internal error
Fra : the noob

Dato : 29-07-03 10:05

jeg har lavet følgende script, det skulle slette en mail konto i qmail.

<-- script start -->
#!/usr/bin/perl

$qmail_bin = "/usr/local/vpopmail/bin/vdeluser";

system ("$qmail_bin $in{'user'}");
<--script slut -->

når jeg skriver deluser.pl?user=test@domain.dk giver den intern fejl
har sat den til at execute som root og med chmod 6755

hvad er der galt

Mvh.
The Noob

Fra : the noob

Dato : 29-07-03 10:13

Log siger " Can't do setuid
[Tue Jul 29 10:59:27 2003] [error] [client 130.228.132.224] Premature end of
script headers: /usr/local/www/cgi-bin/deluser.pl

Fra : Peter Makholm

Dato : 29-07-03 10:14

"the noob" <hadder[nospam]@spam.dk> writes:

> Log siger " Can't do setuid
> [Tue Jul 29 10:59:27 2003] [error] [client 130.228.132.224] Premature end of
> script headers: /usr/local/www/cgi-bin/deluser.pl

Det ligner ikke et perl-problem men et webserverproblem. Spørg i
gruppen der omhandler den webserver du anvender.

Du kan teste om scriptet virker hvis du kalder det fra komandolinjen.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Fra : Peter Makholm

Dato : 29-07-03 10:15

> [...]

> <-- script start -->
> #!/usr/bin/perl
>
> $qmail_bin = "/usr/local/vpopmail/bin/vdeluser";

Du sætter aldrig $in{'user'} til noget. Det skal du nok gøre, ellers
kalder du bare vdeluser uden argumenter.

Fra : the noob

Dato : 29-07-03 10:33

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse
> Du sætter aldrig $in{'user'} til noget. Det skal du nok gøre, ellers
> kalder du bare vdeluser uden argumenter.

ok men hvordan kan jeg få den til at execute ala
/usr/local/vpopmail/bin/vdeluser test@domain.dk
ud fra at jeg skriver deluser.pl?user=test@domain.dk ??

jeg er total newbie i perl

Mvh.
The Noob

Fra : Peter Makholm

Dato : 29-07-03 10:39

"the noob" <hadder[nospam]@spam.dk> writes:

> ok men hvordan kan jeg få den til at execute ala
> /usr/local/vpopmail/bin/vdeluser test@domain.dk
> ud fra at jeg skriver deluser.pl?user=test@domain.dk ??

Når man laver CGI-scripts bør man bruge CGI-modulet. Læs
dokumentationen med 'perldoc CGI' eller på
<http://search.cpan.org/author/JHI/perl-5.8.0/lib/CGI.pm>

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice