeg har stort set klaret det på 45 år!

(tak for dagens griner)

--
Mvh. Kim Ludvigsen