svært...
Fra : Hans

Dato : 08-08-03 14:57

Hej Ng.

Håber at der er en der kan hjælpe mig.

Jeg har fået tilsendt en adobe ilustrator fil (ai) som jeg skal jeg skal
have lavet om til en dxf.fil.

Jeg ved godt at jeg kan konveter til dxf, men den indeholder et billede som
ikke kommer med.

Desuden er billedet (logo) tegnet med en fed streg. Findes der et hjælpe
program der kan finde omridset af disse tykke streger, så man ikke behøver
at tegne det hele igen.

Mvh Varde

Fra : Studio Smalbro

Dato : 08-08-03 22:26

Hvad er grunden til det skal konveteres til DXF? Der er jo nok et formål med
de tykke streger og billedet, og da DXF hverken understøtter det ene eller
det andet er du nok nødt til at tænke igennem hvad de tykke streger skal
bruges til i DXF. Med illustrator kan du sikkert ret nemt lave de tykke
streger om til en outline i stedet for, men det lyder som om det kan give
dig problemer i forhold til hvad dxffilen skal bruges til.
kh
Bjørn

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 08-08-03 22:49

Hej

Jeg ved ikke med billedet, men der eksistérer en freeware lisprutine som kan
genfinde den kontur en "hatch" ( solid som illustrator leverer ) er skabt
fra. Er selv stødt på problemet engang imellem, men det kan altså løses.

Jeg kan godt maile den hvis det ønskes, den er fri, men den kræver altså
lige turen fra Illustrator->DXF->AutoCAD.

Mvh
Lars Nielsen
www.laroni.dk