|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Erfaringer med at prutte om priserne? Fra : Kenneth Ahn Jensen
 | 
 Dato :  01-08-03 12:04
 | 
 |  | Jeg kommer til selv at skulle betale min ADSL indenfor en overskuelig
 fremtid, da jeg stopper på mit arbejde og så ville jeg lige høre om jeres
 erfaringer med at prutte om priserne hos de store udbydere?
 Jeg har haft Pro@ccess -> "BB Prof" hos TDC og vil nok gerne beholde den
 pga. kanon oppetid og god service, men hvis jeg kan få omtrent samme ydelse
 til en væsentlig bedre pris andetsteds vil jeg da overveje at skifte.
 
 Såååå, hvem er til at handle med og hvor meget skal man op på
 (hastighedsmæssigt) før der kan handles?
 
 --
 Mvh
 Kenneth
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-08-03 12:06
 | 
 |  | 
 "Kenneth Ahn Jensen" <jakabov@mail.dk> wrote in message
 news:3f2a4917$0$83046$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jeg kommer til selv at skulle betale min ADSL indenfor en overskuelig
 > fremtid, da jeg stopper på mit arbejde og så ville jeg lige høre om jeres
 > erfaringer med at prutte om priserne hos de store udbydere?
 > Jeg har haft Pro@ccess -> "BB Prof" hos TDC og vil nok gerne beholde den
 > pga. kanon oppetid og god service, men hvis jeg kan få omtrent samme
 ydelse
 > til en væsentlig bedre pris andetsteds vil jeg da overveje at skifte.
 Er det ikke ved Pro@access det koster 1.000,- kr for, at få åbnet porte i
 routeren?
 Synes ikke det passer sammen med ordet 'god service'.
 Hvor bor du henne? I nogle byer kan du få rimelig billig ADSL. Servicen er
 jo altid som dag og nat fra folk.
 Mvh
 FB
 --
 Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
 --> www.DontDoIt.dk  <-- Lidt af hvert til din mobil
            
             |  |  | 
  Klaus Ellegaard (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  01-08-03 12:18
 | 
 |  | "FB" <.> writes:
 
 >Er det ikke ved Pro@access det koster 1.000,- kr for, at få åbnet porte i
 >routeren?
 >Synes ikke det passer sammen med ordet 'god service'.
 
 Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 lave ændringer i kundens router?
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-08-03 12:39
 | 
 |  | 
 "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
 news:bgdi9q$6f1$2@katie.ellegaard.dk...
 > "FB" <.> writes:
 >
 > >Er det ikke ved Pro@access det koster 1.000,- kr for, at få åbnet porte i
 > >routeren?
 > >Synes ikke det passer sammen med ordet 'god service'.
 >
 > Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 > lave ændringer i kundens router?
 Aner det ikke. Kender kun til at Pro@access gør det.
 Uanset er det alt for dyrt.
 Mvh
 FB
 --
 Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
 --> www.DontDoIt.dk  <-- Lidt af hvert til din mobil
            
             |  |  | 
    Klaus Ellegaard (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  01-08-03 12:41
 | 
 |  | "FB" <.> writes:
 
 >> Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 >> lave ændringer i kundens router?
 
 >Aner det ikke. Kender kun til at Pro@access gør det.
 >Uanset er det alt for dyrt.
 
 Jeg synes også, en Boeing 747 er for dyr. Den burde koste 3 øre.
 
 Men hvad har det med sagen at gøre? Det er en integreret del af
 den service, der er i produktet, og i forhold til arbejdslønnen
 er det vel en ganske fornuftig pris på en påbegyndt konsulenttime?
 
 Jeg tror, prisen hos de andre udbydere er nogenlunde den samme.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
     Anders Vind Ebbesen (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Vind Ebbesen
 | 
 Dato :  01-08-03 15:20
 | 
 |  | 
 
            "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
 news:bgdjku$6ug$1@katie.ellegaard.dk...
 > Jeg tror, prisen hos de andre udbydere er nogenlunde den samme.
 Ved Cybercity er prisen 0 kroner, sidst jeg tjekkede, hvis man vil have
 support til at hjælpe en.
 Endvidere får kunder selv routerens password med, så de er i stand til at
 lave ændringer selv.
 -- 
 Anders Vind Ebbesen
 Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk Emner i #6: Toiletkultur, søvn og håndværkere, velklædte folk
 Næste udgave: 7. august
            
             |  |  | 
      -Thomas H- (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -Thomas H-
 | 
 Dato :  01-08-03 16:24
 | 
 |  | "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
 news:bgdsr1$u6g$1@news.cybercity.dk...
 > "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
 > news:bgdjku$6ug$1@katie.ellegaard.dk...
 > > Jeg tror, prisen hos de andre udbydere er nogenlunde den samme.
 >
 > Ved Cybercity er prisen 0 kroner, sidst jeg tjekkede, hvis man vil have
 > support til at hjælpe en.
 >
 > Endvidere får kunder selv routerens password med, så de er i stand til at
 > lave ændringer selv.
 
 Det er også smart eller er det ? Hvis ISP'en skal garantere det virker og at
 de services der er åbnet for i routeren også skal virke, nytter det ikke at
 levere password med, for så kan ISP'en ikke yde service da det ikke
 nødvendigvis er ISP'en der er skyld i fejlen.
 
 Med Venlig Hilsen
 
 -Thomas H-
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-08-03 17:59
 | 
 |  | 
 "-Thomas H-" <condor-9@mail.xx> wrote in message
 news:3f2a8621$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Det er også smart eller er det ? Hvis ISP'en skal garantere det virker og
 at
 > de services der er åbnet for i routeren også skal virke, nytter det ikke
 at
 > levere password med, for så kan ISP'en ikke yde service da det ikke
 > nødvendigvis er ISP'en der er skyld i fejlen.
 >
 > Med Venlig Hilsen
 Hellere det end 1000kr. for hver port ændring???
 mvh
 FB
 --
 Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
 --> www.DontDoIt.dk  <-- Lidt af hvert til din mobil
            
             |  |  | 
      Lasse (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse
 | 
 Dato :  01-08-03 17:50
 | 
 |  | 
 "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
 news:bgdsr1$u6g$1@news.cybercity.dk...
 > Ved Cybercity er prisen 0 kroner, sidst jeg tjekkede, hvis man vil have
 > support til at hjælpe en.
 >
 > Endvidere får kunder selv routerens password med, så de er i stand til at
 > lave ændringer selv.
 >
 
 Sådan er det også hos Tiscali
 
 Lasse
 Kig på min mailadresse før du bruger den
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Fischer & Døssing (02-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer & Døssing
 | 
 Dato :  02-08-03 06:18
 | 
 |  | 
 
            FB (.) skrev:
 >> Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 >> lave ændringer i kundens router?
 >
 > Aner det ikke. Kender kun til at Pro@access gør det.
 Er det ikke også en service ydelse?
 -- 
 Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as  & http://www.humlebaekonline.dk *Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*
            
             |  |  | 
     Ukendt (02-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  02-08-03 09:49
 | 
 |  | 
 "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
 news:bgfhg0$ri9$1@sunsite.dk...
 > FB (.) skrev:
 >
 > >> Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 > >> lave ændringer i kundens router?
 > >
 > > Aner det ikke. Kender kun til at Pro@access gør det.
 >
 > Er det ikke også en service ydelse?
 At tage 1000kr. for det?
 Jo fed service.
 Mvh
 FB
 --
 Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
 --> www.DontDoIt.dk  <-- Lidt af hvert til din mobil
            
             |  |  | 
      Klaus Ellegaard (02-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  02-08-03 10:16
 | 
 |  | "FB" <.> writes:
 
 >> Er det ikke også en service ydelse?
 
 >At tage 1000kr. for det?
 >Jo fed service.
 
 BB|Pro er et professionelt produkt. Det er bl.a. designet til firmaer,
 der har brug for rimelig god oppetid på trods af produktets øvrige
 egenskaber.
 
 Kan TDC garantere høj oppetid, hvis kunden laver fejl i routerens
 opsætning?
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (02-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  02-08-03 10:24
 | 
 |  | 
 "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
 news:bgfvhb$rrg$1@katie.ellegaard.dk...
 > BB|Pro er et professionelt produkt. Det er bl.a. designet til firmaer,
 > der har brug for rimelig god oppetid på trods af produktets øvrige
 > egenskaber.
 >
 > Kan TDC garantere høj oppetid, hvis kunden laver fejl i routerens
 > opsætning?
 Sådan forbinder jeg ikke oppetid. Hvis jeg sletter alle mine filer på mit
 webhotel kan jeg da ikke give B-one skylden for at der ikke er noget at
 vise.
 Hænger slet ikke sammen.
 Mvh
 FB
 --
 Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
 --> www.DontDoIt.dk  <-- Lidt af hvert til din mobil
            
             |  |  | 
        Klaus Ellegaard (02-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  02-08-03 10:35
 | 
 |  | "FB" <.> writes:
 
 >> Kan TDC garantere høj oppetid, hvis kunden laver fejl i routerens
 >> opsætning?
 
 >Sådan forbinder jeg ikke oppetid.
 
 Kunden skal have åbnet for tre porte og lukket syv andre. Kunden
 har så to muligheder:
 
 - Eksperimentere sig frem til det med eget, ringe kendskab.
 - Få ISPen til at gøre det.
 
 Det tager måske kundens tekniker to dage (svarende til tabt arbejds-
 kraft i virksomheden på måske 20.000 kroner) at gøre det selv. Hvis
 han undervejs får lukket forbindelsen ved et par uheld, koster det
 måske ialt 25.000 kr.
 
 At få TDC til at gøre det, koster små 1000 kroner. Desuden tager
 det sikkert kun 10 minutter.
 
 Ergo er det produkt, TDC leverer, ekstremt billigt og hurtigt:
 det har sparet virksomheden for 24.000 kroner og næsten to dages
 arbejde.
 
 >Hvis jeg sletter alle mine filer på mit webhotel kan jeg da ikke
 >give B-one skylden for at der ikke er noget at vise.
 
 Anden situation - her er der tale om kundedata. Det er der ikke
 i routertilfældet.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
         Jesper Dybdal (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Dybdal
 | 
 Dato :  04-08-03 10:36
 | 
 |  | 
 
            Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:
 >Kunden skal have åbnet for tre porte og lukket syv andre. Kunden
 >har så to muligheder:
 >
 > - Eksperimentere sig frem til det med eget, ringe kendskab.
 > - Få ISPen til at gøre det.
 Tjah - da jeg i sin tid (dengang det var ATM, så man ikke bare kunne
 købe en billig ruter selv) betalte TDC for sådan en ændring, måtte det
 nærmest beskrives som at det var TDC der eksperimenterede sig frem til
 det med ringe kendskab - det virkede som om teknikeren ikke havde fået
 mere end en *meget* kort introduktion til Speedstream-ruteren.  Han
 bragte den fx i en tilstand hvor han ikke længere kunne
 fjernkonfigurere den (derefter sendte han mig særdeles fornuftigt et
 kabel så jeg selv kunne gøre hvad jeg ville med den).
 >Det tager måske kundens tekniker to dage (svarende til tabt arbejds-
 >kraft i virksomheden på måske 20.000 kroner) at gøre det selv. Hvis
 >han undervejs får lukket forbindelsen ved et par uheld, koster det
 >måske ialt 25.000 kr.
 >
 >At få TDC til at gøre det, koster små 1000 kroner. Desuden tager
 >det sikkert kun 10 minutter.
 >
 >Ergo er det produkt, TDC leverer, ekstremt billigt og hurtigt:
 >det har sparet virksomheden for 24.000 kroner og næsten to dages
 >arbejde.
 Ja, det er da fint at TDC *tilbyder* at omkonfigurere til den pris.
 Men det er jo ingen grund til at forbyde kunden at gøre det på anden
 vis selv, hvis kunden foretrækker det.  Hvorfor skulle den enkelte
 kunde ikke have lov at vælge mellem de to muligheder?
 >>Hvis jeg sletter alle mine filer på mit webhotel kan jeg da ikke 
 >>give B-one skylden for at der ikke er noget at vise.
 >
 >Anden situation - her er der tale om kundedata. Det er der ikke
 >i routertilfældet.
 Er en kundespecifik konfiguration af en ruter der står hos kunden ikke
 præcis lige så meget "kundedata" som kundens webside?  Det synes jeg
 egentlig den er.
 Men bevares, hele problemet er blevet meget lille efter at produktet
 er blevet æternetbaseret, så man kan bruge en billig ruter.
 -- 
 Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk  (in Danish).
            
             |  |  | 
          Klaus Ellegaard (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  04-08-03 10:43
 | 
 |  | Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> writes:
 
 >Ja, det er da fint at TDC *tilbyder* at omkonfigurere til den pris.
 >Men det er jo ingen grund til at forbyde kunden at gøre det på anden
 >vis selv, hvis kunden foretrækker det.  Hvorfor skulle den enkelte
 >kunde ikke have lov at vælge mellem de to muligheder?
 
 Fordi TDC leverer en turnkey-løsning, hvor de står inde for, at
 routeren virker. Det kan de ikke, hvis kunden fejlkonfigurerer
 den.
 
 TDC tilbyder også den anden løsning: du kan vælge ikke at få
 routeren med og i stedet købe en (tilsvarende) router i løs
 vægt. Så kan du selv pille, men TDC garanterer ingenting.
 
 Prisen er i øvrigt den samme.
 
 >>Anden situation - her er der tale om kundedata. Det er der ikke
 >>i routertilfældet.
 
 >Er en kundespecifik konfiguration af en ruter der står hos kunden ikke
 >præcis lige så meget "kundedata" som kundens webside?  Det synes jeg
 >egentlig den er.
 
 I TDCs løsning er konfigurationen ikke kundens. Det er TDCs. I
 tilfældet hvor kunden har lavet konfigurationen har TDC intet
 ansvar.
 
 >Men bevares, hele problemet er blevet meget lille efter at produktet
 >er blevet æternetbaseret, så man kan bruge en billig ruter.
 
 For de fleste virksomheder har det næppe været et problem før
 heller. Investeringer på 5000 kroner, der kan afskrives over
 tre år, er jo næsten ikke værd at tænke over.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
           Jesper Dybdal (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Dybdal
 | 
 Dato :  04-08-03 10:57
 | 
 |  | 
 
            Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:
 >Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> writes:
 >
 >>Men bevares, hele problemet er blevet meget lille efter at produktet
 >>er blevet æternetbaseret, så man kan bruge en billig ruter.
 >
 >For de fleste virksomheder har det næppe været et problem før
 >heller. Investeringer på 5000 kroner, der kan afskrives over
 >tre år, er jo næsten ikke værd at tænke over.
 Det er ikke helt forkert.  Men selvom P@ er et erhvervsrettet produkt,
 var det tidligere (fx efteråret 2000) også reelt et privatkundeprodukt
 fordi det rigtig mange steder i landet (bl.a. hos mig) var det eneste
 ADSL-produkt med fast IP-adresse man kunne få.  Derfor solgtes der
 rigtig mange P@'er til private, og det er sikkert medvirkende til at
 mange, inkl. mig, synes at det var aldeles tåbeligt at man ikke kunne
 vælge at få lov til selv at konfigurere ruteren.
 Også hvis jeg havde været en virksomhed ville jeg dog synes det var
 ret tåbeligt at skulle betale 5000 DKK for en ruter, når jeg sådan set
 allerede i abonnementet havde betalt for at få sådan et apparat
 stillet til rådighed.
 Og hvis jeg i stedet valgte at få TDC til at omkonfigurere ville jeg
 være ganske sur, ikke over prisen, men over at deres teknikere ikke
 havde ordentlig forstand på at gøre det: at skulle betale for at få en
 inkompetent person til at forsøge at gøre noget som man selv kunne
 gøre rigtigt, er - uanset beløbets størrelse - aldrig morsomt.
 (Formodentlig kender teknikerne efterhånden de rutere ordentligt, men
 det gjorde de ikke i 2000.)
 -- 
 Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk  (in Danish).
            
             |  |  | 
            Klaus Ellegaard (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  04-08-03 11:10
 | 
 |  | Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> writes:
 
 >Det er ikke helt forkert.  Men selvom P@ er et erhvervsrettet produkt,
 >var det tidligere (fx efteråret 2000) også reelt et privatkundeprodukt
 >fordi det rigtig mange steder i landet (bl.a. hos mig) var det eneste
 >ADSL-produkt med fast IP-adresse man kunne få.
 
 Det er jo sådan set ligemeget. Hvis private vælger at købe et firma-
 produkt, må de jo finde sig i de begrænsninger og ydelser, som man
 må forvente, at firmaer har råd til og lyst til at betale for.
 
 >Også hvis jeg havde været en virksomhed ville jeg dog synes det var
 >ret tåbeligt at skulle betale 5000 DKK for en ruter, når jeg sådan set
 >allerede i abonnementet havde betalt for at få sådan et apparat
 >stillet til rådighed.
 
 Joeh, men forskellen er jo 1000 kroner for konfiguration eller 5000
 kroner for en router. Begge beløb er ligegyldige, men de 1000 kroner
 giver bedre service og support end de 5000 kroner - og koster 1/5.
 Ergo er det stadig en rigtig god forretning at kaste 1000 kr efter
 problemet én gang for alle.
 
 1000 kroner svarer næppe til en uges forbrug af kaffe for mange
 virksomheder - så det tørrer nok.
 
 >Og hvis jeg i stedet valgte at få TDC til at omkonfigurere ville jeg
 >være ganske sur, ikke over prisen, men over at deres teknikere ikke
 >havde ordentlig forstand på at gøre det:
 
 Det er så et reelt problem, hvis det er tilfældet generelt set. Man
 har selvfølgelig krav på professionel service, når man betaler for
 det.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
         Karsten Andersen (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Andersen
 | 
 Dato :  04-08-03 13:40
 | 
 |  | 
 
            Sat, 2 Aug 2003 09:34:50 +0000 (UTC), skrev Klaus Ellegaard, på 33
 linier, i <bgg0jq$s2b$1@katie.ellegaard.dk>, :
 >Det tager måske kundens tekniker to dage (svarende til tabt arbejds-
 >kraft i virksomheden på måske 20.000 kroner) at gøre det selv. Hvis
 >han undervejs får lukket forbindelsen ved et par uheld, koster det
 >måske ialt 25.000 kr.
 >
 >At få TDC til at gøre det, koster små 1000 kroner. Desuden tager
 >det sikkert kun 10 minutter.
 >
 >Ergo er det produkt, TDC leverer, ekstremt billigt og hurtigt:
 >det har sparet virksomheden for 24.000 kroner og næsten to dages
 >arbejde.
 Måske tager det kun kundens teknoiker 10 min. 
 og han får ikke 6000,- kr i timnen
 -- 
 Med venlig hilsen 
 Karsten 
http://www.jyde.cc/ ICQ: 14948433
            
             |  |  | 
    Tobias Nielsen (02-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tobias Nielsen
 | 
 Dato :  02-08-03 10:34
 | 
 |  | 
 "FB" <.> skrev i en meddelelse
 news:3f2a515f$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
 > news:bgdi9q$6f1$2@katie.ellegaard.dk...
 > > "FB" <.> writes:
 > >
 > > >Er det ikke ved Pro@access det koster 1.000,- kr for, at få åbnet porte
 i
 > > >routeren?
 > > >Synes ikke det passer sammen med ordet 'god service'.
 > >
 > > Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 > > lave ændringer i kundens router?
 >
 > Aner det ikke. Kender kun til at Pro@access gør det.
 > Uanset er det alt for dyrt.
 
 Nu er Pro@ccess jo et erhversprodukt. Hvad tror du det koster for en mindre
 virksomhed(eller enhver anden) at hyre en ekstern ITkonsulent til at lave
 sådanne ændringer. Det er jo slet ikke sikkert disse kunder har tid eller
 lyst til at beskæftige sig med routerkonfiguration
 
 På denne måde får de en skræddersyet løsning der dækker alle deres behov med
 det samme, for kun 1000kr
 
 Desuden bliver der levereret en router med samme konfiguration, hvis der
 skulle være tale om nedbrud eller lign. Og det er vel at mærke uden
 beregning og typisk dagen efter.
 
 Du skal nok lige prøve at sætte produktet i forhold til hvem det er lavet
 til. Det er ikke nok at vurdere/sammenligne alle adsl eller
 internetprodukter i forhold til hvad du selv(eller en anden snæver
 målgruppe) har af behov.
 
 Desuden kan man jo bare købe en billig router selv, så er det "problem" ude
 af verden, hvis man ofte har behov for at ændre portopsætninger mm.
 
 
 VH Tobias
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Schultz (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Schultz
 | 
 Dato :  04-08-03 20:54
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 1 Aug 2003 11:18:18 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
 <klausellegaard@msn.com> wrote:
 >"FB" <.> writes:
 >
 >>Er det ikke ved Pro@access det koster 1.000,- kr for, at få åbnet porte i
 >>routeren?
 >>Synes ikke det passer sammen med ordet 'god service'.
 >
 >Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 >lave ændringer i kundens router?
 Hos cybercity og tiscali er det gratis. De andre ved jeg ikke med.
 Martin
 -- 
 Besøg http://adsltips.crunzh.com  for guider til 
 ADSL og opsætning af CISCO router.
            
             |  |  | 
    Klaus Ellegaard (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  04-08-03 20:56
 | 
 |  | Martin Schultz <dknews@dropbox.cotse.net> writes:
 
 >>Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 >>lave ændringer i kundens router?
 
 >Hos cybercity og tiscali er det gratis. De andre ved jeg ikke med.
 
 Cybercity og Tiscali laver ændringerne i kundernes routere gratis
 og garanterer for, at ændringerne gør det, kunden mener, de gør?
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
    Henning (04-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  04-08-03 21:07
 | 
 |  | 
 >>
 >>Hvad koster det da hos de andre udbydere at få udbyderen til at
 >>lave ændringer i kundens router?
 >
 >Hos cybercity og tiscali er det gratis. De andre ved jeg ikke med.
 
 Nope, men de forhindrer dig ikke i selv at gøre det! Det koster
 derimod $$ hvis du får rodet rundt, og har brug for hjælp til
 rekonfigurereing!
 
 
 
 Henning
 hsb@(fjernes)image.dk
 
 
 |  |  | 
     Rudi Stegen (05-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rudi Stegen
 | 
 Dato :  05-08-03 00:39
 | 
 |  | 
 
            Hej Henning, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 [tiscali]
 > Det koster derimod $$ hvis du får rodet rundt, og har brug for
 > hjælp til rekonfigurereing! 
 For Tiscalis vedkommende:
 Medmindre man ikke har/kan hente 35 KB-zipfilen på
 <http://www.tiscali.dk/help/adslplus/connection/article.jsp?content=104572>, pakke dens to filer ud i samme dir og og køre reconfig.exe
 (den ene af de to).
 Men det rører selvfølgelig ikke ved Klaus' argument: Ingen
 garanterer for, at routeren fungerer, hvis man roder med den.
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
            
             |  |  | 
  Martin Højriis Krist~ (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  01-08-03 12:07
 | 
 |  | 
 
            "Kenneth Ahn Jensen" <jakabov@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f2a4917$0$83046$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Såååå, hvem er til at handle med og hvor meget skal man op på
 > (hastighedsmæssigt) før der kan handles?
 Udover CC's specialtilbud har jeg ikke hørt om nogen der har haft held
 med at handle prisen ned.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
  Klaus Ellegaard (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  01-08-03 12:18
 | 
 |  | Kenneth Ahn Jensen <jakabov@mail.dk> writes:
 
 >Såååå, hvem er til at handle med og hvor meget skal man op på
 >(hastighedsmæssigt) før der kan handles?
 
 Hvis du køber 1000 ADSL-forbindelser, kan man nok begynde at
 diskutere et lillebitte afslag i prisen.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
  WebLock (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : WebLock
 | 
 Dato :  01-08-03 12:22
 | 
 |  | Jeg har prøvet at "prutte" med tdc 2 gange - første gang ringede jeg til
 dem. Det var mens tele2 kørte kampagne, men der var de ikke til at snakke
 fornuft med. Har senere skrevet dem en email i stedet, men den har de slet
 ikke svaret på, så bye bye tdc :) (hvis tele2 ellers snart tager sig
 sammen!)
 
 Webber
 
 
 
 
 |  |  | 
  onkelkeld (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : onkelkeld
 | 
 Dato :  01-08-03 12:47
 | 
 |  | 
 
            "Kenneth Ahn Jensen"
 Jeg synes du skal glemme det med at prutte om prisen, og i stedet finde
 ud af hvor du får den bedste service hvis der bliver problemer og her
 synes jeg du skal vide at TDC er det selskab alle de andre selskaber
 skal i gennem, hvis der er fejl på nettet, jeg har selv haft Tele2,
 service tiden var her så lang (3 uger) at jeg valgte at gå tilbage til
 TDC for her skete servicen inden for 3 arbejdsdage, ved en enkelt sag
 tog det dem 10 dage at rette fejlen, derefter sendte de mig en check på
 540,- kr. samt en undskyldning for den lange vente tid, det havde jeg
 ikke selv bedt om , det kom bare og det synes jeg var flot.
 Hilsen Keld
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
 |  |