tjekke om fil eksistere ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 03-08-03 14:54

Hej,

jeg er ved at skrive et lille program, men skal tjekke om tn_1.jpg eksistere
hvis 1.jpg eksisterer.
er der en hurtig måde at gøre dette på, eller skal jeg bare pløje fil
arrayet igennem ?

tak

mvh.Simon

Fra : Simon [2700]

Dato : 03-08-03 15:25

> [...]
eksistere
> hvis 1.jpg eksisterer.
> er der en hurtig måde at gøre dette på, eller skal jeg bare pløje fil

har fundet ud af det
if (e- $file)
{}
else
{}

tak alligevel

mvh.Simon

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-08-03 15:23

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> writes:

> [...]
> hvis 1.jpg eksisterer.
> er der en hurtig måde at gøre dette på, eller skal jeg bare pløje fil

Hvis $fnam indholder "1.jpg" og du er i det aktuelle directory kan du
f.eks. lave noget i stil med:

if (-f $fnam and -f "tn_$fnam) {
foobar();
}