|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tiscali - U-almindelig dårlig service. Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-08-03 14:44
 | 
 |  | Hej. Tiscali reklamerede for nyligt  med gratis oprettelse, så jeg fik
 endelig overtalt svigermekanikken til at hoppe på ADSL bølgen.
 
 Jeg indsendte den lille seddel fra Tiscali - med telefonnummeret på deres
 faxforbindelse, da den umiddelbart var den der var lettest tilgængelig. 14
 dage senere modtager svigermekanikken en bekræftelse. De ringer til mig og
 forhører hvordan de skal forholde sig. Jeg siger de bare skal underskrive og
 returnere...
 
 Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
 telefonnummer. Jeg har nu brugt over 4 timer på at kontakte dem (ca. 80 % af
 den tid er ventetid - prøv selv at ringe på gratisnummeret 88 80 80 80  -
 2  -  1)...
 De fortæller mig at de er bundet til det nummer de næste 6 mdr...
 
 Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det første
 telefonstik sidder. Men der er støj på linien. Alle telefoner pilles nu
 fra - og en telefon sættes til i hermafroditstikket. Stadig støj... Anden
 telefon - stadig støj... ADSL-modemet opnår kontakt i ca. 30 sek. Så blinker
 den igen... Jeg gider snart ikke bruge 45 min => 1 time på deres
 kunde"service"...
 
 Godt jeg selv har TDC... Der har aldrig været problemer...
 
 Mvh
 Allan Rasmussen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Kjaer Nielsen (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Kjaer Nielsen
 | 
 Dato :  12-08-03 14:56
 | 
 |  | Allan wrote:
 >gratisnummeret 88 80 80 80  -
 
 Det er ikke gratis.
 
 
 
 --
 Morten!
 
 
 |  |  | 
  John Sahl (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  12-08-03 15:10
 | 
 |  | 
 
            Morten Kjaer Nielsen wrote:
 > Allan wrote:
 >> gratisnummeret 88 80 80 80  -
 >
 > Det er ikke gratis.
 Nej det er så vidt jeg husker TDC's 80 80 80 80 der er
 et gratisnummer.
 --
 John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
 Når du er træt af /Tidens Kvinder/
http://www.mandezonen.dk/ |  |  | 
   Martin Højriis Krist~ (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  12-08-03 16:26
 | 
 |  | 
 
            "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 news:bw6_a.49624$Kb2.2200512@news010.worldonline.dk...
 > Nej det er så vidt jeg husker TDC's 80 80 80 80 der er
 > et gratisnummer.
 Det er alle 80-numre, ganske enkelt
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
    Allan (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-08-03 18:00
 | 
 |  | > > Nej det er så vidt jeg husker TDC's 80 80 80 80 der er
 > > et gratisnummer.
 >
 > Det er alle 80-numre, ganske enkelt
 
 Også 88 numre ik!?
 
 Allan
 
 
 
 
 |  |  | 
     Bjarke Hansen (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  12-08-03 19:43
 | 
 |  | "Allan" <email@erfalsk.dk> wrote in message
 > Også 88 numre ik!?
 
 Nej, det er jo bare en nummerserie, som Telia har købt... Tele2 har fx. 77
 
 Det ligner jo bare til forveksling 80
 
 
 
 
 |  |  | 
     Martin Højriis Krist~ (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  12-08-03 19:46
 | 
 |  | 
 
            "Allan" <email@erfalsk.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f391c4a$0$21646$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Det er alle 80-numre, ganske enkelt
 > Også 88 numre ik!?
 Nej, ikke medmindre du har en speciel aftale med din udbyder herom
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
  Allan (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-08-03 17:59
 | 
 |  | > >gratisnummeret 88 80 80 80  -
 >
 > Det er ikke gratis.
 
 Ikke - hvor meget pr. min så?
 Jeg har været på mindst 4 timer ?
 
 Uha!
 
 Allan
 
 
 
 
 |  |  | 
   Lars Christensen (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Christensen
 | 
 Dato :  12-08-03 18:16
 | 
 |  | On Tue, 12 Aug 2003 18:59:26 +0200, "Allan" <email@erfalsk.dk> wrote:
 
 >> >gratisnummeret 88 80 80 80  -
 >>
 >> Det er ikke gratis.
 >
 >Ikke - hvor meget pr. min så?
 >Jeg har været på mindst 4 timer ?
 >
 Normal minuttakst.
 
 
 --
 /LC
 thousands of lives at Hiroshima could have been saved
 if they had known to 'Duck and Cover'
 
 
 |  |  | 
    Allan (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-08-03 19:45
 | 
 |  | > >Ikke - hvor meget pr. min så?
 > >Jeg har været på mindst 4 timer ?
 > >
 > Normal minuttakst.
 
 Fy for satan!
 0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
 + min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??
 
 Mvh
 Allan
 
 
 
 
 |  |  | 
     John Sahl (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  12-08-03 19:48
 | 
 |  | 
 
            Allan wrote:
 > 0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
 > + min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??
 Din kunde.
 --
 John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
 Når du er træt af /Tidens Kvinder/
http://www.mandezonen.dk/ |  |  | 
      Allan (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-08-03 20:09
 | 
 |  | 
 
            > > 0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
 > > + min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??
 >
 > Din kunde.
 Som er svigermekanikken!?
 Hmnnn - nok ikke en god ide...
   |  |  | 
       John Sahl (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  12-08-03 20:10
 | 
 |  | 
 
            Allan wrote:
 > Som er svigermekanikken!?
 >
 > Hmnnn - nok ikke en god ide...
 Jeg synes da det er en strålende ide.. Ellers holder din
 udtalelse om din timetakst jo ikke.
 --
 John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
 Når du er træt af /Tidens Kvinder/
http://www.mandezonen.dk/ |  |  | 
     darkh (13-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : darkh
 | 
 Dato :  13-08-03 00:41
 | 
 |  | > Fy for satan!
 > 0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
 > + min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??
 
 Send regningen anbefalet til Tiscali...
 
 Det ser ud til at selv anbefalet post forsvinder for firmaet, så det kunne
 da være interessant at se om de reagere på dit krav...
 
 Jeg har selv prøvet at sende en faktura til TDC, da jeg måtte ringe til dem
 10-12 gange for at få rettet en fejl i deres regning. Fakturaen havde jeg
 udspecificeret med dato, klokkeslæt og navnene på personerne jeg havde talt
 med. Dagen efter jeg havde sendt den blev jeg ringet op af en overordnet fra
 TDC som sagde at de ikke kunne honorer mit krav, men beklagede mange gange
 de problemer der har været og han skulle personligt sørge for at der kom
 orden i tingene...
 
 Det er ikke sikkert at Tiscali reagere på samme måde, men hvis de ikke gør
 indsigelse mod dit krav, er det jo bare at køre den videre og sende dem til
 inkasso.
 
 mvh
 Jesper
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjarke Hansen (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  12-08-03 15:08
 | 
 |  | "Allan" <a@fd> wrote in message
 news:3f38ef2d$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >Jeg har nu brugt over 4 timer på at kontakte dem (ca. 80 % af
 > den tid er ventetid - prøv selv at ringe på gratisnummeret 88 80 80 80  -
 > 2  -  1)...
 
 88 Numre er ikke gratis.. Det er en nummer serie som telia har, svjv.
 
 > Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det første
 > telefonstik sidder. Men der er støj på linien.
 
 Så har du lavet det forkert...
 
 > Alle telefoner pilles nu
 > fra - og en telefon sættes til i hermafroditstikket. Stadig støj... Anden
 > telefon - stadig støj...
 
 Hvis du sætter det hermafrodistik i telefonstikket. kabel til skillefiltert
 og så en telefon i stikket... Så støjer det vel ikke?
 
 
 > ADSL-modemet opnår kontakt i ca. 30 sek. Så blinker
 > den igen...
 
 Så tyder det på den ikke kan opnå den bestilte hastighed. Men skyldes
 sikkert forkert monteret af udstyrret.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Allan (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-08-03 18:05
 | 
 |  | > 88 Numre er ikke gratis.. Det er en nummer serie som telia har, svjv.
 >
 > > Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det første
 > > telefonstik sidder. Men der er støj på linien.
 >
 > Så har du lavet det forkert...
 
 Jeg har prøvet at lave sådan noget før... 4 gange - dette er 5.
 Finde ledningen der hvor den går ind i huset... Finde første telefonstik på
 ledningen. Skille stik ad så der kun findes dette ene stik.
 Isætte hermafrodit stik. Kigge på ADSL modemet... Blinker i starten... Så
 lyser den fast et stykke tid (30 - 60 sekunder) ... Så blinker den igen.
 I sætter jeg nu en telefon i hermafroditstikket er der støj... Selve
 telefonstikket virker fint - har tjekket det 3 gange - og sidste gang loddet
 ledningerne på.. Der ER forbindelse...
 Uden hermafroditstikket - er der fin lyd i telefonen...
 
 Vi er ude på landet.. Men de har godkendt at der skulle være ADSL
 forbindelse her ud til...
 
 Kan du komme igennem på 88 80 80 80 ??
 
 > Så tyder det på den ikke kan opnå den bestilte hastighed. Men skyldes
 > sikkert forkert monteret af udstyrret.
 
 Nej - det gør det altså ikke... Jeg har brugt 4 timer på forskellige
 opsætninger...
 
 Mvh
 Allan Rasmussen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ohan (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ohan
 | 
 Dato :  12-08-03 23:28
 | 
 |  | 
 Hej Allan
 Hvis der ikke er monteret et skillefilter også er grunden til din støj på
 telelinien antageligt der.
 Hilsen Hansen
 
 --------------------------------------->>snip
 > > > Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det
 første
 > > > telefonstik sidder. Men der er støj på linien.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Allan (13-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  13-08-03 13:48
 | 
 |  | > Hvis der ikke er monteret et skillefilter også er grunden til din støj på
 > telelinien antageligt der.
 
 Der er monteret skillefilter... Hermafrodit-stikket som det så ofte
 omtales - tilsluttes jo netop filtret! - og efterfølgende skal alle
 telefoner tilsluttes efter hermafo.... stikket...
 
 Mvh
 Allan
 
 
 
 
 |  |  | 
  Erik (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik
 | 
 Dato :  12-08-03 16:33
 | 
 |  | 
 "Allan" <a@fd> skrev i en meddelelse news:3f38ef2d$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
 > telefonnummer. Jeg har nu brugt over 4 timer på at kontakte dem (ca. 80 % af
 > den tid er ventetid - prøv selv at ringe på gratisnummeret 88 80 80 80  -
 > 2  -  1)...
 > De fortæller mig at de er bundet til det nummer de næste 6 mdr...
 Der kommer iøvrigt et indslag om Tiscali i Kontant på DR1 iaften.
http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=113023 -- 
 Erik
            
             |  |  | 
  Henning (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  12-08-03 20:06
 | 
 |  | 
 >
 >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
 >telefonnummer.
 Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
 telefonnummeret tilhørte naboen?
 
 
 Henning
 hsb@(fjernes)image.dk
 
 
 |  |  | 
  Allan (12-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-08-03 21:36
 | 
 |  | > >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
 > >telefonnummer.
 > Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
 > telefonnummeret tilhørte naboen?
 
 Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
 derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det den
 ene medarbejder mente at der var sket...
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Claus O (13-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus O
 | 
 Dato :  13-08-03 08:30
 | 
 |  | 
 
            "Allan" <email@erfalsk.dk> wrote
 > > >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
 > > >telefonnummer.
 > > Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
 > > telefonnummeret tilhørte naboen?
 >
 > Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
 > derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det den
 > ene medarbejder mente at der var sket...
 UUUfattelig folk ikke lader det firma dø i frem og ro
 og holder fingerne LANGT væk.....
 læg sagen på www.lortetiscali.dk  også.
            
             |  |  | 
    Thomas Wesley Hinton (19-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Wesley Hinton
 | 
 Dato :  19-08-03 03:12
 | 
 |  | 
 "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:bhcpd3$jdu$1@sunsite.dk...
 
 > UUUfattelig folk ikke lader det firma dø i frem og ro
 > og holder fingerne LANGT væk.....
 
 Fordi Tiscali og Cybercity AFAIK er de eneste ordentlige ADSL udbydere i
 Danmark vil jeg tro.
 
 Jeg er selv Tiscali kunde, og har ikke haft væsentlige ulemper i de 3 år jeg
 har været kunde (oprindeligt Worldonline).
 
 
 
 
 |  |  | 
     kelds snabela ofir d~ (19-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : kelds snabela ofir d~
 | 
 Dato :  19-08-03 17:25
 | 
 |  | On Tue, 19 Aug 2003 04:11:33 +0200, "Thomas Wesley Hinton"
 <wesley@tiscali.dk> wrote:
 
 ..
 >
 >Jeg er selv Tiscali kunde, og har ikke haft væsentlige ulemper i de 3 år jeg
 >har været kunde (oprindeligt Worldonline).
 >
 
 Problemerne viser sig som regel først, når man forsøger at slippe
 derfra igen.....
 
 
 |  |  | 
   Henning (13-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  13-08-03 09:47
 | 
 |  | On Tue, 12 Aug 2003 22:35:41 +0200, "Allan" <email@erfalsk.dk> wrote:
 
 >> >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
 >> >telefonnummer.
 >> Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
 >> telefonnummeret tilhørte naboen?
 >
 >Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
 >derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det den
 >ene medarbejder mente at der var sket...
 
 Men stadig - du bør holde fast i, at det er et forkert nummer, der er
 oprettet på.
 
 
 Henning
 hsb@(fjernes)image.dk
 
 
 |  |  | 
    Allan (13-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  13-08-03 13:50
 | 
 |  | > >> >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det
 forkerte
 > >> >telefonnummer.
 > >> Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
 > >> telefonnummeret tilhørte naboen?
 > >
 > >Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
 > >derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det
 den
 > >ene medarbejder mente at der var sket...
 >
 > Men stadig - du bør holde fast i, at det er et forkert nummer, der er
 > oprettet på.
 
 Jo - men på sin vis har de jo ret. Da svigerforældrene jo har underskrevet
 en kontrakt, med det forkerte nummer på.
 Jeg sagde jo bare at de skulle underskrive og returnere når der kom nogle
 papirer... Dumt! Ja!
 
 Mvh
 Allan
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Wesley Hinton (19-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Wesley Hinton
 | 
 Dato :  19-08-03 03:10
 | 
 |  | 
 "Allan" <a@fd> skrev i en meddelelse
 news:3f38ef2d$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
 > telefonnummer.
 
 Hvis det er dig, eller din bekendte der entet har oplyst, eller underskrevet
 en kontrakt med det forkerte nummer mener jeg i delvist må bære ansvaret.
 
 > De fortæller mig at de er bundet til det nummer de næste 6 mdr...
 
 Det tror jeg du har misforstået, svjv. er de bundet til at være _kunder_ i 6
 måneder, men der skulle ikke være noget til hinder for at flytte abodementet
 til det korrekte telefon nummer.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |