Min kone vil flytte
Fra : Manden

Dato : 07-08-03 17:24

Min kone vil flytte fra mig.Det kom virkeligt som et chok for mig. Hun siger
hun elsker mig men ikke på samme måde mere.Den korte historie er at hun
gerne vil flytte for at finde ud af hendes følelser og vi så skal se, hvad
tiden giver!

Er der nogen der har erfaring med om det kan lykkes? Jeg elsker nemlig min
kone meget højt og vil helst ikke lade hende smutte.Vi har også to dejlige
børn som jeg vil såre så lidt som muligt.

Hilsen Manden

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 08-08-03 11:59

"Manden" <t@t.dk> wrote in

> [...]
> min kone meget højt og vil helst ikke lade hende smutte.Vi har også to
> dejlige børn som jeg vil såre så lidt som muligt.

Du skal sikre dig at i begger er indstillet på ikke at skade børnene.
I skal være sammen, sammen med børnene, uden at diskutere/skændes om
bristede forventninger.

Personlig holdt jeg fast i et ægteskab der ikke fungerede for længe, jeg
blev en mavesur skid til skade for børnene. I dag ca 1 år efter kan vi
stadig snakke sammen og ses til til glæde for børnene, men der ryger en
finke af fadet en gang imellem. Så må den anden bide den i sig, for det er
jo for børnene man er sammen.

Hvad er målet?
hvad skal lykkedes?
At i finder sammen igen?
At børnene ikke såres?

Børnene bør i som voksne mennesker kunne undgå at såre unødigt.
Det er sværere at være skilt og stadig gode venner end det er at være gift
og være uvenner.

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget.
Det er ikke særligt specifikt, og ikke lig din situation.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Pegasus

Dato : 20-08-03 20:35

Manden spake unto us:

> Hun siger hun elsker mig men ikke på samme måde mere. Den korte
> historie er at hun gerne vil flytte for at finde ud af hendes
> følelser og vi så skal se, hvad tiden giver!

Det er en meget kryptisk, men glat begrundelse, hun giver. Der må være mere
i den sag. I dit sted ville jeg forlange en ordentlig forklaring.

--
Yours
Pegasus

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 26-08-03 06:49

"Manden" <t@t.dk> wrote in message
> [...]
> kone meget højt og vil helst ikke lade hende smutte.Vi har også to dejlige
> børn som jeg vil såre så lidt som muligt.

Hej!

Præcis det samme er lige sket for mig forleden dag.

Vort forhold har været noget svingende igennem tiderne, men alligevel kom
det som et chok for mig. Der gik nogle dage før panikken lagde sig. Men så
kom jeg frem til en vigtig erkendelse for mig:
- Jeg vil meget gerne have min kone tilbage, men ikke for enhver pris!

Jeg er stolt over den familie som min kone og jeg har bygget op sammen, og
børnene er glade og trives. Jeg vil kæmpe for at bevare vort hjem, men jeg
vil gerne være sammen med min kone om det.

Omvendt, hvis hun ikke vil have mig som jeg er, så er det bare ærgerligt. Så
må hun flytte.

Det handler om selvværd. Hvad er vigtigt for dig? Du kan roligt tillade dig
at stille krav. Fortæl hende, hvad du gerne vil have. Vær ærlig. På den måde
så viser du dig selv. Og hvis hun så ikke er interesseret, så ønsk hende
held og lykke på rejsen. Jeg elsker min kone rigtig meget, men jeg ejer
hende ikke. Jeg kan ikke tvinge hende til at blive. Og jeg kan ikke tvinge
hende til at elske mig.

Dét der med, at hun gerne vil se tiden an, den kom min kone også med. Jeg
gør mig altså ikke de store forhåbninger.

Jeg er spændt på at høre, hvordan min kone reagerer....

Forresten, nu er dit indlæg nogle uger gammelt. Hvordan er det gået?

-Michael.

Fra : Manden

Dato : 28-08-03 17:52

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jeg er spændt på at høre, hvordan min kone reagerer....
>
> Forresten, nu er dit indlæg nogle uger gammelt. Hvordan er det gået?

Det er ikke forandret ret meget endnu.
Jeg har spurgt om hun ikke nok vil blive hos mig , og se tiden an! i stedet
for at springe ud i noget der ikke er nogen der ved hvad er. Hun siger hun
stadig elsker mig bare ikke på den måde. Hun ved samtidig ikke rigtigt om
hun kan elske mig lige så højt igen!
Jeg synes du har fat i noget rigtigt, med hensyn til selvværd! Men jeg synes
bare der er så meget andet end lige den store kærlighed til at holde sammen
på os. Hvor mange par der har været gift i over 10 år synes stadig at de
elsker hindanden så højt som da de mødtes?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 28-08-03 18:54

Hej manden

> [...]
> på os. Hvor mange par der har været gift i over 10 år synes stadig at de
> elsker hindanden så højt som da de mødtes?

Kærligheden er andreledes dyb, da vi var unge og mødtes -var det
forelskelse.
Vi elsker hinanden mere og mere, for hvert år der går, og vi mødte hinanden
i 1980 og blev gift i 1982.
Dermed ikke sagt, at der aldirg har været problemer, eller kriser - men vi
har haft viljen til at komme igennem dem.
kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : dias

Dato : 29-08-03 18:49

"J¤mfruen)" <jomfru@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dermed ikke sagt, at der aldirg har været problemer, eller kriser - men vi
> har haft viljen til at komme igennem dem.

På den anden side skal man nok heller ikke holde for længe på en person som
gerne vil fri af forholdet, det gør kun ondt værre og personen bliver til
sidste mindre venlig og svære at tale med til sidst. I stedet må man nok om
ikke man kan, så forsøge skilles på den mest venskabelige måde som det
overhovedet er muligt, det kan jo f. eks også gøre at han/hun måske besinder
sig og bliver eller kommer tilbage, hvis du altså så vil ha' ham/hende
tilbage selvfølgelig, hvilket vist sjældent er klogt, men altså hvis
nu.........

Fra : Manden

Dato : 01-09-03 00:51

"dias" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "J¤mfruen)" <jomfru@knus.dk> skrev i en meddelelse

> hinanden

Det er jo lige netop sådan JEG har det. Jeg har viljen!

> [...]
> sig og bliver eller kommer tilbage, hvis du altså så vil ha' ham/hende
> tilbage selvfølgelig, hvilket vist sjældent er klogt, men altså hvis

Det er nok det jeg håber lidt på, men jeg er bare en kæmpe kylling og tør
ikke lade spillet være med tilfældige valg. Dumme mig..

Til daglig kan vi stadig gå og mysse hindanden på munden! Og så vil hun ikke
mere. Vi har lige holdt en stor fest, hvor jeg lige ville mysse hende og
trák hende til side, hvor hun så gav mig en kæmpe tunge børge. Det havde hun
lige lyst til!!!

Jeg tog signalet som om der godt kunne være lidt der er på vej tilbage.
Tolker jeg det helt forkert?

Menden

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 26-09-03 10:35

> [...]
hun
> lige lyst til!!!
>
> Jeg tog signalet som om der godt kunne være lidt der er på vej tilbage.

Spørg hende selv. Det kan være alt muligt. Måske havde hun set en anden
kvinde kysse, og så mærkede hun et behov for nærhed. Det behøver ikke være
fordi hun er specielt interesseret i lige netop *dig*.

Venlig hilsen,

-Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 17:11

"Manden" <t@t.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kone meget højt og vil helst ikke lade hende smutte.Vi har også to dejlige
> børn som jeg vil såre så lidt som muligt.

Hej

Jeg er bare interesseret i at høre hvordan det er gået. Er i sammen endnu -
hvis ikke hvordan går det så. Jeg har selv oplevet noget lignende engang. Vi
blev dog sammen, men det har ikke altid været en fordel.

Hilsen Claus