EDTA
Fra : Elle

Dato : 12-08-03 16:10

Hej - er der nogen, der kender noget til EDTA-behandling af åreforkalkning?

Venligst Elle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-08-03 16:42

Elle wrote:

> Hej - er der nogen, der kender noget til EDTA-behandling af åreforkalkning?

Ja, den virker ikke. Når nogle af patienterne får det bedre i
forbindelse med en EDTA-behandling, skyldes det sandsynligvis de kost-
og motionsråd, der følger med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elle

Dato : 12-08-03 18:13

On 8/12/03 5:42 PM, in article [ÿÁTTCLE], "Kim Ludvigsen"
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Ja, den virker ikke. Når nogle af patienterne får det bedre i
> forbindelse med en EDTA-behandling, skyldes det sandsynligvis de kost-
> og motionsråd, der følger med.

Tak for svaret. Det er vel ikke sådan, at du ved hvor jeg kan finde ud af
hvorfor, den ikke virker?

Hilsen Elle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-08-03 18:49

Elle wrote:

> Tak for svaret. Det er vel ikke sådan, at du ved hvor jeg kan finde ud af
> hvorfor, den ikke virker?

Det er nok svært at bevise, hvorfor den ikke virker, eftersom det er
svært at bevise eksistensen af noget, der ikke er der. Men det er bevist
ved forsøg, at den ikke virker.

Efter at et par forskere beviste, at der ingen virkning var, lagde nogle
EDTA-læger sag an mod forskerne med påstand om, at de ikke havde
foretaget forsøgene på den korrekte måde. Forskerne vandt sagen i alle
retsinstanser, så ad omveje kan man faktisk sige, at EDTA-behandlingen
er en af de få (om ikke den eneste) alternative behandling som en
domstol har fastslået ikke virker.

Du kan læse lidt om sagen i Politikens netavis:
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=247022

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rado

Dato : 13-08-03 18:40

On Tue, 12 Aug 2003 17:42:27 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Ja, den virker ikke. Når nogle af patienterne får det bedre i
>forbindelse med en EDTA-behandling, skyldes det sandsynligvis de kost-
>og motionsråd, der følger med.

Eller måske at de tror på at det virker? ;)

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-08-03 19:33

Rado wrote:

> Eller måske at de tror på at det virker? ;)

Problemet er, at de ikke får det bedre end dem, der ikke får
EDTA-behandlingen (det var det forskerne beviste). Dermed har vi endnu
et bevis på, at troen ikke har noget med helbredelsen at gøre, eftersom
dem, der betaler en formue for en EDTA-behandling, ganske givet tror,
den hjælper, mens dem som ikke får en EDTA-behandling ikke har den samme
tro på helbredelse.

Nå, så lykkedes det os også at få ødelagt denne tråd ;-(

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elle

Dato : 14-08-03 01:03

On 8/13/03 8:32 PM, in article [ÿÁTTCLE], "Kim Ludvigsen"
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Nå, så lykkedes det os også at få ødelagt denne tråd ;-(

Nå, det vil jeg nu ikke sige. Men jeg er oprigtig interesseret i at finde et
alternativ til den etablerede model. Jeg har for højt blodtryk, og æder
piller for det. Det bryder jeg mig ikke om.
Og jeg er udsat for en genetisk fejl, der forårsager forsnævringer. Jeg var
ude efter oplysninger om emnet, og det fik jeg. Tak.

Elle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-08-03 05:55

Elle wrote:

> Og jeg er udsat for en genetisk fejl, der forårsager forsnævringer. Jeg var
> ude efter oplysninger om emnet, og det fik jeg. Tak.

Jeg går ud fra, at din læge allerede har forsynet dig med diverse kost-
og motionsråd? Rygestop, hvis ellers du ryger, kan også forbedre
tilstanden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elle

Dato : 14-08-03 09:13

On 8/14/03 6:54 AM, in article [ÿÁTTCLE], "Kim Ludvigsen"

Ork, ja. Det er ordnet.
Elle

Fra : all4you.dk

Dato : 14-08-03 21:14

> Nå, så lykkedes det os også at få ødelagt denne tråd ;-(

TILLYKKE Kim, så nåede du dit mål.

Jan

Fra : Rado

Dato : 17-08-03 20:12

On Wed, 13 Aug 2003 20:32:45 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Problemet er, at de ikke får det bedre end dem, der ikke får
>EDTA-behandlingen (det var det forskerne beviste).

Du skriver jo ordret "Når nogle af patienterne får det bedre i
forbindelse med en EDTA-behandling". Det lyder jo som om der ER nogen
der får det bedre.

Desuden mener jeg også der er en positiv virkning af troen på
kostændringer, og vel også motion.

>Nå, så lykkedes det os også at få ødelagt denne tråd ;-(

Tja, jeg kan kun se noget positivt i at troen kan helbrede. Så jeg kan
ikke se det kan ødelægge noget at gøre opmærksom på dette.

--
Rado

"When you do not need proofs anymore, you will receive them abundantly."
- The Guide

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-08-03 20:59

Rado wrote:

> Du skriver jo ordret "Når nogle af patienterne får det bedre i
> forbindelse med en EDTA-behandling". Det lyder jo som om der ER nogen
> der får det bedre.

Det er der også - bare ikke flere end dem, der får den traditionelle
behandling med samme omlægning af kost- og motionsvaner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen