|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | ADSL fra StruerNet Fra : Allan Lund Soerensen
 | 
 Dato :  17-08-03 09:44
 | 
 |  | 
 
            Jeg har netop modtaget reklame fra www.struernet.dk  om ADSL i Struer og
 Viborg.
 Priserne er helt anderledes end de priser jeg betaler hos min nuværende
 udbyder. Jeg kan få en linie, der er 8 gange hurtigere til samme pris incl.
 router.
 Nogen, der ved hvem der leverer Struernet´s ADSL? De har næppe selv udstyr
 på centralerne til ADSL.
 Nogen, der har erfaring med kvaliteten?
 På forhånd tak    |  |  | 
  Bjarke Hansen (17-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  17-08-03 10:07
 | 
 |  | 
 
            "Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
 news:3f3f3f7d$0$97265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Nogen, der ved hvem der leverer Struernet´s ADSL? De har næppe selv udstyr
 > på centralerne til ADSL.
 Hvorfor ikke? Det er vel derfor de kan levere så billigt... Sætte sig på 2
 centraler, hvor der er godt med kunder.. Så kan det vel godt løbe rundt..
 Men jeg vil da tro det er noget kommunalt tilskud, for at give borgerne
 billigt bredbånd.. uden der skal graves nye kabler m.m.... TDC er jo nok
 bare lidt "sure" over de så mister deres egne adsl kunder...
 På http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95026604  kan du desuden se
 dette:
 Struer Net A/S
   a.. Delt rå kobber, indgået den 14. maj 2003
   b.. Rå kobber, indgået den 14. maj 2003
   c.. Samhusning, indgået den 14. maj 2003
 De lejer sig ind på centralen,og så kan de jo næsten selv levere hvad de vil
 på kobberet.
            
             |  |  | 
  Allan Lund Soerensen (17-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Lund Soerensen
 | 
 Dato :  17-08-03 10:28
 | 
 |  | 
 
            "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f3f45b8$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > "Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
 > news:3f3f3f7d$0$97265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > > Nogen, der ved hvem der leverer Struernet´s ADSL? De har næppe selv
 udstyr
 > > på centralerne til ADSL.
 >
 > Hvorfor ikke? Det er vel derfor de kan levere så billigt... Sætte sig på 2
 > centraler, hvor der er godt med kunder.. Så kan det vel godt løbe rundt..
 Mit gæt skyldes at jeg ved at Struernet ikke har særllig mange
 medarbejderer, så det undre mig at de mener de råder over en
 teknisk-kompetance, der sætter dem i stand selv at holde ADSL-udstyr kørende
 på centralerne. Nok heller ikke de mest oplagte byer, når man tænker på
 befolkningstallet, men det ser ud til at du har ret    Det kan nu godt gøre mig lidt urolig for kvaliteten/stabiliteten. Nogen, der
 har erfaring?
            
             |  |  | 
   Michael Bruun (17-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Bruun
 | 
 Dato :  17-08-03 12:06
 | 
 |  | 
 "Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:3f3f49bc$0$97214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Det kan nu godt gøre mig lidt urolig for kvaliteten/stabiliteten.
 > Nogen, der har erfaring?
 
 Vi har kun erfaring fra hosting, men de er ikke specielt gode.
 
 Da de besluttede at opgradere software på webserverne gik det helt galt, og
 serverne var nede i flere dage, indtil de fandt ud af at vende tilbage til
 det gamle system. Da den server, som vi var placeret på, senere skulle
 skiftes ud med en ny, så kunne de ikke finde ud af at flytte oplysningerne
 over til den, så man skulle manuelt til at oprette alle mailkonti,
 brugeroplysninger osv. igen - uden at man havde adgang til den gamle server,
 så man kunne se oplysningerne.
 
 Siden da har de lavet flere mindre fejl, blandt andet nulstillet alle
 permissions på webhotellet, slettet index.html-filerne, flyttet til endnu en
 ny server, hvor opdateringen af DNS gik galt (nedetid: Endnu et par dage)
 samt flyttet hele mailsystemet til en ny server med nyt loginsystem uden at
 meddele det til kunderne.
 
 Så rent teknisk virker det nærmest som om Struer.net drives af et par
 skoledrenge - og det er vist også en skoledreng, som har formuleret deres
 hjemmeside. Deres forretningsmoral virker heller ikke til at være i top. I
 den tid vi har havde webhotel hos dem blev webhotellets specifikationer
 nedgraderet to gange - først fjernede de CGI-adgang, og så ændrede de
 diskpladsen.
 
 Det er muligt, at de er bedre til at håndtere ADSL. Men jeg ville nok være
 lidt forsigtig... Vi har i hvert fald flyttet det webhotel, som vi havde hos
 dem.
 
 Michael
 
 ---
 "Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
 There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."
 (Gallagher)
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Bertel Lund Hansen (17-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  17-08-03 22:28
 | 
 |  | 
 
            Michael Bruun skrev:
 >Vi har kun erfaring fra hosting, men de er ikke specielt gode.
 Jeg har hørt fra flere om lignende problemer med Struernet. De
 giver absolut ikke indtryk af at være et professionelt firma.
 Faktisk blev jeg selv for nogen tid siden i en mail rådet til af
 en (kort efter tidligere) medarbejder at flytte mit hotel derfra
 i en fart for nu gad han ikke længere prøve på at reparere de
 værste bommerter som de andre lavede. Det gjorde jeg så.
 -- 
 Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/    FIDUSO: http://fiduso.dk/ |  |  | 
     Allan Lund Soerensen (18-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Lund Soerensen
 | 
 Dato :  18-08-03 08:22
 | 
 |  | "Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
 news:pksvjv8lrb9k46bm659vr96ifs8sf6d7g6@news.stofanet.dk...
 > Michael Bruun skrev:
 >
 > >Vi har kun erfaring fra hosting, men de er ikke specielt gode.
 >
 > Jeg har hørt fra flere om lignende problemer med Struernet. De
 > giver absolut ikke indtryk af at være et professionelt firma.
 > Faktisk blev jeg selv for nogen tid siden i en mail rådet til af
 > en (kort efter tidligere) medarbejder at flytte mit hotel derfra
 > i en fart for nu gad han ikke længere prøve på at reparere de
 > værste bommerter som de andre lavede. Det gjorde jeg så.
 
 Hvor langt tilbage taler vi om?
 For 1 1/2 - 2 siden havde jeg også selv et webhotel hos Struernet, som jeg
 opsagde fordi de flere gange nedlagde det uden varsel. Når man henvendte sig
 fik man at vide at det ikke var betalt, hvilket IKKE var rigtigt (og så
 ville man vel også give et varsel). Det kneb dem desuden at holde serveren
 kørende, så oppetiden var acceptabel.
 I mellemtiden er Struernet blevet solgt til et andet firma, så tingene kunne
 være ændret nu.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Bertel Lund Hansen (18-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  18-08-03 11:22
 | 
 |  | 
 
            Allan Lund Soerensen skrev:
 >> Jeg har hørt fra flere om lignende problemer med Struernet.
 >Hvor langt tilbage taler vi om?
 Mit domæne blev flyttet den 31/5-2002, så det har måske været en
 måned eller to før det tidspunkt.
 >I mellemtiden er Struernet blevet solgt til et andet firma, så tingene kunne
 >være ændret nu.
 Okay. Så skal det nye firma have lov at starte med en ren tavle.
 -- 
 Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/    FIDUSO: http://fiduso.dk/ |  |  | 
      Michael Bruun (18-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Bruun
 | 
 Dato :  18-08-03 13:04
 | 
 |  | 
 "Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:3f407dbd$0$97241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > I mellemtiden er Struernet blevet solgt til et andet firma, så
 > tingene kunne være ændret nu.
 Det ser desværre ikke ud til, at tingene har ændret sig. Hvis man ser på
 deres driftsmeddelelser ser det ud til, at problemerne næsten er de samme,
 som dengang vi havde et webhotel hos dem: De har opdelt en server i mail og
 web, men åbenbart uden at informere kunderne om at deres mailindstillinger
 er flyttet, de har flyttet sites til en ny server uden at få opdateret DNS
 korrekt, en server er brudt ned og lader til at have været død i et døgns
 tid, de er kommet til at slette index.html på en række webhoteller osv. osv.
 Se selv mere her:
http://www.struer.net/default.asp?catID=458 Michael
 ---
 "Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
 There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."
 (Gallagher)
            
             |  |  | 
  TBC (17-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TBC
 | 
 Dato :  17-08-03 22:39
 | 
 |  | 
 "Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:3f3f3f7d$0$97265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Jeg har netop modtaget reklame fra www.struernet.dk  om ADSL i Struer og
 > Viborg.
 En ADSL forbindelse på 8192/1024 Kbit/s ??
 Jeg troede kun det lå i ADSL teknologien at gå op til omkring 768 kbit/s
 eller der omkring i upload, men det har jeg altså totalt misforstået ?
 TBC
            
             |  |  | 
  The Tulip (18-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : The Tulip
 | 
 Dato :  18-08-03 16:17
 | 
 |  | > udbyder. Jeg kan få en linie, der er 8 gange hurtigere til samme pris
 incl.
 > router.
 
 Og du har vel lagt mærke til at deres priser er Excl. Moms ?
 
 >
 > Nogen, der ved hvem der leverer Struernet´s ADSL? De har næppe selv udstyr
 > på centralerne til ADSL.
 
 Kører de ikke FWA ?? ., det tror jeg da ..
 
 ~~Frank .,
 --
 Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...
 
 
 
 
 |  |  | 
  Allan Lund Soerensen (18-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Lund Soerensen
 | 
 Dato :  18-08-03 16:32
 | 
 |  | "The Tulip" <dont.reply@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:bhqqkf$csq$1@sunsite.dk...
 >
 > Og du har vel lagt mærke til at deres priser er Excl. Moms ?
 
 Har jeg bemærket, men det er stadig meget billigere end hos min nuværende
 udbyder.
 
 > Kører de ikke FWA ?? ., det tror jeg da ..
 
 Det gjorde tidligere. Jeg tror FWA forsvandt fra produktprogrammet, da
 Struernet blev solgt til den nuværende ejer.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |