Hvilke netbanker supporter Mozilla og OS/2~
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 14:24

Min nuværende band, Danske Bank, supporter kun Windows og Mac. Derfor
kan jeg kun bruge deres netbank under Virtual PC. Imidlertid stillede
de mig i udsigt, at jeg på sigt kunne bruge Mozilla, men det har de nu
endelig meddelt, at det vil de ikke.

Jeg skal derfor skifte bank, og ville godt vide, om der overhovedet er
nogen danske banker, som tillader deres kunder at køre andet end
Windows.

--
Regards,
Erik P. Olsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-08-03 16:51

On 01 Aug 2003 13:24:09 GMT, Erik P. Olsen wrote:

> [...]
>
>Jeg skal derfor skifte bank, og ville godt vide, om der overhovedet er
>nogen danske banker, som tillader deres kunder at køre andet end

Jyske Bank benytter en Webbaseret løsning, kører ganske fint med Mozilla/2
og en kop Java.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
No one can hear when you're Screaming in Digital!

Fra : Jorn Lansby

Dato : 08-08-03 23:44

On Fri, 01 Aug 2003 15:50:30 +0200 (CEST), Peter Jespersen wrote:

> [...]
>flywheel@illogical.dk
>http://www.illogical.dk
>No one can hear when you're Screaming in Digital!

Hej
Jeg bruger Netscape 461med Java 1.1.3.til Jyske Bank,det virker helt OK.

hilsen Jørn
Maribo

Fra : Gert Agerholm

Dato : 06-11-03 00:01

Jeg har f†et Sydbank til at fungere i Mozilla 1.5, men man skla bruge
innotech's Java 1.4, jeg fik det ikke til at virke med Java 1.3

Gert Agerholm

Fra : steen

Dato : 07-11-03 23:00

On Wed, 5 Nov 2003 22:00:53 UTC, "Gert Agerholm"
<gert.agerholm@mailandnews.com> wrote:

> Jeg har f€et Sydbank til at fungere i Mozilla 1.5, men man skla bruge
> innotech's Java 1.4, jeg fik det ikke til at virke med Java 1.3

Basisbank ser ud til at virke under Moz og java1.3.1 - jeg har i det
mindste endnu ikke ramt nogen features der ikke virker. Meget sjovt
forøvrigt, da de gør et stort nummer ud at sige de ikke under støtter
anden Java en MSJava.

Deres forrige version kørte nogenlunde under NS, men slet ikke under
Moz - så de går da fremad. ;)
--
steen
---

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-08-03 18:51

On 01 Aug 2003 13:24:09 GMT, "Erik P. Olsen" <Erik at epo
dot dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg skal derfor skifte bank, og ville godt vide, om der overhovedet er
>nogen danske banker, som tillader deres kunder at køre andet end

Den netbank der tilbydes gennem de banker der kører på BEC
(Bankernes EDB CEntral) kan køre i Netscape. Jeg kan ikke
huske om den også kan køre i Mozilla og jeg har ikke lige nu
mulighed for at prøve, men hvorfor skulle den ikke det.

Den er i øvrigt ved at gennegå en redigering så den efter
planenerne helt skulle komme til at følge åbne standerder og
ikke være så begrænset til Windows og Internet Exploder som
hidtil.

Hvilke banker:
Kig på www.bec.dk -> Om BEC -> Kunder

/Knud

Fra : peter volsted

Dato : 01-08-03 19:53

hi

> [...]
> huske om den også kan køre i Mozilla og jeg har ikke lige nu
> mulighed for at prøve, men hvorfor skulle den ikke det.

BEC 'opgraderede' - i øvrigt uden at meddele kunderne det først - i
sept. 02 til en win-baseret løsning og kommunicerer ikke længere med
NS. Det er endnu ikke lykkedes mig at få OS/2 - mozilla/OS2WEB til
at tale med den. Linux+mozilla fungerer glimrende.

--
good luck

peter

Fra : thomas@lersey.dk

Dato : 02-08-03 01:03

BEC understøtter: Windows, Linux og Mac, men ikke OS/2.
OS/2 fejler efter logon (som går godt), men så opstår der en timeout i
noget java script code.
BEC benytter stadigt OS/2 internt, men kun på serversiden. Den gamle
version af BEC's webbank afvikles stadig på OS/2 servere, men løsningen
fjernes inden udgangen af i år.

/thomas

Fra : peter volsted

Dato : 02-08-03 12:54

hi

> [...]
> BEC benytter stadigt OS/2 internt, men kun på serversiden. Den gamle
> version af BEC's webbank afvikles stadig på OS/2 servere, men løsningen

Det er muligt BEC behandler de tilsluttede pengeinstitutter
forskelligt.
Den 24. jan 2003 meddelte min versions (LPB) iøvrigt glimrende
tekniske hjælpefunktion:
"Browser kan ikke anvendes.
Din browser er Netscape version 4,61.
Browseren i den angivne version kan ikke anvendes til Webbank.
Du bliver nødt til at opgrade din browser til en nyere version
eller skifte til en anden browser."
(De 4,61 fik mig til at undersøge om den konstellation overhovedet
forekommer i netscape.exe. Det gør den ikke, mens 4.61 findes 4
gange.)

- men som anført: linux-mozilla kan :-|

--
good luck

peter

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-08-03 22:07

On Sat, 02 Aug 2003 02:02:34 +0200, thomas@lersey.dk wrote:

> [...]
>BEC benytter stadigt OS/2 internt, men kun på serversiden. Den gamle
>version af BEC's webbank afvikles stadig på OS/2 servere, men løsningen

Men til gengæld er det vel rigtigt at der er bedring på vej
- måske allerede her i efteråret?

/Knud

Fra : Allan

Dato : 03-08-03 04:07

On Fri, 1 Aug 2003 13:24:09 UTC, "Erik P. Olsen" <Erik at epo dot dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg skal derfor skifte bank, og ville godt vide, om der overhovedet er
> nogen danske banker, som tillader deres kunder at køre andet end

Nextbank / Lån&Spar supporter OS/2. Deres "gamle" løsning virker med
OS/2 og Netscape 4.61 - og deres nye løsning virker med Mozilla og OS/2.

Jeg tror ikke banken garanterer supporten - men jeg kan da sige at det
virker her

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-08-03 06:32

Allan wrote:

> Nextbank / Lån&Spar supporter OS/2. Deres "gamle" løsning virker med
> OS/2 og Netscape 4.61 - og deres nye løsning virker med Mozilla og OS/2.

Hvilken Java bruger du under Mozilla? Her virker det kun delvist, dvs.
Java apletten loades, men så sker der ikke så meget mere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 04-08-03 05:32

On Sun, 3 Aug 2003 05:32:29 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Hvilken Java bruger du under Mozilla? Her virker det kun delvist, dvs.
> Java apletten loades, men så sker der ikke så meget mere.

Innoteks Java virker bedst her - IBM's er ustabil, kræver adskille reloads
af siderne før den vil genkende nøglefilen fx.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-03 04:39

Allan wrote:

> Innoteks Java virker bedst her - IBM's er ustabil, kræver adskille reloads
> af siderne før den vil genkende nøglefilen fx.

Hmm, det er netop problemet her, der sker ikke noget, når jeg klikker på
tilmeld ny bruger. Ved du, om jeg kan bruge nøglefilen fra den gamle
version af netbanken, og i hvilket bibliotek, den i så fald skal ligge
i?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 04-08-03 20:45

On Mon, 4 Aug 2003 03:39:12 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> tilmeld ny bruger. Ved du, om jeg kan bruge nøglefilen fra den gamle
> version af netbanken, og i hvilket bibliotek, den i så fald skal ligge

Oh, bruger du stadig den gamle 1.62 version sammen med NS 4.61, og vil
gerne bruge den nuværende officielle version på www.lsb.dk ?

I så fald skal du igennem en nøglekonvertering, som er noget plagsom.
Den nye tvinges til at ligge i roden på drev C:, og har et langt filnavn, så
dit C: drev skal enten være HPFS eller JFS. Konverteringen lykkedes for
mig i sin tid efter meget bøvl, med IBM's Java og Mozilla. Jeg er lidt i tvivl;
men det kan godt være, at jeg rent faktisk lavede konverteringen med
NS 4.61 i sin tid.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-03 22:40

Allan wrote:

> Oh, bruger du stadig den gamle 1.62 version sammen med NS 4.61, og vil
> gerne bruge den nuværende officielle version på www.lsb.dk ?

Jeps!

> I så fald skal du igennem en nøglekonvertering, som er noget plagsom.
> Den nye tvinges til at ligge i roden på drev C:, og har et langt filnavn, så
> dit C: drev skal enten være HPFS eller JFS.

Nå, men så kan jeg jo lige så godt opgive med det samme, jeg har Windows
liggende på C-drevet. På den anden side, jeg kan vel lege lidt med
drev-bogstaverne (kører med WSeB). Jeg må hellere få fat i LSBs support
og høre, hvordan jeg konverterer. Jeg bruger kun den gamle Netscape til
netbanken, så det vil være meget rart at kunne bruge Mozilla i stedet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 04-08-03 23:58

On Mon, 4 Aug 2003 21:39:51 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

Det er jo 1 minut siden :)

> Jeps!

> Nå, men så kan jeg jo lige så godt opgive med det samme, jeg har Windows
> liggende på C-drevet. På den anden side, jeg kan vel lege lidt med
> drev-bogstaverne (kører med WSeB).

Nøjagtigt det samme måtte jeg igennem. Jeg har en DOS 5 partition som C:; men med
LVM er det jo ikke noget problem at navngive en anden partition som C:, og det fixer
problemet.

> Jeg må hellere få fat i LSBs support
> og høre, hvordan jeg konverterer. Jeg bruger kun den gamle Netscape til
> netbanken, så det vil være meget rart at kunne bruge Mozilla i stedet.

Jeg mener du blot skal starte den nye homebanking op i NS 4.61, så finder den selv
de gamle nøgler, og genererer en ny. Hvis du ikke har en brugbar C: partition får du
en fuldstændig håbløs fejlmeddelelse - men ellers skulle det virke.

Efter konverteringen kan den "nye" version benyttes; men nu bliver jeg da lige i tvivl,
det er vistnok stadig kun med NS 4.61
Der er imidlertid en helt ny version på vej meget snart, og den virker faktisk 100% med
Mozilla. Det er dog nok en god ide, at du lige får lavet konverteringen af nøglerne under
alle omstændigheder (så kan du bruge begge versioner af banken).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-03 23:39

Allan wrote:

> On Mon, 4 Aug 2003 21:39:51 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
>
> Det er jo 1 minut siden :)

Er det ikke din maskine, der har forkert tidsstreng? Herfra ser det ud
som om min tid er korrekt. Klokken er i skrivende stund 0.39, mens det
ser ud som om dit indlæg er sendt 0.58.

> [...]
> en fuldstændig håbløs fejlmeddelelse - men ellers skulle det virke.

Jeg vil prøve at lege med det sidst på ugen, når jeg får lidt mere tid.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 05-08-03 00:35

On Mon, 4 Aug 2003 22:39:16 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Er det ikke din maskine, der har forkert tidsstreng? Herfra ser det ud
> som om min tid er korrekt. Klokken er i skrivende stund 0.39, mens det
> ser ud som om dit indlæg er sendt 0.58.

Jo, det har du da delvis ret i. Jeg læste faktisk dit indlæg 1 minut efter du skrev det;
men newsserveren har jeg vist glemt at give sommertid (kan den desværre ikke selv finde ud af).
Tak fordi du lige gjorde opmærksom på det.

> Jeg vil prøve at lege med det sidst på ugen, når jeg får lidt mere tid.

Når du starter den nye version, så vælg "sikkerhedsfiler" i venstre menu, og derefter
"konvertering fra gamle sikkerhedfiler". Du får brug for begge versioner stadig, da den
"nuværende" version ikke kan betale girokort - men begge versioner virker fint samtidigt.

( og til trøst - den nye version der er på trapperne virker helt uden problemer her under OS/2/
Mozilla - og ser osse meget bedre ud på skærmen.)

Fra : steen

Dato : 05-08-03 08:04

On Mon, 4 Aug 2003 21:39:51 UTC, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Nå, men så kan jeg jo lige så godt opgive med det samme, jeg har Windows
> liggende på C-drevet.

Grunden til jeg i sin tid mÕtte gi' w4 fat32 'forstand'. :-/
--
steen
---

Fra : news.tele.dk

Dato : 03-08-03 20:11

Erik P. Olsen wrote:
> [...]
>
> Jeg skal derfor skifte bank, og ville godt vide, om der overhovedet er
> nogen danske banker, som tillader deres kunder at køre andet end

Nordea

Knud Ch

Fra : Michael Madsen

Dato : 04-08-03 11:42

Hvis jeg ellers kunne få noget java til at virke, så kunne jeg finde
ud af om Morsø Bank kan virke under OS/2.

Mvh
Michael

Fra : steen

Dato : 05-08-03 08:06

wrote:

> Min nuværende band, Danske Bank, supporter kun Windows og Mac.

Jeg bruger Basisbank, men stadig kun fra Nescape. Fra Mozilla pÕstÕr
de at n°glefilerne ikke findes.?!
--
steen
---

Fra : peter volsted

Dato : 05-08-03 12:21

hi Steen

> steen wrote:
>
> Jeg bruger Basisbank, men stadig kun fra Nescape. Fra Mozilla pÕstÕr
> de at n°glefilerne ikke findes.?!

Jeg ved ikke om det hjælper, men har du prøvet at skifte din
1252-codepage til 850?
Dine indlæg bruger 'F8'x for ø og 'E5'x for å mod 850's '9B'x &
'86'x

--
good luck

peter